Õpetus

Õpetus

Siin on läbisegi kasulikke juhiseid, tehnilist infot ja ajaloolist muda

Lihtsalt saidi kasutamine loomulikult mingeid õpetusi ei vaja ;-)

 

20.04.2023 lisatud märkus: NB! Kogu see alajaotus on üsna nukras seisus -- suur osa materjali on enam-vähem lehe tegemise aegse, ehk 2012 a seisuga ja seega üsna aegunud. Hiljem on seda alajaotust ainult minimaalselt ajakohastatud. Hiire funktsionaalsus on muutunud ja kuna kõigile tegijatele on niikuinii infot ka teiste kanalite kaudu jagatud, pole kahjuks kunagi olnud mahti ka siin kõike korrastada. Seoses uuele versioonile minekuga on siin jälle mööbeldatud, asju ringi tõstetud ja üht-teist lisatud, kuid segadus võib kokkuvõttes olla vaid suurenenud...

 


 

Kuidas kasutaajaks saada ja kuidas sisu llisada on ehk abiks.

Drupalist üldiselt on pisut reklaamimaiguline jutt ja Hiire saidi ülesehituse võib ju korra läbi lugeda, kui siin rohkem askeldada tuleb.

 


 

Need, kellel on õigus luua midagi selllist, mis nõuab mõtlemist-proovimist:  Pange kõik jama Proovinumbrisse.

Seda tavakasutaja ei näe.

 

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 19:58

2023: Artikli lisamine

2023: Artikli lisamine

NB! See on muudetud 'Sisu lisamine 2019'. 'Sisu lisamine 2012' on ajalooline materjal, milles on kasulikke momente (kõike korraga ei jõua).

Kogu kirjanduslik sisu on 'Article' tüüpi. Seoses D9-le minekuga on kõige suurem muutus piltide haldamisega seoses (vt '2023: piltide konfimine') Enamik alljärgnevast on vanema õpetuse ajakohastatud koopia 2023. a mai seisuga (võib sisaldada vigu...)

Kasutajatel, kes on õigus ajakirja kirjandusossa midagi lisada, tekib lisamenüü (see on pisem menüü allservas) lõppu nupp – ‘Lisa...’, kuid kuna kõigil peaks olema õigus näha admin-menüüd, siis lihtsam on võtta Content -> Add content ja juba õige tüüp. See on alati 'Article' (välja arvatud esileht, mida teeb reeglina Kristjan, ja Kinoloogi osa, mille kohta on eraldi sarnane juhend.

 

Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad, teistel on mõni lisaks. Siin on kirjeldatud Article ülespanekut, mis on üks keerukamaid. Natuke spetsiifilisemaid nüansse on 'Sisu lisamine 2012', kuid kordame, osa sellest pole enam relevantne.

Nüüd peaks kasutaja olema ees leht pealkirjaga 'Create Article'

Põhimõtteliselt täpselt samamoodi käib artiklite (juttude, lugude) editeerimine; kasutajal, kellel on selleks õigus, on sisu allservas nupud 'View', 'Edit' etc, ja kui vajutada 'Edit', saab olemasoleva infoga täidetud lehele 'Edit Article [artikli pealkiri]'

1. Title, kohustuslik väli. Soovitan mitte väga pikka – tekstis võib pikemalt seletada, see aga võiks kattuda menüünimetusega (vt allpool).

2. Staatus, nendel sisustüüpidel, kus see üldse esineb, on see kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, kes tulemust näevad. See võib olla kas 'valmis', 'mustand' või 'arhiiv'. Kui see on 'valmis', näevad seda kõik kasutajad, kui 'mustand', siis ainult toimetajad -- see on mõeldud uue numbri ettevalmistamiseks. ('Arhiiv' ei ole hetkel reaalselt kasutuses, kuid pole näinud ka põhjust seda võimalust kustutada; see sai kunagi tehtud igasuguse vananenud info peitmiseks.)

(Allpool on juttu valikust 'published' -- teoreetiliselt oleks ka sellega hakkama saanud, aga kunagi tahtsime suuremat paindlikkust... 'unpublished' asju näeb ainult sisestaja.)

3. Body, põhiline tekstiala. Tekstiformaat las olla 'filtered HTML'. (Tekstiformaatide jutt vanas osas on suht adekvaatne: Tekstiformaadid Kui pole spetsiaalselt tarvis, ära muuda!)

Teksti piltide lisamist vt pisut allpool!

4. Autor, kohustuslik väli. Autoreid pannakse üles 'taxonomy termi' kaudu (vt vanemas osas) ja seal on oluline tekst: "Kontrolli, kas autor ikka on enne sisestatud! Ilma vähemalt 1 autorita ei saa (required field). Kui väga häda, saad ajutiselt salvestada autorile 'teadmata' -- peamiselt selleks see seal ongi..."

5. Tõlkija. Autorid ja tõlkijad on samas andmebaasis, kehtib kõik autori puhul öeldu, va see väli pole kohustuslik ja võib sisestada hiljem.

 

6. Image. Mitte kasutada! See on ajaloolistel põhjustel -- enne ei saa seda välja kustutada, kui see on tühjendatud, st kõik pildid uuele kujule viidud (süsteem ütleb, kui 'there is data in database').

7. Inline image kohta kehtib sama, mis 'Image' kohta -- ärge kasutage, see on ajaloolistel põhjustel!

(Selgituseks: 'Image' sai tehtud juhuks, kui on vaja tekstile lisada mingi suur oluline pilt; see tuleks teksti alla. Seda võimalust on kasutatud vist 2-3 korda (st väidetavalt on kusagil kasutuses, pole olnud aega otsida). 'Inline image' erineb eelmisest selle poolest, et kui Image puhul on pilt näha, siis seda otseselt näha ei olnud, see tuli teksti panna sinna kõrvale tekkiva 'Insert' nupu kaudu (mis pani pildi kursori asukohta). Sellist funktsionaalsust enam ei ole; kas just on Drupali tegijate poolt ilus niimoodi survestada, aga 'Media' kasutamine on tõesti mõistlikum kui vanamoodi piltide haldus. Paar sõna on selle kohta ka '2023: piltide konfimine'.) 

8. Inline_media. Sellele nupule vajutamine avab akna, kust saab valida juba arvutis olevaid faile ja laadida üles uusi. NB! Tore oleks peamine teksti sisse minev pilt üles laadida siitkaudu, sest seda välja arvestatakse igasuguste loetelude genereerimisel, st teksti juurde kuuluv pildike võetakse siit. Kui järele mõelda, on see ainus põhjus, miks seda välja üldse kasutada.

Kui pilt on siit üles laetud, siis järgmiseks saab selle panna teksti, viies kursori 'Body' alal tekstis õigesse kohta ja vajutades nuppu ->

Image
meedia nupp

Kordame, et pilti saaks otse teksti panna tolle nupu alt (sest avaneb sama dialoogiaken) ja kui teksti on vaja viia rohkem pilte, käibki see sealtkaudu. Pildi enda juures on mõned nupud, mis sellega teha saab (nihutada, lubatud astme haaval suurust muuta).

 

9.Attach on failide lisamiseks artiklile. Lisada võid mida tahes ja palju tahes. (Tegelikult on lubatud järgmised failitüübid: txt, pdf, rtf, lit, epub, opf, odt, ods, doc, xml, htm, html, mp4, m4v, mov, flv, f4v, ogg, ogv, wmv, vp6, vp5, mpg, avi, mpeg, mp3, webm, wma. Ka neid saab admin vajadusel lisada.)

10. Linke. Linkide lisamiseks. Üsna intuitiivne.

11. Väljaanne, kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, millisesse ajakirjanumbrisse tekst kuuluma hakkab.

12. Alajaotus, kohustuslik väli. Ilmselt suhtelsielt intuitiivne; kui aru ei saa, küsi targematelt ;-)

13. Järjekord on lugude järjekorra määramiseks väljaandes. (sellist kriteeriumi ei ole, nii et kusagil tuleb see määrata; teoreetiliselt saaks menüü järgi, aga hetkel seda seost pole...) 

14. Žanr, kohustuslik väli. Kui ikka miski ei lähe, siis pane 'üld'. NB! Žanrid on ühised filmide omadega.

Edasi on standardne plokk (selles mõttes, et see on alati kõigil sisutüüpidel ühesugune):

Menu settings. Article kuulub mingisse numbrisse ja seega tuleb siit teha viide vastavale numbrile 'Arhiiv'-i nimelises menüüs. Vaikimisi pakutakse Title; muuda seda, kui vaja. Parent item lubab (lubatud piirides, jälle, eks ole) valida, millise menüü alla selle node’i menüülink tekib. Weight on järjekorra määramiseks (muidu on tähestiku järjekorras), miinusega on kõrgemal.

Book outline ei ole Article puhul kasutusel.

Revision information teeb node’ist uue koopia, jättes vana muutmata. Üldiselt -- kui väga vaja pole, ärge kasutage.

URL path settings lubab node’ile määrata lihtsa URL-i tavalise masinapärase asemel (näiteks antud node’il on see .../node/xx). Just siia on kirjutatud näiteks ‘avaleht’, ‘visioon’, ja ‘qpetus’. Viisakam URL genereeritakse uues versioonis automaatselt. (Vanasti oli seal kiri: "Üldine palve – kirjutage sinna midagi! Ma ei ole automaatikat peale pannud, see on inimesel 1 liigutus, aga pärast on parem lugeda ja otsingumootorist kah vaadata. Mitte väga pikalt, väikesed tähed, täpitähti mitte kasutada ja tühikute asemel allkriipsud." No mitte keegi kurat ei teinud seda...)

Comment settings, Hm, seda hetkel näha ei ole, kuigi tegelikult peaks... (Kommenteerimine ei ole praegu lubatud, aga ikkagi...)

Authoring information kes ja millal lehe tegi.

Publishing options, on veel 1 koht, kust määrata, kas leht on avalikkusele nähtav või mitte. St on võimalik node valmis teha ja hoida lõpliku ülevatuseni hoida nähtamatuna (unpublished). Ei tasu segadust tekitada, kasutage Staatust. Promoted to front page ei kasutata (tähendab, kas see ilmub ‘Hiljuti lisatud’ lehel ja Sticky at top of list lubab seda tolle nimekirja algusesse naelutada.)

 

Ja ongi kõik  - Save. Kui tahad enne avaldamist üle vaadata, siis Preview.

Ats Sat, 09/28/2019 - 17:14

2023: Piltide konfimine

2023: Piltide konfimine

Kõige suurem muutus on seotud piltide haldusega.

[ Mina ei ole süüdi ;-)

Lugu selles, et 1 suuremaid Drupali hädasid on alati olnud meedia haldus. Selleks olid n+1 lisamoodulit ja asi muidugi toimis, aga pikk jutt lühidalt -- see mainitud ca 3-5 a tagune Drupali justkui kinnijooksmine oli seotud sellest hädast ülesaamisega. Täna on asjad suht mõistlikud, aga negatiivset niipalju, et vanad lähenemised ei tööta... ]

 

Ühe lausega on muutuse olemus, et kogu meediat hallatakse ühest kohast sarnaselt muu sisuga.

1. Jätsin tagurpidikompatiibluse tarvis artikli sisutüüpi alles 'Inline image', aga lisaks tekkis 'Inline media'. Edaspidi kasutada ainult seda! Vana on seal selleks, et oleks näha, mis seal kunagi oli. Üldiselt saab 'image'-d 'media'-ks konvertida, aga teksti tuleb need käsitsi uuesti panna. (St. jah; meie õnn, et meil pole neid palju... Küllap oleks võimalik teha mingi skript... uurin, aga lootust ei anna.)

Image
meedia nupp

2. Tegelikult on väli 'Inline media' vajalik ainult selleks, et kui kusagil näidatakse lugude lühivaadet, siis pilt võetakse sealt. Tähtsust on sel arusaadavalt siis, kui sisus on mitu pilti. (Kõige tähtsam!:) põhimõtteliselt võib pildi sisestada sealtkaudu või otse tööriistaribal olevast nupust -- mõlemal juhul läheb pilt samasse meedia pooli ja on ka tulevikus taaskasutatav.

3. Pildi enda all on mõned nupud, millega seda saab torkida: muuta suurust (lubatud astmete kaupa), nihutada seda ja lisada link. (Oleks ka võimalik lisada caption, aga ma ei näinud vajadust selle funktsiooni sisselülitamiseks.)

 

Nii et iseenesest on asi väga hea ja lihtne...

admin Fri, 05/19/2023 - 07:21

2023: Filmide lisamine

2023: Filmide lisamine

Põhimõtteliselt sarnaneb see mistahes muu asja ülespanekuga (vt teisi sisu lisamise õpetusi), ent on teatud erisused: filmi 'content type' on 'Kino page' ja...

Muutus! (14.06.2023)

'Taxonomy term'i ei ole vaja enam enne sisesta, see toimib automaatselt.

On mõned nüansid, mis vast pole olulised, kuid ehk on hea neid mõista -> selleks on kõige alla lisatud osa C.

Alustada B-st ->

Endine A.

[Märkus: tulevikus saab selle muidugi automaatseks muuta, kuid hetkel ei ole olnud aega igasuguseid tingimusi jmt lõpuni läbi mõelda, veel vähem teostada.]

1. Kasutajal, kel on õigus filme üles panna, on õigus näha administreerimise lisamenüüd (see, mis pärast sisselogimist tekib kõige ülesse) ja seal on alajaotusel 'Shortcuts' tekitatud link 'Add Film NAME'. Sellele vajutades avaneb termini (formaalselt on filmi nimi termin) sisestamise aken, kus filmi nimi tuleb kirjutada lahtrisse 'NAME' (punane tärn selle taga tähendab arusaadavalt, et see on kohustuslik väli). Kirjeldust lisada ei ole vaja.

Hetkel ei ole vaeva näinud ka juhtumiga, kui ühe nimega filme on mitu. Lepime näiteks kokku, et siis sisestatakse filmi järel sulgudes selle valmistamisaasta (?)

2. 'SAVE' ja ongi tehtud. Võib sisestada järgmise filmi või minna sisu lisama. (St mõistlik on muidugi kõik vajalikud filmide nimed korraga ära sisestada.) 

B. Filmi enda lehe tekitamine

Uut sisu lisama saab vähemalt kolme moodi: 1)kasutajatel, kes on õigus midagi lisada, tekib lisamenüü (see hallikas menüü headeri all) lõppu nupp – ‘Lisa...’; 2)'Manage' admin-menüü kaudu minna: Content -> Add content ja 3) 'Shortcuts' admin-menüü kaudu minnes 'Add content'. Filmi ülespanekuks on kõigil juhtudel järgmiseks vaja valida 'Kino page'.

Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad, teistel on mõni lisaks. Siin on kirjeldatud Article ülespanekut, mis on üks keerukamaid. Natuke spetsiifilisemaid nüansse on 'Sisu lisamine 2012', kuid kordame, osa sellest pole enam relevantne.

Nüüd peaks kasutaja olema ees leht pealkirjaga 'Create Kino page'

1. Film, kohustuslik väli. Antud juhul tuleb sinna hakata sisestama sedasama nime, mis just A-osas tehtud sai, edasi masin pakub õige välja. (See on tegelikult nii seatud, et antud lehe pealkiri genereeritakse tollest nimest automaatselt.)

2. Staatus, nendel sisustüüpidel, kus see üldse esineb, on see kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, kes tulemust näevad. See võib olla kas 'valmis', 'mustand' või 'arhiiv'. Kui see on 'valmis', näevad seda kõik kasutajad, kui 'mustand', siis ainult toimetajad -- see on mõeldud uue numbri ettevalmistamiseks. ('Arhiiv' ei ole hetkel reaalselt kasutuses, kuid pole näinud ka põhjust seda võimalust kustutada; see sai kunagi tehtud igasuguse vananenud info peitmiseks.)

(Allpool on juttu valikust 'published' -- teoreetiliselt oleks ka sellega hakkama saanud, aga kunagi tahtsime suuremat paindlikkust... 'unpublished' asju näeb ainult sisestaja.)

3. Žanr. Kohustuslik väli. Žanre saab vajadusel Taxonomia kaudu juurde tekitada (Structure -> Taxonomy -> Žanr -> add term).

4. Režissöör. Nagu nimigi ütleb. Põhimõtteliselt ka taxonomy väli. Saab sisestada mitut, eraldada tuleb komaga..

5. Staarid. Nagu nimigi ütleb. Saab sisestada, palju vaja, eraldada tuleb komaga. Nii, nagu kõigi Taxonomy väljade puhul, on tegelikult tungivalt soovitav vastav nimetus enne Taxonomys valmis teha! (Structure -> Taxonomy -> [vastav loetelu] -> add term).

6. Body, põhiline tekstiala. NB! Tekstiformaadid -- kui pole spetsiaalselt tarvis, kasuta 'filtered HTML'.

NB! Teiste sisutüüpide puhul on kirjeldatud siinkohal piltide panemist teksti sisse ja põhimõtteliselt saab seda ka sellel lehel teha (kuigi mõtet on sel arusaadavalt pikemate tutvustuste puhul). Piltide sisestamist teksti on kirjeldatud '2023: Artiklite lisamine' ja '2023: Piltide konfimine' all, ja siin on asi veelgi lihtsam selles mõttes, et teksti minevate piltide haldus käib otse 'Body' meedia sisestamise nupust (aken ja noot) ja kõik - lisavälju puudutav jutt pole siinkohal relevantne.

7. Image media. Antud sisutüübi juures peamine pilt. See tuleb Body alla. 'Add media' nupule vajutamine avab akna, kust saab valida juba arvutis olevaid faile ja laadida üles uusi.

(x. Vahetekst. Oli. Põhimõtteliselt seesama, mis 'Body', aga pildi alla. Ei paista vaja olevat, praegu seda pole.)

8. Linke. Linkide lisamiseks. Üsna intuitiivne.

9. Järjekord, selle abil saab määrata filmide järjekorda numbri peamenüüs ("Selles numbris").

10. Alajaotus. Filmi puhul alati Kinoloog. (22.06.2023: peidetud kui mittevajalik.)

11. 'Render the format for ArvustusLinkNupp' peaks olema vaikimisi linnuke. Vajalik! (selle abil tehakse arvustuse lisamise nupp)

 

Edasi on standardne plokk (selles mõttes, et see on alati kõigil sisutüüpidel ühesugune):

Menu settings. Esialgu ikkagi kuulub ka Kino page mingisse numbrisse ja seega tuleb siit teha viide vastavale numbrile 'Arhiiv'-i nimelises menüüs. Vaikimisi pakutakse Title; muuda seda, kui vaja. Parent item lubab (lubatud piirides, jälle, eks ole) valida, millise menüü alla selle node’i menüülink tekib. Weight on järjekorra määramiseks (muidu on tähestiku järjekorras), miinusega on kõrgemal.

Book outline ei ole Kino page puhul kasutusel.

Revision information teeb node’ist uue koopia, jättes vana muutmata (ei ole vaja kasutada).

URL path settings lubab node’ile määrata lihtsa URL-i tavalise masinapärase asemel (näiteks antud node’il on see .../node/xx). Just siia on kirjutatud näiteks ‘avaleht’, ‘visioon’, ja ‘qpetus’. Viisakam URL genereeritakse uues versioonis automaatselt. (Vanasti oli seal kiri: "Üldine palve – kirjutage sinna midagi! Ma ei ole automaatikat peale pannud, see on inimesel 1 liigutus, aga pärast on parem lugeda ja otsingumootorist kah vaadata. Mitte väga pikalt, väikesed tähed, täpitähti mitte kasutada ja tühikute asemel allkriipsud." No mitte keegi kurat ei teinud seda...)

Comment settings, kas kommenteerimine on lubatud. Ei ole. (Vähemalt hetkel oleme nii kokku leppinud.)

Authoring information kes ja millal lehe tegi.

Publishing options, on veel 1 koht, kust määrata, kas leht on avalikkusele nähtav või mitte. St on võimalik node valmis teha ja hoida lõpliku ülevatuseni hoida nähtamatuna (unpublished). Ei tasu segadust tekitada, kasutage Staatust. Promoted to front page ei kasutata (tähendab, kas see ilmub ‘Hiljuti lisatud’ lehel ja Sticky at top of list lubab seda tolle nimekirja algusesse naelutada.)

Ja ongi kõik  - Save. Kui tahad enne avaldamist üle vaadata, siis Preview.

C. Mõned tehnilised detailid

Põhimõtteliselt sai (juuni algul 2023) lisatud 2 automaatset protsessi: 1. vastav 'taxonomy term' loendisse 'Filmid' tekib automaatselt, kui filmi leht (sisutüüp 'Kino_page' eks ole) luuakse, ja 2. seal 'taxonomy term'i juures on kirjas viide lehele, mis selle termini lõi.

Esimene on lihtsalt mugavus ja hoiab ära vast mõned näpukad, teine on vajalik filmide-arvustuste korrektseks näitamiseks (erinevates loendites eri kujul etc; täpsemalt: arvustusi ükshaaval ei ole ju mõtet näidata, ikka koos filmiga, selleks aga peab kusagil olema viide filmilehele).

Silmas tuleb pidada, et mingeid erilisi kontrolle siin peal ei ole. Kõige tähtsam nüanss on vast, et asi toimib eeldusel, et 'Kino_page' tüüpi lehti on filmi kohta üks -- sest iga kord, kui 'Kino_page' salvestatakse, kirjutatakse vastavasse 'taxonomy term'i selle lehe aadress (NB!)

Ehk vajadusel saab nii filmide lehti kui vastavaid termineid käsitsi muuta, aga tuleb aru saada, mida sa teed.

Nimelt:

Põhimõtteliselt on 'Kino_page', ehk filmi leht lihtsalt üks vastavat tüüp sisuühik. Täpselt samasugune, põhimõtteliselt täiesti iseseisev ja täieline sisuühik on ka arvustus. Omavahel seob neid vastav 'taxonomy term' loendis 'Filmid'.

Ehk teisiti öelduna on filmi pealehel ja arvustustel üks ühine element, too termin, mis neid seob. Ja sinna ei ole pandud peale mingit karmi automaatikat, mis ei lase käsitsi segadust tekitada -- need väljad on muudetavad. Neid ei ole vaja tavaliselt muuta; ei ole nähtud vaeva nende kinnikeevitamisega; teoreetiliselt on võimalik seal käsitsi toimetada, aga siis tuleb teada, mida sa teed...

 

Ats Fri, 04/28/2023 - 12:09

2023: Filmide arvustamine

2023: Filmide arvustamine

Natuke üldjuttu

Siin on olnud mitmeid mõtteid ja muidugi annab kogu seda asja veel lihvida ja parandada, kuid kui ma proovisin nii ja teisiti, siis ikkagi on lõpptulemus paljus sarnane Ulmekirjanduse baasile või mistahes teisele taolisele arvustamist-kaasamõtlemist lubavale kohale.

Vaevalt meil siia neid arvustajaid palju tekib. Kui tekib, oleme mingis uues maailmas ja eks siis tule automaatikat jmt juurde tekitada. Praegu on tehtud ära töötav miinimum.

Töötab see ka selles mõttes samamoodi, et ligipääsu annavad adminnid (st tekitavad kasutaja) neile, keda isiklikult tunneme või vähemalt on mõni hea sõber, kes julgeb soovitada.

Arvustuse lisamine (muudetud 22.06.2023!)

Neil, kel on õigus filme arvustada, tekib filmi lehe allserva suur sinine nupp kirjaga 'Lisa/muuda arvustus'.

Sinna vajutades tuleb lahti leht 'Arvustuse leidja', kus võib olla 2 sõnumit:

a) kui kasutaja ei ole varem seda filmi arvustanud, tuleb sinna kiri ja link: 'Varasemat ei leitud, seega: Loo uus'; lingile vajutades saab uut arvustust tegema.

b) kui kasutaja on filmi varem arvustanud, siis: 'Olemasolevat arvustust muutma: ####' (see viimane number on vastava arvustuse Drupali sisemine ID, millel otseselt pole tähtsust; see on pärast näha ka aadressireal, kui juba arvustust muuta); lingile vajutades saab oma vanale arvustusele.

Arvustuse loomine on täiesti standardne -- mõlemal juhul satutakse lehele, kus on vastavalt kas Create või Edit Arvustus ja väljad 'Body' (kuhu käib arvustuse kogu tekst), 'Hinne', mida saab sisestada või kerida 0 - 10 ja eeltäidetud 'Film'.

Sisestad teksti, paned paika hinde ja 'Save'.

 

Tasub tähele panna, et pärast salvestamist on üleval link 'Tagasi filmi juurde'.

(Võib muidugi minna ka vanamoodi selles mõttes, et kui vajutada kaks korda filmi nimele, esimesel korral väljal 'Film:' ja järgmiseks 'Kus loodi:'.)

 

Arvustustest üldiselt

Automaatikat on, rõhutan, töötav miinimum.

Kogu asi töötab eeldusel, et meil ei satu arvustusi kirjutama pahatahtlikke debiilikuid.

Arvustusi on põhimõtteliselt võimalik luua ka 'Add content..." (ja valides sisutüübiks 'Arvustus') kaudu ja muutmist pole keelatud õige mitmel muul väljal, näiteks sellel mainitud 'Film'  (sest 'Film' on olemuselt tavaline kohustuslik väli, mis seotud loeteluga 'Taxonomy term' > 'Filmid'). Ja eelmainitud automaatika töötab juhul, kui kasutajal on varem sellele filmile ainult 1 arvustus (nagu peab olema); varasemaid lihtsalt ignoreeritakse. 

Niisamuti pääseb endiselt arvustustele ligi (adminni lisamenüüst) 'Content', sealt 'Content type' -> 'Arvustus' -> 'Filtreeri ja sealt otsid enda oma üles.

 

Ats Wed, 05/24/2023 - 15:05

2023: Kasutaja registreerimine

2023: Kasutaja registreerimine

2023: hetkel automaatika peidetud!

... käib ülal paremas nurgas oleva lingi kaudu 'login | register'. (ST KUNAGI KÄIS NII)

 

Tähendab, hetkel antakse ligipääs ainult adminni kaudu ja isikliku kontakti alusel. Kui midagi muutub, muudame ka seda teksti.

 

 

Ajalooline:

Edasi avanevas aknas küsitakse kasutajanime, emaili aadressi ja tegelikku nime.
Praegu pole väljade täitmise üle mingeid automaatseid kontrolle peale selle, et igale poole tuleb midagi kirjutada (nime kõiki osi ei ole vaja; seda on seal ka seletatud).
On ka spämmibottide vastane küsimus. Imelihtne selline, aga natuke õelalt öeldes – inimesel, kes ei tea, et Algernon oli hiir, ei ole siia saidile niikuinii suuremat asja... ;-)

Abitekstid on hetkel tõlkimata, kuid inglise keelt oskavad ju kõik...

Pärast vajutust nupule 'Create new account' juhtub 2 asja -- emailile saadetakse teade, et account on loomisel, ja administraatorile tekib aktiveerimist ootav account.

Olgem inimesed: palun saatke kaks sõna selle kohta ka aadressil algernon@obs.ee. Seda on vaja ka kahel põhjusel – esiteks, keegi ei vaata iga päev, kas on uusi registreerujaid; (teiseks enne captcha-küsimust tekkis keskmiselt kümmekond accounti päevas, ehk spämmibotid ei maga. Noh, kui tunneme nime ära, muidugi aktiveerime. Üldiselt vaatame ja loodame, et saame hakkama.)

Kui admin accounti heaks kiidab, tuleb järgmine mail, kus on ühekordse sisselogimise link, mis kehtib ööpäeva -- ka see peaks põhimõtteliselt tuttav lugu olema.

(Tulevikus on plaanis rakendada OpenID-d, täna, paraku, on siin omad kasutajad ja ka kommenteerimine nõuab sisselogimist.)

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:08

2023: URL aliaste ikaldus

2023: URL aliaste ikaldus

Sellega on tõeline mammutitagumik majas!

Ühesõnaga, mingil hetkel on mingi eriti väikese ajuga inimvihkaja otsustanud, et URL aliased on keelepõhised. Saate aru, URL näeb täiesti pädev välja... aga ei tööta. Nuta või naera, ei tööta...

Töötab pärast seda, kui Configuration -> Search and metadata -> URL aliases lehel valida vastava aliase 'Edit' ja seal muuta see keeleneutraalseks: 'Language' -> not specified.

Kuidas see üldse töötama on mõeldud... ei tea. Päriselt -- pole kunagi olnud aega uurida.

Aga kunagi sai sait tehtud 'multilingual'. Miks, on omaette pikk jutt -- väidetavalt suutvat otsingumootorite spiderid seda arvesse võtta... Oli ka teisi põhjusi -- kunagi sai tähtsaks peetud, et muutujatel on küljes tõlkimistagid ja mõnes kohas oli lihtsam niimoodi mingeid kirju eestikeelseks teha, kuid sel pole ammu enam tähtsust. Samas algusest peale tekitas see jama, kuivõrd eestikeelne admin-interface'i tõlge on kõige paremal juhul naljakas, enamasti aga vihastamapanevalt totakas.

Ühesõnaga, vale otsus, aga lahti sellest niisama enam ei saa (proovitud, tekib igasugust jama). Ja nagu öeldud, keerab migratsioon kuidagi urruauku kõik URL-aliased, mis ei ole keeleneutraalsed.

Lihtsalt andmebaasi üle kirjutada ei saa (proovitud, läheb segi).

Mingit skripti välja mõelda...

Lahendus:

(Kõigepealt tegin backupi.)

composer require 'drupal/views_bulk_operations:^4.2'

composer require 'drupal/views_bulk_edit:^2.8'

Nende abil saab teha View, kus (lisaks Title'le) väli 'Global: Views bulks operation'. Selle lingilt käivitades saab määrata, mis välja sa muuta tahad. (NB! keelevalik peab lubatud olema Content type -> edit.)

Asja teada häda: ei tööta mõnikord, kui vastaval Content type'il on required fields. (Kõik muud peale Article töötasid.)

Alajaotus, Autor, Comments (?), Status, Väljaanne – tuli muuta non-required. (Pärast tagasi.)

Ah jaa! Selle View (Keelemuutus) Access: Role -> Administrator. Sellega saaks ju ikka kuninglikult sitta kokku keerata... :-D

Edasil:

Uutega seda probleemi tekkima ei peaks, igal pool on keelemääratlus välja roogitud. (Aga alati võib olla kusagilt ununenud...)

Taxonomy term'ide linke on nii vähe, et võib ka käsitsi üle käia... Mõtlen.

 

admin Sun, 05/21/2023 - 17:06

Sisu lisamine 2012

Sisu lisamine 2012

Kasutajatel, kes on õigus midagi lisada, tekib lisamenüü (see on pisem menüü allservas) lõppu nupp – ‘Lisa...’

Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad. Siin üldosas on kirjeldatud võimalusi, mis on kõigi sisutüüpide puhul sarnased (et seda ei peaks eraldi kordama), spetsiifilisemaid nüansse on kirjeldatud alamlehekülgedel.

Valid sisutüübi ja jõuad sisu loomise lehele.

Title, kohustuslik väli. Soovitan mitte väga pikka – tekstis võib pikemalt seletada, see aga võiks kattuda menüünimetusega (vt allpool).

Staatus, nendel sisustüüpidel, kus see üldse esineb, on see kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, kes tulemust näevad. See võib olla kas 'valmis', 'mustand' või 'arhiiv'. Kui see on 'valmis', näevad seda kõik kasutajad, kui 'mustand', siis ainult toimetajad -- see on mõeldud uue numbri ettevalmistamiseks. 'Arhiivi' näevad kõik sisseloginud kasutajad, see on mõeldud igasuguse sisuliselt vananenud info peitmiseks (hetkel pole arhiivi kasutamise reeglid veel selged, kuid las selline võimalus olla).
Allpool on juttu valikust 'published' -- see ei ole täpselt sama asi, nn 'unpublished' asju näeb ainult sisestaja.

Body, põhiline tekstiala. NB! Tekstiformaadid -- kui pole spetsiaalselt tarvis, kasuta 'filtered HTML'.

Muud väljad

Näiteks 'Article'il on:

Tag, mitte kohustuslik väli. Sinna tuleks kirjutada kokkulepitud märksõnad. (Hetkel kokkulepe puudub...)

Väljaanne, kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, millisesse ajakirjanumbrisse tekst kuuluma hakkab.

Alajaotus, kohustuslik väli. Noh arusaadav...

Autor, kohustuslik väli. Autoreid pannakse üles 'taxonomy termi' kaudu (vt järgmine peatükk) ja seal on oluline tekst: "Kontrolli, kas autor ikka on enne sisestatud! Ilma vähemalt 1 autorita ei saa (required field). Kui väga häda, saad ajutiselt salvestada autorile 'teadmata' -- peamiselt selleks see seal ongi..."

Žanr, kohustuslik väli. Kui ikka ei oska, siis pane 'üld'...

Attach on failide lisamiseks node’ile (kui on lubatud). Lisada võid mida tahes ja palju tahes. (Tegelikult on lubatud järgmised failitüübid: txt, pdf, rtf, lit, epub, opf, odt, ods, doc, xml, htm, html, mp4, m4v, mov, flv, f4v, ogg, ogv, wmv, vp6, vp5, mpg, avi, mpeg, mp3, webm, wma. Ka neid saab admin vajadusel lisada.)

Browse avab faili valimise akna sinu arvutis, Upload laeb üles ja järgmiseks võid, kui tahad, lisada kirjelduse. Kui midagi valesti läks, on suur nupp Remove ja kohe seal all on Add a new file  järmise lisamiseks.

Inline image erineb eelmisest selle poolest, et kui Attachi puhul tuleb lisatud failide nimekiri ilusti põhiteksti alla, siis inline image’eid otseselt näha ei ole. Nende kasutamiseks tuleb valida Body, ehk põhiteksti aknas Add media ja sealt Library’st valida vastav fail ning paigutada sobivas mõõdus ja sobivate seadetega (asukoht, eraldusriba, etc) teksti. Juhin tähelepanu, et kasutada saab selle nupu kaudu kõiki saidis olevaid pilte ja tegelikult muidki faile, kuigi nende näitamine otse teksti ületab antud õpetuse piirid.
Tasub tähele panna, et tegelikult saab pilte sisestada ka otse teksti, kuid on teatud kohti, kus inline image'si näidatakse, otse teksti sisestatuid mitte.

Edasi on standardne plokk (selles mõttes, et see on alati kõigil sisutüüpidel ühesugune):

Menu settings, lubab lisada menüülingi. (Node’il ei pruugi oma menüülinki olla, näiteks võib eksisteerida node, millele viidatakse ainult kusagilt mujalt. Ja võib esineda mustandeid, mis on ainult (vastavate õigustega kasutajale) leitav Findcontent funktsiooni (nupu) kaudu.) Tehes linnukese Provide menu link pakub ta vaikimisi välja Title. Muuda seda, kui vaja. Parent item lubab (lubatud piirides, jälle, eks ole) valida, millise menüü alla selle node’i menüülink tekib. Weight on järjekorra määramiseks (muidu on tähestiku järjekorras), miiusega on kõrgemal.

Book outline lubab lehe liita mõne olemasoleva Bookiga või luua uue. Sellest funktsionaalsusest kunagi hiljem.

Revision information teeb node’ist uue koopia, jättes vana muutmata.

URL path settings lubab node’ile määrata lihtsa URL-i tavalise masinapärase asemel (näiteks antud node’il on see .../node/xx). Just siia on kirjutatud näiteks ‘avaleht’, ‘visioon’, ja ‘qpetus’. Üldine palve – kirjutage sinna midagi! Ma ei ole automaatikat peale pannud, see on inimesel 1 liigutus, aga pärast on parem lugeda ja otsingumootorist kah vaadata. Mitte väga pikalt, väikesed tähed, täpitähti mitte kasutada ja tühikute asemel allkriipsud.

Comment settings, kas kommenteerimine on lubatud.

Authoring information kes ja millal lehe tegi.

Publishing options, on veel 1 koht, kust määrata, kas leht on avalikkusele nähtav või mitte. St on võimalik node valmis teha ja hoida lõpliku ülevatuseni hoida nähtamatuna (unpublished). Tasub kasutada enda jaoks, ühistööks oli Staatus. Promoted to front page tähendab, kas see ilmub tollel ‘Hiljuti lisatud’ lehel ja Sticky at top of list lubab seda tolle nimekirja algusesse naelutada.

Ja ongi kõik  - Save. Kui tahad enne avaldamist üle vaadata, siis Preview.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:09

Registreerunud kasutaja

Registreerunud kasutaja

Kasutajatel, kes on õigus midagi lisada, tekib lisamenüü lõppu nupp – ‘Lisa...’

(Lisamenüü on hetkel lehe allservas footeri kohal; vahepeal oli see peamenüü all;
teema, kuhu see menüü lõpuks jääb, on hetkel kaklusteks avatud...)

Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad. Registreeritud kasutaja saab (peale kommenteerimise muidugi, mis on iga vastava lehe all) luua foorumiteemasid ja laborijutte.

NB! Registreerunud kasutaja, kes tahab ka laborijutte nö oma nime all kirjutada, peab sellest kirjutama ajakirja toimetusele. Siis lisatakse ta nimi autorite nimekirja – muidi piiranguid ei ole, lihtsalt toimetus ei julge kõiki autorite nimekirja kallale lasta...

Valid sisutüübi ja jõuad sisu loomise lehele

Kui sa lood 'forum topic'ut, siis seda saad teha ka foorumite endi alt (add new forum topic - ja jõuad samasse kohta)

Subject - millest kirjutad, Forums - millise foorumi alla läheb, ja Body, ehk sisu. Muud tarkust siin polegi. (Text format: võib õpetuse vastavast osast üle lugeda; kui vaja ei ole, ära puutu.)

Kui sa lood Laborijuttu

Title, kohustuslik väli. Pealkiri, eks ole. Näidake üles fantaasiat. Aga mitte liigselt – tehniline piiirang on küll 256 sümbolit, kuid... ;-)

Autor, kohustuslik väli. Autoreid pannakse üles teistkaudu ja see on toimetajate pärusmaa. Kui väga häda, saad ajutiselt salvestada 'autor 'teadmata' – peamiselt selleks see seal ongi...

Žanr, kohustuslik väli. Kui ikka tõesti ei oska, siis pane 'üld'...

Tags, mittekohustuslik väli. Tagide kasutamine tuleb veel eraldi kokku leppida, aga neid saab ka hiljem lisada.

Body, põhiline tekstiala. Tekstis on lubatud kasutada <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <a> <b> <i> <u> <hr> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> (neid ei pea ise kirjutama, saad menüüst valida; kui vajutad 'Disable rich text', saad sisestada mida tahes, aga muud märgid kustutatakse). Soovitame vältida tekstis H1 ja H2 taseme pealkirju --jäävad inetud. Kasutage peamisetl H3 ja H4 (H5 ja H6 on defineeritud natuke erivajadustest lähtudes; põhimõtteliselt pole keelatud kasutada neist ühtki, eks ole, lihtsalt tulemus võib olla kummaline...)

Tekstile on võimalik lisada ka pilte, selleks on menüül nupp (vaata nö pildil olevat pilti).[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"18","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"476","style":"width: 449px; height: 476px; margin: 10px 20px; float: right;","typeof":"foaf:Image","width":"449"}}]]

Sinna nupule vajutamise peale tuleb lahti nn media browser ja saad kas oma arvutist pildi üles laadida või kasutada juba serveris olevaid pilte. (Upload on arusaadavalt failide üleslaadimiseks oma arvutist, Library näitab faile serveris.) Faili mõõduks on vaikimis 'large', soovitan selle jätta, kui ei ole vajadust väiksemaks teha. 'Description' tuleb vaikimisi failinimi, selle asemel võib (aga ei pea) midagi mõistlikumat kirjutada. Edasi tuleb sisestatud pilt panna õigesse kohta. Topeltklõps pildil (mõnikord on mõni brauser tahtnud paremat klõpsu ja siis escape ja siis jääb alles väiksem aken, kust tuleks valida edit image) ja peaks avanema selline aken -->
Soovitan määrata Hspace 20 ja Vspace 10, aga see on maitse asi. 'alignment' left või right (kuhu tahad). Vajadusel saab pildile lisada lingi; kui link viib saidilt välja, oleks viisakas lisada, 'open in new window'.

Ja ongi kõik – Save.

Ats Sun, 11/25/2012 - 14:24

Article - uue numbri ettevalmistus

Article - uue numbri ettevalmistus

(Õigused hetkel lahtised, kuid põhimõtteliselt on see valik neil toimetajatel, kes tegelevad uue numbri ettevalmistamisega.)

Abimenüü -> Lisa...

Valid sisutüübi -> Article, esilehe jaoks on eraldi sisutüüp Esileht


Paar sõna selgituseks: põhimõtteliselt on võimalik saidil sorteerimisi teha taxonomy järgi. Erinevate sisutüüpidega on kummatigi lihtsam peale panna piiranguid. Võib öelda nii, et ma tegin eraldi sisutüübid Article ja Esileht ainult sellepärast, et mulle tundus, et autori väli võiks kohustuslik olla, samas kui Esilehel see ilmselt puudub. Selgitan niimoodi -- kui ma kusagil sorteerin, võin ma seda sama hästi teha sisutüübi (esileht, article), kui ka alajaotuse järgi (article + alajaotus[=esileht] annaks näiteks sama tulemuse).

Igatahes mulle tundus, et esileht on olemuselt niipalju erinev, et selle võiks eraldi tõsta. Teisalt ei hakanud ma tegema eraldi sisutüüpe tõlgete jaoks (seal on ju vaja ära märkida tõlkija) ja artiklite jaoks (erinevalt lugudest puudub artiklis žanr ja enamasti ka tõlkija). Siis võiks uudiskirjandusele lisada kohustusliku välja väljaande kohta ja kordustrükile originaali kohta... Seda kõike on võimalik tulevikus teha, praegu aga lähtun sellest, et lepime kokku, kuidas uut numbrit üles pannakse, selle asemel, et mingit väga jäika süsteemi nikerdada ja iseendale probleeme tekitada.


Title -> loo pealkiri

Status -> uue numbri materjalidel on see 'mustand' - seda näevad ainult toimetajad.

Body -> tekst ise. Praegu olen käsitsi kirjutanud teksti algusesse autori nime bold+italicuga. Minu arvates pole seda vaja, aga keegi arvas, et võiks... las olla.

Autor -> autori nimi. Hakkad kirjutama, pakub välja... eeldusel, et autor on juba sisestatud :-( Põhimõtteliselt on placeholderiks 'autor teadmata', kuid autor tuleks enne sisestada Taxonomy lehelt (vt Autori sisestamine). Vähemalt 1 autor on kohustuslik.

Tõlkija -> ei ole kohustuslik. Autorid ja tõlkijad on ühes andmebaasis, kui vaja, võib tulevikus mingid märgendid juurde teha, praegu ei näe vajadust neid eristada.

Väljaanne -> millisesse ajakirjanumbrisse lugu kuuluma hakkab. Arcicle (ja Esileht) kuuluvad alati mingisse numbrisse.

NB! Sellepärast peaks uue ajakirjanumbri sisestamine põhimõtteliselt algama Esilehest ja veel varem tuleks teha vastav Taxonomy term.

(Aga neid viimaseid võin ma ju alati varuga teha...)

Žanr & kõik edasine -> on arusaadav.

Menu -> 'provide menu link', sealt pakub ta menu title'iks välja loo title'i, (seda võib vajadusel muuta; description võib olla ja võib puududa). Vaikimisi on parent 'Arhiiv' ja selleks, et arhiiv korralikult töötaks, tulebki artikkel panna õige väljaande alla. Mis muide tähendab, et just selleks tulebki esimeseks luua numbri esileht.

Ehk siis kõigepealt tuleb luua esileht (seda teeb admin ja neid tehakse alati varuga. Ajutiselt on võimalik kasutada 'Proovinumbri esilehte' menüüs õige väljaande alla. Paika võiks panna ka järjekorra menüüs (kaalu - wight), kuid seda saab sealt teha vaid katse-eksitusmeetodil ja see ei ole väga oluline, sest sellised detailid käib administraator niikuinii enne numbri avaldamist üle.)

Veel paar detaili:

URL path settings -> sinna võiks midagi mõistupärast kirjutada. See ei ole otseselt vajalik, kuid ilusam, kui 'node/42' ja 'term/42' asemel on inimloetavad nimed, näiteks 'uue_numbri_ettevalmistus' (väikesed tähed, sõnade vahel allkriipsud, tühikuid ei ole).

Kuna me leppisime kokku, et kõike peale kordustrükkide saab siinsamas baasis arvustada, siis palun vaadake, et kordustükkidel oleks Comments -> 'hidden'. Vaikimisi on kõigil 'open'.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:09

Autori lisamine

Autori lisamine

Structure -> Taxonomy (kes seda näevad)

või

Ülemiselt lisamenüült Taxonomy (veelkord -- kellel on õigused seda üldse näha...)

Autor -> ja korra võiks pilgu peale visata, kas autorit ikka ei ole -> list terms

Võib ka otse -> add terms

Kui võtsid list terms, siis selle ülaservas on link add terms, ja jõuad samasse kohta:

Siin on URL-i lisamine kõige üleval. See ei ole kohustuslik, kuid sinna võiks kirjutada 'autorieesnmi_autoriperekonnanimi' (väikesed tähed, allkriips, tühikuid ei ole)

Autor -> sisesta nimi. Juhis on seal ka kirjas: "Inimese nimi. 'Title' ehk sisuliselt sugu on ehk teinekord statistikas tarvis, näha pole seda otseselt kusagil. Kõik tiitlid ja muu, mis nime juurde kuulub, käib 'Middle name' alla. Sorteerimine käib 'Family name'i järgi." Tasub tähele panna, et Taxonomy 'list terms'is on need eesnime järgi tähestiku järjekorras, kuid selleks see nimi mitmeosaline ongi, et nimesid saaks eraldi käsitleda, eks ole.

Sünniaeg -> kui autoril surmaaega ei ole, siis Show End Date linnuke maha. Date -> kui autori sünnipäeva ei sisesta, siis kustutada.

Autori pilt, Linke & Description -> intuitiivselt selge...

Save

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:10

Uudise ülespanek

Uudise ülespanek

Abimenüü -> Lisa...

Valid sisutüübi -> Uudis


Title -> pealkiri. See võiks olla lühike, kuid ammendav. (Tehniline piirang on muidugi 255 märki, eks ole... Title tekib pärast õige mitmesse kohta ja seda saab neis kohtades muidugi ka üle kirjutada, aga milleks?)

Status -> valmis (st. sa ju tahad, et uudis avaldatakse?)

Body -> Uudise sisu. Mahupiirangut ei ole. Puhas kokkuleppe küsimus, et alguses võiks olla olulisem boldiga välja toodud, kuid see on maitse asi. Soovitav oleks siiski mitte kasutada H1 ja H2 suuruses pealkirju.

Pane tähele, et teksti tüüp on vaikimisi "Filtered HTML".

Kohe seal all on kast: Inline image -> Valid pildi, mis ilmub uudisega koos - Select media. Avaneb kast, kus on 2 valikut - Upload ja Library. Upload on arusaadavalt failide üleslaadimiseks oma arvutist, Library näitab faile, mis süsteemis juba olemas. Kui sul on vaja fail üles laadida, siis tee seda, kui pole, lihtsalt vali fail Libraryst.

Inline image'it ei ole siin otseselt näha, järgmiseks tuleb see fail panna teksti sisse. Selleks tuleb vajutada editori menüül seda nuppu, mis on nö pildil oleval pildil. Avaneb eelmisega sarnane aken, siin aga tuleks nüüd üleslaetud fail Libraryst üles otsida ja lehele sisestada. Faili mõõduks on large, las see jääb, ja Description on vaikimisi failinimi, selle asemel võib midagi mõistlikumat kirjutada. Edasi tuleb sisestatud pilt panna õigesse kohta. Topeltklõps pildil (mõnikord on mõni brauser tahtnud paremat klõpsu ja siis escape ja siis jääb alles väiksem aken, kust tuleks valida edit image) ja peaks avanema selline aken -->[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"18","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"476","style":"width: 449px; height: 476px; margin: 5px 10px; float: right;","typeof":"foaf:Image","width":"449"}}]]
Uudise puhul tuleks marginid määrata 20 ja 10 ja alignment left (võib ka right, kui väga tahad, aga ehk paneks selle uudistel vasakule?) Pane tähele, et siit saab veel pildi mõõte täpsemalt sättida (originaal ei muutu). Ja vajadusel saab pildile lisada lingi; kui link viib saidilt välja, oleks viisakas lisada, 'open in new window'.

Miks seda niimoodi teha tuleb? Tegelikult võib ka vastupidi, faili üleslaadimine on sarnane protseduur. Lugu on selles, kuidas Drupal meediat käsitleb -- meediale viidatakse kas tekstis või nö fieldina, väljana. Sellele fieldile saab edaspidi ka viidata, samas kui teksti sees olevale failile ei saa (või ütleme, et see on keerukam). Teksti sees võib pilte olla lõpmata palju, uudistevoog (st see lisavidin, millle abil uudiseid mingis teises vaates, näiteks esilehel näidatakse) aga vajab üht kindlat viidet ja valib pildiks selle, mille nimi on sisestatud väljal (field) "Inline image". Ütleme, et ma oleksin võinud kirjutada nn rule'i, mis võtab esimese pildi uudisest, aga ehk on lihtsamgi, kui sisetaja teab, milles asi, ja määrab selle käsitsi...

Rohkem midagi sisestada ei ole vaja, võib vajutada Save nuppu kõige all.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:10

Jumala hääl

Jumala hääl

Selline väli on sisutüübil Laborijutt ja seda saavad muuta ainult toimetuse liikmed. (Kui minna lugu muutma ('Edit'), siis teistel sellist välja lihtsalt ei ole.)

Selleks, et väli toimiks nii, nagu ette nähtud, st see oleks alguses suletud (kiri ja joon), tuleb jälgida, et teksti formaat oleks 'filtered HTML' (ainult sellele on vastav funktsionaalsus lisatud) ja tekst tuleb paigutada järgmiste tagide vahele: [collapsed] ja [/collapse]. Need tuleb sinna teksti algusesse ja lõppu ise kirjutada, kõik muu teeb masin.

(Muide, esimsele korral, kui ma seda kirjutasin, tuli keset teksti joon kirjaga "Jumala hääl" ja selle vajutades tuli välja sõna "ja" -- asi töötab :-P )

Veelkord: lähed muutma Laborijuttu, otsid sealt välja pealkirjaga 'Jumala hääl' ja kirjutad teksti kujul: [collapsed]See, mida ma öelda tahan.[/collapse]

 

Ats Sun, 11/25/2012 - 21:21

Uue numbri ettevalmistus ja ülespanek

Uue numbri ettevalmistus ja ülespanek

Need tegevused on üldiselt toimetajatele reserveeritud, kuid kuhugi võiks ja peaks õpetus tulema, et mõni asi ära ei ununeks.

Ettevalmistus

1. Taxonomy -- VA (väljaanne) --'add term' luua uue numbri pealkiri

2- List term -- kontrollida, kas see on õige koha peal (Proovinumber võiks alati esimeseks jääda, edasi numbrite kahanemise järjekorras; kui pole, hiirega õigesse kohta ja save).

3. Add content -- Esileht. Seal: Title: Pealkiri, mis jääb lehel suurelt näha (ja on tihti ka otsingutes etc) / Status: loomise ajal 'mustand' / Body: no see on intuitiivne ;-) / Väljaanne: paned selle uue, mis just Taxonomys tegid / Alajaotus on juba esileht, seda mitte puutuda / Menu settings: provide menu link, (menu item type: link), Menu link title: kuupäev ja aasta, näiteks 'August 2013', Parent item: Arhiiv. URL settings: panna url kujul näiteks 'esileht_august_2013' //  Save.

4. Menus -- Arhiiv -- 'list links' vaadata, milline peaks olema kaal (weight), et oleks õige koha peal. Seal on mingi häire, hiirega lohistamine ega numbri parandamine ei toimi, tuleb minna contenti kaudu esilehte ennast editiga muutma ja sealt 'Menu settings" -> "weight ära muuta.

5. Seejörel võib hakata lisama sisu. Sisu on kõik 'Article' ja see tuleb ka Menu settings -- Arhiivi alla panna (see on ka sisu lisamise õpetuses kirjas). Järjekord tuleb seal suvaline. Lugude järjekord peamenüüs pannakse (alajaotuse piires) paika artikli loomise ajal settinguga 'järjekord', aga arhiivi menüüs tuleb need käsitsi õigesse kohta vedada. (Tähendab, sa võid kaaludega ('Weight') järjekorra kohe õigeks panna, aga siis pead sa teadma või vaatama, mis teiste lugude 'weight'id on, seepärast olen leidnud, et on lihtsam pärast kõik korraga õigeks panna.)

Ülespanek

1. Käia kõik materjalid üle, alates esilehest, avada need editeerimiseks ja muuta staatus 'valmis'. Ka tavakasutajale peaks need nüüd 'Arhiiv'i menüüs näha olema. (Esimesena).

2. Avada Configuration -- System -- Site information. Sealt Default front page muuta ära järgmiseks numbriks (see url ettevalmistuse 3. punktis).

(3. Menus -- Peamenyy -- list links -- SELLES NUMBRIS -- edit -- path: vahetada samuti ära url (masin vahetab selle küll ise node'i numbriks, aga võtab url aliase vastu).) Seda enam ei ole!

4. Nüüd on õige aeg välja logida või teine brauser avada ja kontrollida, kas kõik ikka õigesti läks :-)

2023: Mobla menüü lisaliigutus

See on natuke ad hoc lahendus -- ehk kunagi mõtlen siia automaatika taha, aga hetkel tuleb üks number ühes allkirjeldatud kohas ära muuta.

Nimelt pole see kuigi hea lahendus, et esilehe alla tekib mobiilivaates küll 'Selles numbris' menüü, kuid kasutajad on harjunud seda otsima peamenüü ruudult, mis tavaliselt tekib moblaekraani üles paremale (ja meil on seal seni ainult aktuaalse numbri mõttes täiesti kasutud 'Parimad lood' ja 'Väärt artiklid'.

Ehk tegin sinna lisamenüü, mis avab sisuliselt sama asja, mis esilehe allservas. (St näitab moblavaates, tavavaates on peidetud.) Aga see ei muutu automaatselt ise -- sellele tuleb öelda, mis numbriga tegu...

Niisiis:

1. Tuleb vaadata, mis on uue numbri taxonomy termi number: Structure -> Taxonomy -> VA. Sealt tuleb minna viimase, st ülespandava numbri peale ja võtta 'Edit'. Nüüd on ülal browseri lingil näha see number. Näiteks aprill 2023 puhul on see: https://algernon.ee/taxonomy/term/1498/edit?... ... ehk 1498.

2. Tuleb minna Structure -> Views -> Selles numbris -> Edit. Seal on ülaservas teisena PAGE FIX. Sealt 'Advance' lahti teha, sealt valida 'Contextual filters' alt 'Content: Has Taxonomy term ID' ja seal on juba näha -- 'Fixed value' juures on vajalik number (2023 aprillis oli see 1498, eks ole).

3. Uus number sisse. 'Apply (This display)' (NB! 'This display' on alati, aga see on väga oluline! Et teisi p**** ei keera; ülal peab olema 'This page (override)' ). Ja siis järgmisel ekraanil kindlasti 'Save'.

Ja ongi tehtud.

 

Ats Thu, 08/08/2013 - 14:17

Drupalist üldiselt

Drupalist üldiselt

Drupal on üks nn suurtest veebimootoritest. Drupalis on tehtud näiteks:
http://www.whitehouse.gov/
http://www.economist.com/
http://www.bmj.com/
http://icitizenforum.com/
http://www.911memorial.org/

Drupalit on võimeline üles panema praktiliselt iga korralik veebidega tegeleja. Drupal vajab natuke kettaruumi, Apache'i ja andmebaasi. Kõik need tegevused on Drupali kodulehel piisavalt ammendavalt kirjeldatud.

Miks ma ise eelistan veebilehtede tegemiseks Drupalit?

  1. Sellel on arvestatav community taga. Drupalil on ligi 17000 lisamoodulit, ligi 1500 erinevat kujundust ja ca 19000 registreerunud arendajat. Rõhutaksin, et need 17000 moodlit ei ole mingid totrad mänguasjad, mis võimaldavad näiteks suvalist koerapilti näidata või Amazonist toodet otsida.
  2. Drupal võimaldab suhteliselt väikese vaevaga hallata päris mahukaid ja keerukaid lehti, kui kord stardist minema saab. Blogi näiteks on üks Drupali paljudest võimalustest. Palju olulisem on näiteks kasutajate haldus (erinevad õigustasemed), taxonomy ehk kõikvõimalike märksõnade haldus, mille alusel saab sisu indekseerida ja erineval viisil näidata, views, mis võimaldab genereerida erinevaid vaateid erinevate sündmuste, märksõnade jmt alusel, etc etc.
  3. Ma praktiliselt EI KIRJUTA koodi. st. ma ei roni isegi HTML-i sisse. Sealjuures on mu tegevus korratav, st on just vastupidi blogspotiga -- kui mina midagi teen, jääb sellest jälg maha ja seda saab kes tahes korralik veebitreial taastada või edasi arendada, ma ei kirjuta kuhugi tundmatusse moodulisse unikaalset dokumenteerimata HTML-i, (nagu näiteks blogspotis juba esimese asjana teha tuleb).
  4. Ja ma käin selles kõigest üle ;-)

Drupali põhikontseptsioonid

Drupali põhiühik on nn node, mis kõige lihtsamalt öeldes on terviklik, võrgus näitamiseks valmis lehekülg. Node'il on oma URL (see võib olla süsteemipärane, näiteks antud lehel 'node/17', kuid sellele võib anda ka viisakama nime, nagu on siin saidil 'avaleht', 'visioon', 'qpetus' etc. Node'id võivad olla erinevat (sisu)tüüpi ja need võivad üksteisest väga erineda. Kuigi tavaliselt on kõigil node'idel tiitel ja sisu, ei ole see kohustuslik; node peab vaid midagi näitama, kuid võib teoreetiliselt olla ka tühi. Node'i tüübid (Content types) defineeritakse vastavalt vajadusele. Reeglina on neil tiitel ja nn body, ehk peamine sisuala; nagu antud juhul, on see nn pikk tekst, kuid node võib näidata ka pilti või olla lihtsalt failikonteiner.

Erinevad sisutüübid (Content types) luuakse nn väljade (fields) lisamisega. Uuel, "tühjal" Drupali installatsioonil on kaasas põhilised sisutüübid 'Article' ja 'Basic page'. Viimane koosnebki sisuliselt pealkirjast ja sisust ja esimesel on lisaks vaikimisi sisse lülitatud autori info ja kommenteerimise võimalus. Olen neile mõlemale lisanud välja 'Staatus', mille alusel määratakse, kes lehekülge üldse näevad. Omad sisutüübid võivad lisada ka Drupalile lisatavad moodulid, näiteks Forum ja Blog.

Drupali funktsionaalne pool koosneb moodulitest (modules). Moodulid jagunevad kaheks - nn Core modules (tuummoodulid) ja lisamoodulid. Tuummoodulid tulevad põhiinstallatsiooniga kaasa kuid ka nendest pole vaikimisi sisse lülitatud rohkem kui hädapärast vaja. Lisamoodulid tuleb enne aktiveerimist installida. Iga moodul teeb mingit konkreetsest asja, näiteks lisaks mainitud foorumite ja blogiga mässamise moodulitele on eraldi moodulid sisu indekseerimiseks, erinevate lehekügede automaatseks koostamiseks etteantud parameetrite järgi, meedia korrastamiseks ja näitamiseks ning lisaks sellistele suurtele ja tõsistele ka, ütleme, facebookiga ühendamise vidin.

Drupali väljanägemist määravad nn teemad (themes). Antud saidi teema on (natuke kohandatud) Zeropoint. Teema määrab üldise balansi ja tagab, et kõik, mida saidil näidatakse, ka ühtmoodi kena välja näeks.

Kpkkuvõtlikult võibki öelda, et Drupali süsteemis näitab moodulite funktsionaalsus node'ide sisu läbi teemade raami ja kujunduse. Ehk teisiti öeldes on Drupalis 1) erinevat tüüpi node'idesse jagatud sisu, 2) struktuur, milles see kõik asub (blokid, menüüd, taxonomy, tags etc), 3) teemade juhitud väljanägemine, 4) kasutajate haldus, 5) moodulite tagatav funktsionaalsus ja 6) üldjuhtimine (kõikvõimalikud seaded, raportid, keele- ja abifailid etc etc).

Drupali eelised tulevad välja niipea, kui sait hakkab natukegi suuremaks minema ja sellele tekib taha arvestatav hulk kasutajaid. Drupal on tunduvalt jäigem süsteem kui Joomla või Worldpress, kuid selle sisemine korrastatus ja reeglistik võimaldab sel taluda üsna suurt koormust.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:11

Hiire saidi ülesehitus

Hiire saidi ülesehitus

NB! Kogu see alajaotus on 2012. a seisuga ja väääääääga aegunud!

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:12

Disain

Disain

Drupali teema Zeropoint lubab teha kuni 3 veergu, lisaks on võimalik defineerida kuni 17 erinevat regiooni. (Siia alla ei käi menüüd, mis jagavad sidebar lefti (vasakut külgriba), st ühes regioonis võib asju olla lõputult.)

0-pointil on kaasas 7 värviskeemi. Sisuliselt on kasutusel põhjalikult muudetud Sky. (Pole defineeritud uut värviskeemi, mis on ka võimalik, vaid ylekirjutused on failis _custom/custom.css, mis just selleks teemale lisatud). 0-point on laiupidi dünaamiline ja sel on vahelduv headeripilt. See on lihtne, selge ja hea loetavusega -- sobib sellisena kirjutatud sisule orienteeritud saidile, nagu meie oma.

Keelest

Saidi keeleks on defineeritud Estonian, kuid keelemoodul on laadimata jäetud. Drupalil on see täiesti olemas, aga kui ma seda katsetasin, sain ainult naerda ja nutta. Tööd teha ei saanud, sest ma ei leidnud enam midagi üles... :-[ Drupalis saab kasutada sisemist suhteliselt mugavat interfeissi hädavajalike asjade tõlkimiseks. Pooldan lähenemist, et tõlgitud on ainult need otse kasutajale suunatud tekstid, millel on olemas mitte kõrvu kraapiv eestikeelne vaste. Juba sisseloginud kasutajat tahaksin lugeda inimeseks (... kes mõistab ingliskeelseid juhiseid).

Teemast veel -- algselt oli kaasas veetilk, selle asemele läks hiir. Nii et kui kusagilt veel veetilk vastu vaatab... Roteeruvaid headeripilte annab alati juurde teha (on idee, mida eraldi arutame).

Headeri all on Main menu, sinna on välja toodud kõige olulisem. Selle all on väiksem abimenüü, kus on ka käesolev Qpetus ja sinna tekib ka sisseloginud kasutajatele sisu lisamise link. (Praegu) olen pannud ka foorumi ja blogi juhtimise (viiname pole sisse lülitatud) jmt, hetk aega arutada.

Menüüsid saab teha vastavalt vajadusele, eks ole, kasutaja näeb ainult neid, mida tal on õigus kasutada, ja menüüd võivad tekkida ja kaduda vastavalt mõnedele teistele defineeritud tingimustele.

Left sidebar'il ehk vasakul külgribal on aktiivse numbri sisu. See on tegelikult view'ga tehtud pseudomenüü, mis muutub vastavalt valitud numbrile (view defineerimine on iseküsimus).

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:12

Kasutajaõigused ja taxonomy

Kasutajaõigused ja taxonomy

Drupalil on alati olemas anonymus user (edaspidi AU) ja authenticated user (registreeritud kasutaja, edaspidi RU). Neid rolle kustutada ei saa, neile saab ainult õigusi määrata. On olemas ka administrator, (kuid sellega on seotud 1 nüanss, mis tavakasutat küll tavaliselt ei puuduta – adminni õigusi saab piirata ja jäigalt on koodi sisse kirjutatud süsteemne kasutaja, user 1, kes on see "päris" admin).

Kasutajarolle saab muidugi lõpmatuseni juurde teha, mina olen praegu teinud toimetaja ja staff. Asuvad need loomulikult RU ja adminni vahel. Väga mitmetel põhjustel (et pikaks ei läheks, puudutan neist vaid mõnda) ei ole hea kasutajaid, kellest me tahame, et nad midagi sisulist teeksid, hoida vaid RU tasemel. Spämmi hulk terves maailmas on viinud selleni, et kui sul ei ole 1 inimest pidevalt masina taga toimuvat jälgimas, ei saa sa lubada anonüümseid kommentaare. Samas teiselt poolt, kui RU on suhteliselt väikeste õigustega, saad sa endale lubada praktiliselt kõigil huvilistel registreeruda.

Veelkord:

  • RU saab kommenteerida, foorumis möllata ja jutulaboris kirjutada;
  • Kõik, kes midagi sisulist lisavad, saavad toimetajaks;
  • Kõik, keda ma isiklikult tunnen ja usaldan, saavad staffi õigused.
  • Viimased erinevad adminnist vaid mõnede potentsiaalselt väga destruktiivsete võimaluste poolest, alates kõige süütumast, saidi maintenance mode’i viimisest ja lõpetades moodulite ja sisu massilise muutmise-kustutamisega.

Kuna kasutajaid saab siin vähe olema, on asi nii seatud, et kasutajad saavad end registreerida, kuid admin peab accounti kinnitama. (On võimalik eraldi defineerida kinnitaja rolli, kuid kuni koormus on olematu...)

Taxonomy / Fields

Taxonomy on võimalus teha igasuguseid sõnastikke-nimekirju ja nende alusel käivitada kõikvõimalikke tegevusi. Kasutajaid antud saidis puudutab kõige otsesemalt näiteks taxonomy vocabulary 'Status'. (Sellest on ka mujal juttu.)

Taxonomy juhib ka foorumite tööd (sellest vastavas jaotuses pikemalt) ja selle alla kuulub ka nn Tags, ehk märksõnad, mille alusel saab hiljem dokumente otsida, sorteerida ja näidata. Nn taagimine on suhteliselt vaba võimalus ja selle täpsem kasutamine on tulevikus kokkuleppe küsimus.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:13

Sisutüübid

Sisutüübid

Kasutajatel, kel on õigus saidile midagi lisada, ilmub Peamenüsse valik ‘Lisa...’ Selle alt ilmub leht, kus on loetletud kõik sisutüüb, mida sellel kasutajal luua lubatakse.

Antud hetkel on nimekiri midagi sellist: Article, Autor, Basic page, Blog entry, Book page, Esileht, Forum topic, With Bells & Whistles. Blog entry ja Forum topic on intuitiivselt arusaadavad – need käivad kokku vastava funktsionaalsusega.

Üldised juhised sisutüübi valikul

Kogu kirjandus, sh arvamused, toimetajaveerg jmt on Article

See on kõige universaalsem, samas kindlate piirangutega sisutüüp. Lubab lisada lehele linke, pilte ja faile, vaikimisi on lisatud autor (siin tähenduses user) ja lubatud kommenteerimine, nõutud on Alajaotus, Status, Žanr, Väljaanne ja Autor (siin sisu tegelik autor). Enamik lisaväljadest on peidetud, sellel sisutyybil aga avaneb ylal eraldi kast vajaliku infoga.

Kommenteerimine tuleb ise käsitsi välja lylitada neil, milles me lepime kokku, et kommentaare ei tule (eraldi teema!)

Sisutüüp Esileht on tehtud ainult ajakirjanumbri esileheks

See erineb eelmisest selle poolest, et sel pole Autorit ja Žanri ning Alajaotus peaks olema ainult Esileht (see ei ole kinni keeratud, lõpuks e pane sisu üles kahjuritest idioodid...)

NB! Numbrid moodutatakse ja vasakule tekkivat (pseudo)menüüd 'mingi kuu ja aasta' juhitakse taxonomy 'Väljaanne' (ja sorteeritakse 'Alajaotuse') järgi. See menüü tekib ainult neil kahel sisutüübil ja sisuliselt käib uue numbri ülespanek niiviisi, et Configurationist vahetatakse ära vaikimisi esilehe url.

Kui kirjutad lehte, millest peaks saama suhteliselt püsiv lihtne tekstiline infotükk, vali Basic page.

Erinevalt eelmistest ei käi sellega kaasas autori nime ja kommenteerimisvõimalust. Samuti ei saa sellele midagi lisada. (Igaks juhuks – alati saab lehele, teksti sisse lisada linke millele iganes, ka siinsamas saidis teisiti (teiste sisutüüpide abil) üles seatud teksti-muusika-video-misiganes failidele).

Basic page + Attach + Inline image on eelmise laiendatud versioon

Nagu öeldud, on lisatud failide ja teksti sisse tulevate piltide lisamise võimalus. (Hetkel seda pole, aga teen!)

Book page on midagi Article ja Basicu vahepealset, juba kaasas seoses nn raamatusse lisamise võimalusega.

Booki võimalused kirjutan kunagi hiljem põhjalikumalt lahti, praegu mainin, et näiteks see Õpetus on ‘book’ ja see võimaldab sellist seotust ja lehelt lehele liikumist, nagu lehe allserva linkidel näha.

With Bells & Whistles

On tehtud prooviks... Kustutada jõuab alati... ;-)

Uudised, Labor/Liivakast etc etc

Tegemata...


Sisutüüpe saab defineerida vastavalt vajadusele. Näiteks eraldi sisutüübid piltide, audio- ja videofailide jaoks. Hetkel pole see väga oluline – kõike saab saidile niikuinii lisada, piltide näitamine ja audio mängimine toimib, video annab veel mingeid veidraid veateateid.

Sisutüüpide kõige suurem mõte on selles, et tagada saidile paindlikkus, samal ajal kui kogu kujundus oleks ühtlane - sisutüüp defineerib lehe üldise väljanägemise, mida saab vajadusel muuta (ja see muutub siis loomulikult kõigil seda tüüpi lehtedel).

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:13

Tekstitüübid ja 'paste from word'

Tekstitüübid ja 'paste from word'

Teksti lisamisel tekib (enamasti) tekstisisestuskasti alla valik Text format. Sellest on vaja teada järgmist:

Full HTML lubab sisestada mistahes html märke. Use with caution! Ehk kasuta ettevaatlikult.

Kui pole erilist vajadust rahulikult läbustada, soovitan kasutada Filtered HTML. See korjab tekstist ära kogu html-i, välja arvatud <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <a> <b> <i> <u> <hr> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>. (Admin saab seda nimekirja muuta.)

Plain text ei vaja selgitust.

Nimekirjas on veel Limited, mis sarnaneb Filtered HTML-iga, ent sellele on külge pandud teine editor ja seatud nii, et kommentaare saab ainult sellega teha. (St. miks see täpselt nii on tehtud, läheks pikaks seletada; mõte on selles, et teatud põhjustel oli teist editori kommentaride jaoks parem kasutada ja seal on see põhiline ära peidetud, st on näha vaid Limited võimalus, kuid kõijal mujal seda ära keelata... pole ma veel jõudnud. Veelkord, ega keegi ei keela kasutada Limited-võimalust tavalise teksti puhul, tulemust see ei muuda, kuid pole mõtet.)

 

Teksti tegemisel on menüüribal nupp 'paste from word'.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"17","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"136","style":"margin: 5px; width: 242px; height: 136px; float: left; ","typeof":"foaf:Image","width":"242"}}]]Soovitan ALATI, kui lõpptulemuse formaadiks on Full HTML, kasutada teksti kopeerimisel MS Wordist või mistahes muust välisest allikast seda funktsiooni!

Tegemist on sisuliselt eelmises lõigus mainitule sarnase filtriga, mis kraabib kõik tekstitöötlusprogrammide lisatud saasta maha. See ei ole oluline, kui kasutad Filtered HTML-i või Plain text-i, sest need tagid niikuinii keelatakse, kuid see on lihtsalt uskumatu, millist sodi teinekord kaasa tuleb...

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:14

Tehniline info

Tehniline info

Siin on vanem osa tõstetud külmalt '2012-2022' alla ja uued juurde kirjutatud.

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:17

2012-2022

2012-2022

Siia on tõstetud kõik enne uuendust tehtud-kirjutatud asjad.

admin Fri, 05/19/2023 - 08:17

Tegemata tööd

Tegemata tööd
  1. printerfriendly+pdf+epub etc genereerimine suuremas osas töötab. Proovisin ka epubi, aga see on alfa ja mina seda stabiilselt tööle ei saanud.
  2. Search kasti asukoht -- proovisin seda nihutada, saab absolute asukohaga (header on relative, selle järgi saab panna), aga, see on eri brauserites eri koha peal... Praegu on lihtsalt float right.
  3. Peaks tekitama live-feedid uudiste ja ubaasi kirjetest -- uurin, kuidas see on võimalik.
  4. Et lugude taha tekiks number, palju sel kommentaare on -- uurin, kuidas seda teha.
  5.  

 

Üks tõsine tehniline probleem, millega olen palju aega raisanud -- taxonomy terminitega seotud väljad ei ole näha, kui kasutajal ei ole taxonomy administreerimise õigust. Ühelt poolt oleks see nagu Drupali core'i bug, aga kuna see maailmas eriti ei avaldu, on see tõenäoliselt mingi minu hosti serveri eripära. (Add: arvamus, et see on PHP versioonist tulenev -- asi pidavat töötama 5.3 ja varasematega, aga ma pole saanud katsetada)

Vahepeal sain isegi tööle workaroundi -- installisin drupal 7.15 versiooni ja uppgrade'isin selle d7.16-ks, siis toimis... kuni ühel päeval olin alguses tagasi; ja backupilt taastamine ei aita, nii et asi on kuidagi kavalam.

Mida see praktikas tähendab? Kui asi töötaks normaalselt, siis saaksid tavakasutajad kasutada taxonomy terme ilma riskita neid rikkuda, st nad näevad vastavaid valikud ja toimetaja (vastavate õigustega) paneb need paika. Näiteks kui autorid on kirjeldatud taxonomys ja kasutaja, kel on õigus luua teatud tüüpi sisu, kus tuleb ära märkida autor, lihtsalt ei näe seda välja. Ta näeb seda siis, kui talle anda taxonomy administreerimise õigus. Nö normaalne tavakasutaja ei saa vahest eriti aru, nii et see polegi väga suur risk (ta ei pääse taxonomyt administreerima). Kui aga kasutaja on natuke suuremate õigustega, näiteks toimetajad, kellel on õigus ka autoreid sisestada, siis juhtub see, et kogu taxonomy on talle tegelikult muutmiseks lahti... See ei takista tglt laiviminekut, sest toimetajaid ei saa lõpuks palju olema ja ehk piisab, kui lugeda neile sõnad peale, et ärge torkige seda, mida pole vaja...

Otsin lahendust muidugi edasi, aga see ei saa kerge olema, sest nii spetsiifilised asjad on tavaliselt sügaval koodis ja seda koodi on palju...

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:05

Install

Install

Install

Selle õpetus on Drupalis endas kirjas ja kuna see on standardne, ei hakka ma seda siia ringi kirjutama.

Tekib (drupal)admin, user 1, mille parool tuleb meelde jätta ja seda kasutajat mitte rohkem kasutada.

NB! Teiste adminnide puhul peab admin endale adminniõigused andma! (Või vähemalt kontrollima -- default ei ole paljudel moodulitel mingeid õigusi! Viimasel ajal on küll juba parem.)

Failide õigesse kohta toppimine

Enamik update'e ja moodulite lisamisi saab ära teha adminni õigustes sisemiste vahenditega.

Kui siiski on vaja käsitsi failisüsteemis käia:

  1. lae moodul alla;

  2. ftp: serverisse. Need on see hostgatoris, public_html, Veskimees, algernon.ee ja neid paroole ma siia ei kirjuta ;-)

  3. lahtipakitud moodul/failid oma kataloogi;

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:18

Lisamoodulid

Lisamoodulid

Core'ist

On vaja enableda: blog, book, (contact - hiljem), forum, locale, syslog (pole hädavajalik)

CKEditor + jWYSIWYG + Wysiwyg.

Sellega on nüüd selline asi, et igatpidi on mõistlk kasutada Wysiwyg moodulit, samas kui moodulil endal editori kaasas ei ole. Üldiselt on hea kasutada CKEditori, aga sellel on omad vead -- nimelt ei tööta tal tekstikasti pikkus ja on ka muid nüansse, mis muudab häälestamise raskeks. Lahendus on tõmmata alla ka teine moodul (jWYSIWYG) ja konfida see näiteks kommentaridega tegelema.

Seni tuli teha nii: /sites/all alla tuleb teha kataloog /libraries ja sinna kopeerida kataloog /sites/all/modules/ckeditor/ckeditor.
Nüüd pole CKEditori mõtet Drupali saidist alla tõmmata, niikuinii on vaja minna saidile http://ckeditor.com/download, võtta sealt moodulid ja kopeerida need /sites/all/libraries/ckeditor.

(https://github.com/akzhan/jwysiwyg/downloads tuleb võtta jwisywygi library ja panna see ka /libraries/jwysiwyg kataloogi --EI TÖÖTA, versioonikonflikt). Tuleb järgida linki wysiwygi installeerimisjuhendil ja tõmmata alla versioon 0.6. ja selle alt on vaja kopeerida libraries'i katalog jwysiwyg, kus on ainult 4 faili.

St. ckeditori library tuleb lihtsalt ümber kopeerida, tähtis on, et wysiwyg saaks kätte failid /sites/all/libraries/ckeditor/ckeditor.js, ja /sites/all/libraries/jwysiwyg/jwysiwyg.js. (Ma ei tea, kas muu on oluline, aga kopeerisin igax juhux terved kataloogid.)

Seejärel tuleb konfida wysiwyg kasutama ckeditori: modules -> wysiwyg -> configure (enne vajutamist kontrolli modules all, et wysiwyg olex enable'itud (ja ckeditor ise disable'itud, aga kui sa moodulit alla ei lae, siis niikuinii on), sealt input filters ja igayhe alt eraldi panna paika buttons, mida tahad. NB! CSS -> editor default (nyyd tglt on, vanasti said muidu sitakarva tausta). PHP-d ei ole konfinud ja plain text ei kasuta wysiwygi.

Tuleb luua configuration -> text formats uus sisutüüp 'Limited' ja panna sellele sisuliselt samad asjad, mis 'filtered html'-ile. Seejärel tuleb configuration -> wysiwyg profiles panna Limitedile külge jwysiwyg editor.

Veel tasub configuration - content authoring - text formats - filtered html lisada tagid <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <a> <b> <i> <u> <hr> (kokku peab tulema <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <a> <b> <i> <u> <hr> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>) ja määrata full html esimeseks.

Configuration - content authoring - wysiwyg profiles kqigile CKEditoridele kirjutada CSSi alla block tagidesse juurde h1,

Edasi moodulid tähestiku järjekorras, aga nende lubamine ja konfimine käib... teistmoodi. Ent need üldiselt ei lase end vales järjekorras peale panna.

Auto_entitylabel

On paaris kohas kasutusel 'title' i ylekirjutamiseks.

Better formats

Selle abil saab määrata, milliseid tekstiformaate keegi näeb/kasutab.

Ctools

Chaos Tool Suite – vaja piltide ja veel mitme asja jaoks. NB! olen enablenud ainult Ctoolsi enda.

Content_taxonomy

See konverdib sisuväljad (field) taxonomyks. Sellega sünkroniseeritakse autoreid.

Date

Annab (java abil) ilusa kalendri sinna, kus vaja. Panin tglt peale Periodicali katsetamise ajal, nyyd saax ka ilma läbi. Vajab konfimist.

Disable_term_node_listing

Kirjutab üle Drupali kombe taxonomy termi vaatele otsa keevitada kõik saidid, kus termin esineb. Autorite puhul hädavajalik!

Entity

Autoenitylabel ja mõned muud asjad ei tööta ilma selleta.

Image resize filter

Seda on põhiliselt vaja yhe muistse bugi jaoks -- mingi teisendus lqhub muidu lingid, kui seal on tyhik, asendab need %20-ga.

Link

Defineerib sisutyybi link.

Media

Tänane versioon kogu lisameediaga õiendamisest. Konfimine vt eraldi.

Menu_views

Teeb dünaamilisi vaadetel põhonevaid menüüsid.

Name

Defineerib nimevälja.

Print

Teeb need 'printer friendly' lehed, saadab sisu mailiga ja genereerib pdf-i. tulevikus ka epubi (see on praegu mittetoimiv alfa)

Taxonomy_access

Sellega määratakse, mida kellele näidatakse.

Themekey

Selle abil tehakse jutulabori teine kujundus ja mobiiliversioon.

Token

Sellega saab igasuguseid tingimuslikke asju teha. Otseselt seda palju näha ei ole, aga näiteks teatud referentside valimise väljad teeb see...

Viewfield

Defineerib välja, mis sisaldab view'd.

Views

Igasuguste poolautomaatsete loetelude jmt tekitamiseks

Views_fluid_grid

ilusate iserivistuvate kastikeste tegemiseks.

Views_rss

Sama RSSi jaoks


Potentsiaalsed

St olen neid millalgi proovinud, kuid hetkel saidis ei kasutata.

Entity reference

See võimaldab taxonomy asemel igasugustes tingimustes fielde kasutada.

Menu_admin_per_menu

Võib vaja minna siis, kui tekivad suht sqltumatud alajaotused, st Laborile on vqimalik eraldi qigusi anda

Menu_block

parem menyyhaldus. Kuivqrd aga ma menyysid peaaegu ei kasutagi...

Nodeblocks

Lubab node'e salvestada nii, et neid saab blokkidena kasutada. Tahtsin selle abil teha keerukamaid infoblokke, aga hetkel ei ole vaja.

Panels

Võimas temaatiliste lehtede ja yldse kujunduse ringitegemise abivahend, hetkel ei kasuta.

Periodical

Proovisin. Ei tasu -- selle mahu juures, mis Algernonis, kulutan ma installeerimiseks ja overheadiks yldse suurusjärgu rohkem aega-vaeva, kui asi väärt...

Taxonomy_menu

Vüimaldab menyyde genereerimist taxonomy terminite alusel. Töötab, aga mittevajalik.

Galerie

1 vqimalus pildigaleriide tegemisex. Pole hetkel teema... pole kindel, millist kasutama hakkame

YMP

Yahoo media player - muusikafailide mängimiseks päris tore tükk

Kaltura

Videofailide mängimise tükk, aga see annab hetkel vigu (teade tegijatele edastatud).

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:18

Zeropoint, CTI Flex, Views Fluid Grid

Zeropoint, CTI Flex, Views Fluid Grid

Zeropoint

Alla tõmmata, enable, set default.

Diable -> Site name, site slogan.

Style Sky, Layout width – adaptive width, Sidebar layouts – variable asymmetrical sidebars (wide), Themed blocks – sidebars only, Rounded corners, header image rotator, 0point login/reg links (paneb ilusad vähemärgatavad lingid yles paremasse nurka).

Roteeruvad pildid asuvad kataloogis ...(peakataloog)/sites/all/themes/zeropoint/_custom/headerimages.

Pildi mõõt on 846x200.
200 kõrguseks on oluline, pildid võivad ka pikemad olla, eelduselt et vasak ots on must (kaob hiire alla).

Üldiselt on praktiliselt kõik lisamudru kataloogis (peakataloog)/sites/all/themes/zeropoint/_custom/ (seal on footer, läbipaistev hiir ja kõik muu).

Logo ja favicon (hiicon) on kataloogis (peakataloog)/sites/default/files

Veel on vahetatud ikoonid ja üldse paisus custom.css nii suureks, et see on eraldi ära toodud.

CTI Flex  + NB! ZEN - see ei tööta ilma ;-)

CTI Flex on ZENi alamteema. Zeni ei ole vaja enableda, aga see peab masinas olemas olema.

Default confis ainult White+Blue, rounded corners 3px, ja muidugi logoks Logo_hiir_64.png (upload) ja icoks hiicon.jpg (selle võib lihtsalt kirjutada, see olemas ju). User menu, slogan, name ja breadcrumbs kah keelata.

Siis Structure -> Blocks -> CTIFLex ->help minema ja main menu sisualalt ära!

Suurem konf hetkel tegemata.

Views Fluid Grid

Noh, see pole teema, aga sellega on ka trikke tehtud -- VFG enda kataloogis on esiteks VFG_taust.png ja css-i on moditud.

NB! Selleks, et näiteks laiusi juurde teha, tuleb otsida fail css/views_fluid_grid.size.css ja kirjutada sinna juurde näiteks rida:

ul.views-fluid-grid-items-width-120 li.views-fluid-grid-item { width: 120px; }

ja lisaks tuleb võtta fail views/views.fluid.grid.plugin.style.inc ja kirjutada sinna lisaks see boldiga osa:

 $items_width_options  = array('' => t('Auto')) + drupal_map_assoc(variable_get('views_fluid_grid_plugin_style_widths', array(100, 120, 150, 180, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500)));
 

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:19

ZP Custom CSS

ZP Custom CSS

/* Atsi custom style.css */
/* proovisin seda fonti, milles Algernoni logo. Igavad inimesed h22letasid mu maha...
@font-face
{
font-family:Hanger;
src: url('../_custom/hanger.ttf');
}*/

/* Kqigepealt main.css-i ylekirjutused */
/****************************/
body {
/* font-family: Georgia, Times New Roman, Times, serif;
font-size: 100%;
line-height: 125%; siit l2heb vaidlus serif/sans-s vahel, eks ole... praegu muudan ainult v2rvi tumedaks*/
color: #1d1d24;}
/*vahe kitsamaks. Oli 0.9 & 0.5*/
p {
margin-top: 0.4em;
margin-bottom: 0.2em;
}
/*igalt poolt bold v‰lja rookida ja selle asemel suurus*/
h1 {
font-size: 240%;
font-weight:normal;
/* font-family:Hanger;*/
}
h2 {
font-size: 180%;
font-weight:normal;
/* font-family:Hanger;*/
}
h3 {
font-size: 140%;
font-weight:normal;
}
h4 {
font-size: 120%;
font-weight:normal;
}
/*neid 2 kasutatakse ainult kujunduses*/
h5 {
font-size: 100%;
margin: 5px 0 0 10px;
font-weight:normal;
}
h6 {
font-style: italic;
font-weight:normal;
font-size: 90%;
margin: 1px 0 0 10px;
}
/*et kusagil poleks suuri t‰hti*/
.themed-block .title {
font-size: 240%;
/* color: #055065;
font-family:Hanger; */
text-transform: none;}

/*et igalt poolt bold v‰lja rookida*/
.block h2.title a {
font-weight: normal;
}
.title, .title a {
font-weight: normal;
}
.terms ul.taxonomy li.vocab {
font-weight: normal;
}
.view .view-comments-recent .views-field-subject {
font-weight: normal;
}
.uc-store-admin-panel .panel-title {
font-weight: normal;
}

/* To modify the side column widths and the col divider widths, the values that are marked
"Critical Left (Right) divider dimension value = cLddv (cRddv)" and
"Critical Left (Right) col width value = cLcwv (cRcwv) also refer to the desired mod MUST be changed as a group. */
/* Variable asyimmetrical sidebars (wide) (default)
Siin on sisuliselt vasaku ja parema poole laius ‰ra vahetatud */
.colleft {
float: left;
position: relative;
width: 278px; /*** cLcwv ** 204*/
margin-left: -278px; /*** cLcwv ***/ /*** cLddv ** 204*/
}
.colright {
float: right;
position: relative;
width: 204px; /*** cRcwv ** 278*/
margin-right: -204px; /*** cRcwv ***/ /*** cRddv ** 278 */
}
body.two-sidebars .outer {
margin-left: 274px; /*** cLcwv ** 204*/
margin-right: 204px; /*** cLcwv ** 274*/
}
body.sidebar-first .outer {
margin-left: 344px; /*** cLcwv ** 294*/
}
body.sidebar-second .outer {
margin-right: 294px; /*** cLcwv ** 344*/
}
body.sidebar-first .colleft {
width: 344px; /*** cLcwv ** 294*/
margin-left: -344px; /*** cLcwv ***/ /*** cLddv ** 294*/
}
body.sidebar-second .colright {
width: 294px; /*** cRcwv ** 344*/
margin-right: -294px; /*** cRcwv ***/ /*** cRddv ** 344*/
}

/* search headerile paika NB! Vajab ehk torkimist! Absolute t66tab eri brauseritel erinevalt... .region-header .block-search float:right lykkab lihtsalt paremale */
#search-block-form {
/* position:absolute;
bottom: 20px;
right: 20px;*/
float:right;
}

/* Ats: siit algab p2ris custom.css */
/****************************/
/*vesim2rk v2lja kommenteeritud; proovisin l2bipaistvat hiirt, ei qigustanud
#wrapper {
background: transparent url(../_custom/hiir_brt.png) 99% 99% no-repeat;
}*/
/*footeri osa - seda polnud vaja, viskasin v2lja
#brand {
background: url(../_custom/footer_6.png) center center no-repeat;
position: relative;
margin: 5px auto 0; proovisin, kas tqmbab kokku
width: cover; proovisin 100% = fail, auto t66tas
height: 50px; proovisin auto
}*/

/* Sellega m22ratakse Arhiivi kqrgus ja muudetakse nimekiri scrollitavaks
N2idis koodijupp (see t66tas, aga tegi kasti inetuks)
#block-menu-menu-xxx {
height: 200px;
overflow:scroll;}
#block-menu-menu-arhiiv ul {
height: 110px;
overflow-y:scroll;
} */

/* uudisvoog esilehe allservas - kqrgus 2ra piirata ja srolliriba; ei tulnud v2lja...
#block-nodeblock-82 {
height: 600px;
overflow-x:scroll; */

/* HEADER IMAGE ROTATOR */
/************************/
.himg #headimg {
background: #000 url(headerimg/rotate.php) no-repeat 100% 100%; /* rotates images in the headerimg folder. NB! Siit on 2ra vahetatud taustav2rv: oli #fff, ehk valge, panin 000 ehk must */
border-bottom: 1px solid #000; /*millegip2rast oli siin eee*/
}

/* DROP DOWN SHADOW */
ul.firstsublayer,
ul.sublayer {
background: url(../images/menushadow.png) no-repeat 7px 5px;
}

/* UPDATE ICONS FOR NEW BLOCKS */
/*#block-block-XXX .block-icon {
background: transparent url(../images/contact_48.png) no-repeat;
} Blokinumbreid saab teada brauserist Inspectiga ;-)
#block-menu-menu-liivakast .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_11_32x32.png) no-repeat;
}*/

#block-views-selles_numbris-block_1 .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_2_32x32.png) no-repeat;
}
#block-views-uudisvoog-block_1 .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_1_32x32.png) no-repeat;
}
#block-menu-menu-arhiiv .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_9_32x32.png) no-repeat;
}
#block-views-autorid-block .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_3_32x32.png) no-repeat;
}
#block-views-autori_teosed-block_1 .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_8_32x32.png) no-repeat;
}
#block-book-navigation .block-icon {
background: transparent url(../_custom/icons/ikoonike_10_32x32.png) no-repeat;
}

/* SKY ylekirjutused */
/****************/

#body_bg {
border-bottom: 1px solid #eee;
}
td.section.divider {
border-left: 1px dashed #eee;
}
.node.teaser {
border-bottom: 1px dashed #eee;
}
.submitted, .links {
color: #21323F;
}
.by, .by a, .by a:hover {
color: #eee !important;
}
#forum td.topics, #forum td.last-reply {
background-color: #eee;
}

/* MENU & link STYLES */

#subnavlist a {
background-color: #eee;
}
#subnavlist li.menu-550 a {
color: #f2f2f2 !important;
}

/* GRAPHICS CSS */
/****************/

/* siin ja 3 j2rgmises asendatud images/sky _custom-Äôiga; sinna on muidugi ka uued kopeeritud... */

#top_bg {
background: black; /* url(../_custom/fill_top_c.png) 0 100% repeat-x; */
}
#top_left {
background: black; /* url(../_custom/fill_top_left.png) 0 100% no-repeat; */
}
#top_right {
background: black; /* url(../_custom/fill_top_right.png) 100% 100% no-repeat; */
}

h1, h2, h3 {
color: #405080; /* 244864 ja vahepeal tumesinine 0B0B61 */
}
h4, h5, h6 {
color: #2B4051; /* 244864 ja vahepeal tumesinine 0B0B61 */
}

a, a:link,
.title, .title a,
.node .terms,
#aggregator .news-item .categories, #aggregator .source, #aggregator .age,
#forum td .name,
div.admin-panel .description {
color: #405080; /* 2f71a2 */
}

/* headeri sisselogimislink valgeks! */
#user_links a, #user_links a:link {
color: #fff !important;
}

.block.themed-block {
background: #eff2f4; /*url(../_custom/fill_block.png) 0 100% repeat-x*/
border: 1px solid #eee;
}

/* Siin kommenteerisin v2lja fondim22rangu, kuid millegip2rast tekkis serifidega font; panen tagasi. Tausta l2bipaistvus toimib */
#navlinks ul li a, #navlist a {
color: #fff !important;
text-transform: none;
font-family: sans-serif, Arial, Verdana, Helvetica;
font-size: 110%;
background-color: rgb(16, 20, 40);
background-color: rgba(16, 20, 40, .3);}

#navlinks ul li a:hover, #navlist li a:hover {
color: #fff !important;
background-color: #408EC8;
}

/* DROP DOWN LI */
/* set li width & color */
#navlinks ul li.expanded ul li {
border-left: 1px solid #78868E; /*oli 3c90bb*/
border-top: 1px solid #78868E; /*oli 3c90bb*/
border-right: 1px solid #78868E; /*oli 176992*/
border-bottom: 1px solid #78868E; /*oli 176992*/
}

/* DROP DOWN Anchors */
/* first level */
#navlinks ul li.expanded a.expandfirst {
background-color: rgb(2f, 71, a2);
background-color: rgba(2f, 71, a2, .7);
background: url(../images/nav-down.png) no-repeat 7px 50%; /*korraks oli 162040*/
}
#navlinks ul li.expanded a.expandfirst:hover {
background: #408EC8 url(../images/nav-down.png) no-repeat 7px 50%;
}

/* sublevels */
#navlinks ul li.expanded a {
background: rgb(16, 20, 40);
background: rgba(16, 20, 40, .7); /*oli 2f71a2*/
}
#navlinks ul li ul li a:hover {
color: #fff !important;
background: #408EC8;
}
#navlinks ul li.expanded a.expand,
#navlinks ul li.expanded ul li a.expand {
background: url(../images/nav-right.png) no-repeat 95% 9px;
background-color: rgb(2f, 71, a2);
background-color: rgba(2f, 71, a2, .7); /* oli 2f71a2 */
}
#navlinks ul li ul li.expanded a.expand:hover {
background: #408EC8 url(../images/nav-right.png) no-repeat 95% 9px;
}

/* Mitmesogast...*/
/**************/

.front #main h2.title {
font-size: 240%;
margin-top: 0.7em;
/* color: #055065;
font-family:Hanger;*/}

#pid-autorid h1.title, #pid-uudisvoog h1.title {
font-size: 240%;
margin-top: 0.58em;
/* color: #055065;
font-family:Hanger;*/}

.node-type-esileht #main .title {
font-size: 240%;
margin-top: 0.2em;
/* font-family:Hanger;
color: #055065;*/}

.views-field-field-inline-image {
float:left;
padding:8px 14px;}

.region-user5, .region-user6, .region-user7, .region-user8 {
padding: 4px;
/*margin-bottom: 4px;*/
background: #eff2f4; /*url(../_custom/fill_block.png) 0 100% repeat-x*/
border: 1px solid #ddd;
border-radius:4px;}
.region-user5 .title, .region-user6 .title, .region-user7 .title, .region-user8 .title {
font-size: 240%;
padding: 4px;
/* color: #055065;
font-family:Hanger;*/}

.region-user5 .content, .region-user6 .content, .region-user7 .content, .region-user8 .content {
padding: 4px;}

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:19

views_fluid_grid.base.css

views_fluid_grid.base.css

/* Fluid grid container. Hm, ei n2i efekti omavat.*/
div.views-fluid-grid {
overflow: ellipsis;
}

/* View title, label of grouping field. Minu lisand!*/
div.views-fluid-grid h1 h2 h3 h4 h5 h6 p {
margin-top: 0.2em; margin-bottom: 0.1em;}
div.views-fluid-grid h1 {
font-size: 120%;}
div.views-fluid-grid h2 {
font-size: 115%;}
div.views-fluid-grid h3 {
font-size: 110%;}
div.views-fluid-grid h4 {
font-size: 105%;}

/* Fluid grid is based on an HTML list. */
ul.views-fluid-grid-list {
margin: 0;
padding: 0;
}

/* Default item style. */
li.views-fluid-grid-item {
/* width and height properties are defined at views_fluid_grid.size.css. */
padding: 10px;
overflow: hidden; /* Proovisin selle asemel ellipsis, aga ei t66ta... */
list-style-type: none;
/* background-image: none; */
vertical-align: top;
color: #283648; /* 444 vahetasin 2ra */
background: #f2f4f7 /* url(../uudis_fill.png) 0 100% repeat-x; kui ma tegin selle heledaks, k2x inetux; oli: background-color: #f0f0f0*/
border: 1px solid #ddd; /* aaa vahetasin ära! */
}

/**
* List items use inline block style.
* Works in all modern browsers (except IE7 and lower).
*/
li.views-fluid-grid-inline {
/* inline-block does not work when applied to block elements in IE7 and lower. */
display: inline-block;
}

/**
* Targeting IE7.
* 1) html > body selector hides declaration from IE6 and lower.
* 2) Asterisk Hack exploits a bug in IE7 and lower.
*/
html > body li.views-fluid-grid-inline {
*display: inline;
*zoom: 1;
}

/**
* Targeting IE4-6 (excluding MacIE5).
*
* 1) Commented Backslash Hack hides declaration from MacIE5.
* 2) * html selector exploits a bug in IE4-6.
* 3) Enforce hasLayout using display inline and zoom applied to block elements.
* \*/
* html li.views-fluid-grid-inline {
display: inline;
zoom: 1;
}
/* Ends Commented Backslash Hack. */

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:20

Konfigureerimine - yld

Konfigureerimine - yld

Dashboard ->Customize Dashboard - seal on Resent content vasakul ning Search form ja Whos new paremal = (maitse asi) lisada recent comments vasakule ja whos online paremale.

Shortcuts -> (jällegi maitse asi) lisasin Cont. Types (admin/structure/types), Menus (admin/structure/menus), Taxonomy (admin/structure/taxonomy), Views (admin/structure/views) ja Tõlgi (admin/config/regional/translate/translate).

Keeleseaded

Configuration - (Regional & language) - Regional settings -> kontrollida Default country = Estonia, first day of the week = monday, Time zone = Tallinn (Helsinki käib kah).

Configuration - Date & time -> valida sobivamad formaadid.

Configuration - Languages -> Add language -> Estonian. Olemas on eesti keele moodul, aga seda ma ei importinud -- tekitab fucking segaduse...

(Teine võimalus -> Custom language = English partly translated -> Määrata see isetehtu defaultiks. Pole erilist pointi...)

Configauration - (Regional & Language) - Translate interface -> Translate tuleb siis otsida ja vahetada need, mida tõlkida tahad.

Menüüd (mitmes järgus!)

Structure -> menus lisada Arhiiv NB! CSSi on sisse kirjutatud Arhiivile tekkiv scrolliriba.

(2 - placeholderiks alguses hea)  Structure -> Menus -> Main menu – keelata kõik

(2) Structure -> Menus -> User menu - keelata kqik (see on see väike menüü peamenyy all, mõnes saidis on seal lingid Foorum (/forum) ja Blogi (/blog) ja Lisa... (/node/add), Õpetus etc).

Blocks

Structure -> Blocks -> system help minema (niikuinii see ainult segab) Main page content – content; Sidebar first – Arhiiv; forum, book navigation määrata järjekord ja (kahel viimasel) millal neid näha on (vastavatel lehtedel).

(Ei ole tehtud: Structure -> Blocks -> Sidebar second määrata forum, blog ja comments. Kõik need määrata ilmuma vaid esilehel. *On lahendatud view'dega.)

(2) tulevad views -> sidebar first -> nähtavusreeglid

Muu

Appearance -> Theme -> 0point -> Global settings -> files/logo.png ja files/ico.png annab vahetada omade vastu, Kontrollida, et main ja user menu oleks sees ja site name ja slogan ei oleks.

Configuration -> Site information -> Site details -> Site name -> hetkel "Algernon .beta". 1.dets beta kustutada.

Site information -> Default front page -> avaleht (enne tuleks see muidugi teha ja määrata talle url avaleht)

Configuration -> Account settings -> administrator role -> administrator? staff? (kes autendib kasutajaid jmt).

Names - Configuration -> (Regional & language) -> names. Arvestan, et me ei kasuta credentiali ja generationit, st kogu selline sodi on keskmises nimes, ja kusagil ei näita tiitlit (hr/pr), tuleb siit full name endale sobivaks teha.

Names -> (custom formats) -> Full - edit: (g+im)+if

Image Resize Filter – teeb paar mugavat asja ja ei eksi linkidega (tekkis probleem, et inline image’itel oli link vale, kui failinimes tühik [selle asemel tuli ’%20’]). Mooduli häälestus: enable, siis tekib sinna taha link, mis viib Home » Administration » Configuration » Content authoring -> Text formats. Sealt valid selle, millele tahad moodulit rakendada: ’Full HTML' (kas yldse on vaja Inline images’?), seal Enabled filters tähistada Image resize flter ja Convert media tags to markups (viimane pidi hea olema... nii on kirjas) ja järjekorra panin Convert ja siis Resize (?ei tea?) all Filter settings tähistan kõik kolm.

Pildisettingud  - (2) Home » Administration » Configuration » Media -> Image styles - sinna tuleb neid hiljem juurde tekitada (õiged suurused uudisnupu jaoks etc).

Home » Administration » Configuration » Media -> File types -> image -> manage display panin custom display settings kõigile.

Manage file display: Lingile = link ja piltidele = image ja all vastav style.

(2) Enable Yahoo media player, konfida - näidata kõigile, admin ainult admin.

Taxonomy - luua Status ja lisada need 3 terminit: mustand, valmis ja arhiiv.

Luua Alajaotus, terminid: Esileht, Esmatrükk, Kordustrükk, Tõlge, Uudiskirjandus, Jyrka veerg, Kriku veerg, Artikkel. Järjekord on oluline, selle alusel järjestatakse aktiivse numbri pseudomenyy.

Luua Väljaanne ja sinna tekitada kõik olnud ja tulevad Hiire numbrid... oehhh...

Luua Žanr ja scifi,fantasy,horror, hämar ja üld

Luua Autor. Lisada väli -> fullname, name -> Generational ja Credentials maha, title max lenght 5, title options jäävad ---,hr ja pr

Järgmine ekraan -> label -> täisnimi, required, help text: "Inimese nimi. 'Title' ehk sisuliselt sugu on ehk teinekord statistikas tarvis, näha pole seda otseselt kusagil. Kõik tiitlid ja muu, mis nime juurde kuulub, käib 'Middle name' alla. Sorteerimine käib 'Family name'i järgi. <strong>NB! Kui siin muudad, kustuta ülemine väli ära!</strong> Tehnilistel põhjustel oli lihtsam niipidi teha..." -> save

Täisnimi descriptionist ülespoole, save

Manage display -> label - inline, format - full.

Taxonomy term autolabel -> Automatically generate the label if the label field is left empty, pattern for the title (võib koostada tokenitest) "[term:field-fullname:given] [term:field-fullname:middle] [term:field-fullname:family]"

Rollid - luua toimetaja ja staff.

Õiguste tabel!

Account settings - Configuration -> People. 

Visitors, but administrator approval is required.

Disable the account and keep its content. 

Enable user pictures. 

Picture upload dimensions 512x512, Picture upload file siz

 

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:21

Konfigureerimine - sisutyybid

Konfigureerimine - sisutyybid

Sisutüübid - Structure - Content types ->

Kõigi puhul

Kontrollida, mis menüüdesse on lubatud lisada ja mis on default! Kas kommenteerimine on lubatud ja kas näidatakse loojat (üldiselt pole sel siin tähtsust)?

Article

Manage fields -> Lisada (kui selles alustada, tuleb väljad luua, hiljem on need olemas):

  1. (title - olemas, siin järjekorra mõttes),
  2. Status - term reference,
  3. Autor - tr,
  4. Väljaanne - tr,
  5. Alajaotus -tr,
  6. Zanr - tr,
  7. Tags - tr,
  8. (body - olemas, siin järjekorra mõttes),
  9. inline_images - image,
  10. Pilt - image,
  11. attach - file,
  12. link - link.

Manage display ->nähtavad

  1. Pilt, hidden, image, large, link to file
  2. body
  3. attach, above, generic
  4. link, above, default

Kõik muud -> Hidden.

Comment field -> Limit allowed text formats -> Limited, rows - 5.

Autor

Manage fields ->

  1. (title)
  2. (täisnimi) full_name, tr, autocomplete term vidget (tagging), vocabulary autor, 
  3. pilt, image(pilt),
  4. synniaeg, date, popup calendar, save -> hour, minute maha, collect end date. start date 1900, end date 0, relative -40 years
  5. (body)
  6. linke

Manage Display - peidetud välju ei ole.

  1. Pilt, hidden, image large, link to file
  2. Täisnimi, inline, link
  3. Sünniaeg, inline, date&time, long
  4. (body)
  5. Linke, above, title as link

Comment field - comment body määrata Limited. help text: "Kui midagi peaks autori kohta veel ütlema. Neid täiendusi kas võetakse arvesse või mitte, igatahes need mõne aja pärast kustutakse. Kui täiendus on asjalik, siis üldjuhul lisatakse see teksti, kuid väga pikaks neid teksti siin ei aja -- selleks on teised kohad."

Node autolabel -> Automatically generate the label and hide the label field, Pattern for the title -> [node:field-full-name]

Basic page

Lisada ainult Status-väli ja panna hidden.

Basic Plus

Manage fields

  1. (title)
  2. status
  3. (body)
  4. Pilt
  5. Andmetabel, view (ainus, mis siin luua tuleb, kui ylevalt alustada)
  6. Attach
  7. Linke

Manage display -> status ->hidden

  1. Pilt, hidden, image, large, link to file
  2. body
  3. andmetabel, hidden, default
  4. attach, above, generic
  5. linke, above, default

Basic page + image + attach

Vqi midagi taolist... vaja oleks, teen tulevikus

Esileht

Pqhiliselt seesama mis Article, pole ainult autorit ja žanrit. Default alajaotus panna Esileht. (Kommentaarid muidugi keelata, etc)

Laboriinfo

See ja järgmine on tehtud peamiselt teema lülitamise tarvis. Laboriinfo on puhtalt Basic Plusi kloon.

Laborijutt

  1. (title)
  2. autor
  3. zanr
  4. tags
  5. (body)

Manage display autor, zanr, tags, (body,) kõik inline

Uudis

  1. (title)
  2. (body)
  3. inline_image
  4. linke

manage display -> inline_image -> hidden

 

 

Meedia sisutüübid hetkel loomata!

Meedia suuremas osas konfimata!

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:21

Konfigureerimine - views

Konfigureerimine - views

Selles numbris

(Olen võtnud aluseks 'default front page'; muidu millegipärast ei tule pealkirju)

Title - pole oluline, sest see kirjutatakse yle

Fields - content:title, sellele style H5,  content:alajaotus

Format - unformated list, settings - grouping field - Alajaotus (selleks tuli Fields enne teha). Show - fields.

Filter criteria - content: published (yes), content status (=valmis)

Advanced filter -> contextual filter: Has taxonomy term ID -> When... NOT:provide default value - taxonomy term ID from URL, load default filter from node page, limit terms by vocabulary, väljaanne. When... IS: Override title - %1, Specifu validation criteria - väljaanne, Filter value type - termIDs separated by, or + (Kogu see mudru määrab sisuliselt ära, et filter vqtab aluseks selle node'i väljaande väärtuse ja selle alusel siis näitab ainult sarnase väärtuseg, ehk sama väljaande asju; kõigest ei saa täpselt aru, nii mõnedki vihjed korjasin internetist kokku...)

Relationship -> Content: taxonimy term on node - alajaotus - identifier 'jaotus' (pane ise)

(Nyyd saab teha) Sort criteria -> (jaotus) taxonomy term: Weight (asc)

Kui kõik on õige, lähed Structure -> blocks -> võtad selle view ja paned sidebar first ylemiseks.

Kõik numbrid

(Olen võtnud aluseks 'default front page'; muidu millegipärast ei tule pealkirju)

Title - Küik numbrid (siin seda üle ei kirjutata).

Fields - content:title, sellele style H5,  content:alajaotus; content Autor style H6; Content Väljaanne, exclude from display

Format - unformated list, settings - grouping field 1 - Väljaanne, Grouping field 2 - Alajaotus (selleks tuli Fields enne teha). Show - fields.

Filter criteria - content: published (yes), content status (=valmis), content type in Article = article, esileht

Relationship -> Content: taxonimy term on node - alajaotus - identifier 'jaotus' (pane ise); see veel teine kord, aga - VA, identifier v2ljaanne

(Nyyd saab teha) Sort criteria -> (v2ljaanne) taxonomy term: Weight (asc) ja (jaotus) taxonomy term: Weight (asc)

Path: /all_numbers

Kui kõik on õige, paned selle peamenüüs 'SELLES NUMBRIS' alammenüüks.

Article-esilehe metainfo

Fields: Content: väljaanne, autor, alajaotus, zanr, tags. Kõigil neil -> Style settings - customise field HTML, HTML element 'EM'.

Format -> Unformated list, Show_ fields, Settings -> Inline fields panna kõik, separator ","

Filter criteria - content: published (yes), content status (=valmis)

Advanced filter: Contextual filter Content: NID -> When... NOT: Provide default value - Content ID from URL

Kui kõik õige, Structure .> Blocks -> highlight, Configure - Page = Article

Autori teosed - peaks autori lehel näitama tema teoseid

(Olen võtnud aluseks 'default front page'; muidu millegipärast ei tule pealkirju)

Title - Teosed (nii blokile kui pagele)

Fields - content: title, (create label kõigil maha), style H5 //  content: Alajaotus, exclude from display // content: väljaanne, style H6

Format, Settings -> grouping field 1 : Content: Alajaotus; Add stripping maha

Filter criteria lisada Status=valmis

Advanced -> Contextual filter -> Has taxonomy term ID, Provide defaul value = taxonomy term ID from URL, Load default filter from node page, that's - Limit terms by vocabulary -> Autor  //  Specify validation criteria -> Taxonomy term -> autor -> Term ID separated by , or +

Relationships: (1) Content: taxonomy term in node -> väljaanne, identfier - va // (2) content:ttin -> alajaotus, identifier - alajaotus

Sort criteria: (1) taxonomy term weight -> alajaotus asc //  (2) ttw - va asc

Block name Autori teosed, pager välja

Structure - Blocks -> Autori teosed - Sidebar right -> configuration -> content type -> autor

Kui kõik on õige...

Nii --tegin omakorda sellest klooni ja vahetasin ära Contextual filtri -- has taxonomy term ID, when the filter value is not set, load default filter from term page (autor).

Autorid

Show content type autorid

page, block - page format fluid grid, block format unsorted list

Page field add content pilt -> NB this display only

Fluid grid settings: width 180, height 200

Advanced: Relationship -> Taxonomy terms in node : Autor, ID autor

Sort criteria: Taxonomy term: täisnimi: family, autor, asc

NB! Siin tehtud muudatusi (see hernehirmutiste kogu pole hea...):

(Autorid TXM on view nimi):

Pilt maha (remove author picture, this display only)

Grid, 4 veergu, vertical

Pager: show all items

Block -> Advanced, CSS -> vaade (this block only)

Lisada _custom.css'i: .vaade {  height: 600px;  overflow-y:scroll;} (sellega tehakse scrolliriba; css class on vaja selleks, et brauser teaks, mida mudida tuleb)

Uudised

(järjekordne frontpage kloon)

Lisada 2 blocki, teine nimetada Block_FP (frontpage)

Title - Uudised, Show - fields, need omakorda:

Content: updated date, ülal lagedaks, date format: short (NB! kui tahad mujal teisiti, siis overwrite), style H6,

Content: inline_image, ülalt lagedaks, image style thumbnail, link to content, 

Content: title, link to original, Rewrite result -> trim t f to max lengt 60, trim to word boundaru, add ellipses, strip html, remove space, convert to <br>,

Content: body, rewrite output of this field <hr> (st sisuliselt ongi see vaid horisontaaljoone saamiseks...)

Filter criteria (published jääb), content type= uudis  //  Sort criteria -> post date

Edasi Block ja NB! kõik järgnev override this display

(field -> content) inline image -> exclude from display  //  content: body, exclude from display

Page

format: fluid grid -> width 250, height 400, margins 6px.

Content: title, rewrite result maha  //  content: body -> rewrite maha, strip HTML, preserve "<p> <br /> <i> <u> <b> <strong> <em> <h1> <h2> <h3> <h4>", kaks järgmist lubada.

Nüüd veel nimed-lingid... ja kui kõik õige, siis üks uudistega näitamiseks vasakule ja teine esilehele paremale.

Nii, siit algavad muudatused, mille hiljem pean eelnevasse teksti viima!

Block_FP (NB! ylekirjutused!)

Format fluid grid, width: auto, height: 150,

Title: style h4, rewrite output: trim: 60, ellipses, strip HTML tags, remove whitespace, convert to <br>,

Body: style ei pane, trim: 300, strip HTML preserve: <i> <u> <b> <strong> <em> , muu sama.

Custom.css-i lqppu on praegu kirjutatud:

 

.views-field-field-inline-image {float:left;padding:8px 14px;}  

Uued laborijutud

(järjekordne frontpage kloon)

Title - Uued laborijutud, Filter -> content:type = laborijutt

Lisa Block, sinna contenti asemel fields ja lisa fields -> content title, content autor , viimasel style H6

Block sidebar first, näidata ainult Labori asjadega

Esilehe "uue" kastid -- 1)misonuus

(järjekordne frontpage kloon)

Title: Mis on uus  //  Path /misonuus

Format: unformated list, settings stripping maha

Content: title, link, style H5

Järgmiseks advanced, relationship -> Content: author (siis tekivad väljade valikusse useri asjad, mitte ainult uid)

Content: user: name - exclude, link

Content: user: tegelik nimi -> multiple - inlinne, ampersand, contextual; style H6, no result behavior -> [name] (ehk siis kui tegelikku nime ei ole sisestatud, kuvab kasutajanime)

Filter -> published, has taxonomy term=valmis, content type: autor, basic page... (pane ise)

Filtritest puudu Promoted to front page! (testimise huvides kustutasin)

Pager: full, paged, 20 items, more link: no

Overwrite Block: Pager: display specified 5, more link yes

Ja ma panin selle Block, User 5

2) Elusad foorumiteemad

Kõik sama, mis eelmises, va filter -> ainult content=published ja content type=forum topic

3) Viimased kommentaarid

Tegin kaasas olnud disabletud Recent commentist klooni

Panin stiilid ja pageri paika

 

 

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:22

Glossary view häälestamine

Glossary view häälestamine

Glossary view
Selle ylespanek on läbi sellise ussi munni, et...
Kõigepealt tuleb teha view, see on suht tavaline.
Siis läheb asi põhjalikult perse:
Contextual filter -> add
võtas sellesama välja, mida näidata tahad (sama, mis Fields), edasi:
Provide default value -> Fixed value , a
Exception tuleb teha linnuke, et oleks all & all (override title)
Specify validation criteria -> Bacis validation -> page not found
More -> Glossary mode, character limit 1, edasi maitse järgi
Nyyd tuleb veel vingem fakerniit:
Display add -> Attachment
Attach to: multiple displays (tähistada kõik)
! Inherit contextual filters: no
Contextual filters - muuta (only this display, override):
Exeptions kõik "all"
Display a summary, acending, alphabetical, unformated, display record count (kui tahad), display items inline
Specify validation criteria, Basic validation, hide view
More: glossary mode
 

Ats Sun, 12/16/2012 - 21:33

Konfigureerimine - Themekey

Konfigureerimine - Themekey
(Kindlasti peaks enne siiajõudmist olema kõik abiteemad (Zen + CTI Flex & Garlandi konf) paigas ja tegelikult võiks ka natuke laborijutt/laborisisu infot olla tehtud, muidu pole millegagi kontrollida.)

admin/config/user-interface/themekey

Themekey switcing rule chain: lisada 2 kirjet:

drupal:path = (1) node/#/edit ja (2) node/add/% -> theme: Garland

(see paneb kõik editeerimised Garlandi peale -- mugavam)

Themekey switcing rule chain: lisada 2 kirjet:

nodetype = (1) laborijutt (2) laboriinfo -> theme: CTI Flex

(See lülitab labori teema ringi)

Tulevikus tuleb siia lisada mobiili teemad ja sellele vastavad ymberlylitused.

 

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:23

Ugly hacks

Ugly hacks

Kataloogi sites/all/libraries luua sümbolic link: ln -s /opt/wkhtml/wkhtmltopdf wkhtmltopsf


Et näitaks kasutajapilte ainult teatud sisutüüpides, on failis sites/all/themes/zeropoint/templates/node.tpl.php asendatud  <?php print $user_picture; ?> järgmisega:

<?php if ($user_picture && in_array($node->type, array('blog', 'forum', 'laborijutt')))

print $user_picture;?>


Selleks, et saada õigesse kohta sisukaart, tuleb failis sites/all/themes/zeropoint/templates/page.tpl.php kirjutada (suhteliselt faili alguses):

 <div id="user_links"><?php print zeropoint_login() ?></div> asemele
            

<div id="user_links"><div><?php print zeropoint_login() ?></div>
            <div><?php print '&nbsp;' ?></div>
        <div><?php print sisukaart() ?></div></div>

Ja kui juba tegemiseks läks, siis faili lõpust ära kustutada "belowme" osa -- viib footeri väiksemaks.

lisaks tuleb failis sites/all/themes/zeropoint/templates.php defineerida lõppu 1 funktsioon:

function sisukaart(){
print '<ul class="links inline"><li class="first"><a href="' .url('sisukaart'). '">' .t('Sisukaart'). '</a></li></ul>';
}

Anonymous (not verified) Mon, 11/05/2012 - 20:23

Update'imine

Update'imine

Tavaline update'imine erilist tarkust ei nõua

Raskusi tekib nn hackitud moodulitega ja seega see siin kordab suuresti eelmist punkti.


Zeropoint

Enne selle mooduli uuendamist tuleb _custom kataloog kopeerida kuhugi.

Pärast uuendamist tuleb zerpointi enda tehtud selle nimega kataloog külmalt selle endale salvestatuga üle kirjutada.

Lisaks tuleb muuta 3 template faili:

Et näitaks kasutajapilte ainult teatud sisutüüpides, tuleb failis sites/all/themes/zeropoint/templates/node.tpl.php

<?php print $user_picture; ?> asendada

<?php if ($user_picture && in_array($node->type, array('blog', 'forum', 'laborijutt')))

print $user_picture;?>

Selleks, et saada õigesse kohta sisukaart, tuleb failis sites/all/themes/zeropoint/templates/page.tpl.php (suhteliselt faili alguses):

 <div id="user_links"><?php print zeropoint_login() ?></div> asendada
        
<div id="user_links"><div><?php print zeropoint_login() ?></div>
            <div><?php print '&nbsp;' ?></div>
        <div><?php print sisukaart() ?></div></div>

Ja kui juba tegemiseks läks, siis faili lõpust ära kustutada "belowme" osa -- viib footeri väiksemaks.

lisaks tuleb failis sites/all/themes/zeropoint/templates.php defineerida lõppu 1 funktsioon:

function sisukaart(){
print '<ul class="links inline"><li class="first"><a href="' .url('sisukaart'). '">' .t('Sisukaart'). '</a></li></ul>';
}

Ats Sat, 02/16/2013 - 19:31

2018 Piltidega jahmerdamise muutus

2018 Piltidega jahmerdamise muutus

Kõik algas sellest, et millalgi (2017) kadus ära Algernonis kasutatud meediaga (piltidega) ümberkäimise funktsionaalsus. Moodulite tugi lõppes ja -- perses.

 

Nüüd on siia üles ehitatud uuemat ja loodetavasti jätkusuutlikumat lahendust

Lisatud moodulid:

IMCE (sisuliselt brauser)

Insert (see, mis img tagi teksti paneb; iseenesest abivahend)

Filefield_sources (lisab IMCE-le võime eri allikaid kasutada)

Float_filter (täiendus, mis float:left float:right kuidagi css-iga kokku paneb)

 

IMCE konfimine on paras pain, selle juures tuleb igax juhux paar korda cache tühjendada.

0. Configuration -> Media -> IMCE. Sealt annad adminnile ja teistele, kellel brauserit vaja, User-1 profiili. (Flush cache)

1. Võtad selle pilditüübi, mis teksti läheb (antud juhul enamasti Inline_image), -> Edit

2. Widget type peab olema Image. Save.

3. Uuesti Edit. Nüüd on Settingutesse tekkinud INSERT ja FILE SOURCES. Seal lubad insert nupu ja paned allikad paika. Kui seal ei ole 'IMCE file browser', siis flush cache ja ringiga tagasi...

 

Tundub olema mingi probleem serveris olevate failide kasutamisega (The file used in the Inline image field may not be referenced.) Uurin.

Ats Mon, 10/29/2018 - 10:18

2019.09 tööd

2019.09 tööd

26.09.2019 alustatud tööd

Moodulite puhastus:

See käis igaks juhuks üle uninstalli, et kõik seotud väljad ka kustutatud saaksid (moodul disable, siis uninstall puhtaks ja siis alles kustutama...)

Media ja Media wysivyg peavad sisse jääma (muidu on igal pool kraaksad, st nende tühjad märgendid.

Disablesin täieliklut Themekey.

Appearance – kontrollida, et ei kasutataks adminteemat editeerimisel.

Piltidega jahmerdamine (vahepeal...)

Article Manage fields – Image, Inline image widget -> image

Inline image -> edit File sources upload IMCE, enable Insert, failitüübid (4, thumb ka)

Image -> edit -> file sources IMCE (full) (inserti ei tule)

Esilehel pilte ei tule

Articlel kustutatud väli Tags, sest sinna pole keegi kunagi midagi sisestanud.

Muu jura

Block Vaheriba -> Delete

Esileheuudis -> Disable (kustutada Kristjani ugly hack)

Configuration people -> account settings, only administrators

Appearance settings 0point layout login/reg lingid maha

Laborijutt proovid kustutada, content type kustutada

Laboriinfo sama asi, pilt ka.

Feeds item kustutada – feed ikka ära ei kao...

Field permission disable (oli eelmistes jumala hääle jaoks)

Moodulite disablemine:

Admin_menu: Development on väljas, teised sees

Chaos: lülitasin Views content panes välja (vbl on jäänud panesitega mässamise ajast?)

Coret pole mõtet torkida...

Date/time: pean uurima, kus see üldse kasutuses on...

Themekey testing: väljas

Entity: automatic entity labels: pealkirjade peitmine – uurin, kas on kasutusel

Example: Themekey

Features: feedi jama (ei saa kohe)

Feeds: välja, palju saab, vt hiljem

Fields: Field permission maha

File Field Sources: media kasutab.

Input filters: Collapse text – ei ole enam vajalik!

Media: siin on kõvasti kustutamist! Kõik peale File Entity ja IMCE välja!

Other: Better formats ok. Captcha question – las olla.

Disable node term listing: vajalik. Entity api, entity token – ok

Insert: vajalik. Job scheduler maha, jw player maha. Libraries moodul las jääb, väljas. Muu vajalik.

Printer, email & pdf version – ei saanud kunagi käima ja näib, et pole vaja...

Taxonomy manager – ok

Kogu Themekey maha

User interface: content menu: minema

views: Menu views: minema

voting: minema

Nüüd moodulite kustutamine

(Disable Garland & CTI Flex)

admin_menu: ok

auto_entitylabel: ok (on paaris kohas kasutusel 'title' i ylekirjutamiseks; ei viitsi uurida, kas päriselt ka on vaja...)

better_formats: las olla (Selle abil saab määrata, milliseid tekstiformaate keegi näeb/kasutab. Oli kasutusel commentsites, aga pole ju välistatud, et keegi veel kunagi kommenteerima hakkab...)

Captcha question: las olla (ehk kunagi läheb vaja)

Collapse text: maha

Content:menu: maha

Chaos: ok

Date/time: ok

Disable node term listing: Kirjutab üle Drupali kombe taxonomy termi vaatele otsa keevitada kõik saidid, kus termin esineb. Autorite puhul hädavajalik!

Entity: ok, vt auto-entitylabel

features: maha

feeds: ei saa maha! Uurida

field permission: maha (sai kustutatud labori asju, kus seda vaja oli)

filefield sources: media kasutab seda, jääb

float filter ok

imager resize filter ok

imce ok

insert ok

job scheduler – seotud feediga

jwplayer: maha

libraries: pärast!!

link ok

media ok

menu attach block maha

menu block maha

menu views maha

module filter ok

name ok

print maha

rate maha

taxonomy access ok

taxonomy manager ok eelmise jaoks

Themekey maha

video maha

votingapi maha

Feedi jama!

Tundub, et Feed xpath parseri, mis kõiki kinni hoidis, võib lihtsalt ära kustutada...

Feeds maha

job scheduler maha

libraries maha

libraries -> jwplayer maha

themes -> zen maha, cti flex maha

Menu (mobla jaox)

Selles numbris vaade, kompaktne. (Contextual filtrist muuta pealkiri <none>iks)

Contenti alla.

Css-i kirjutatud juurde selle tekkimise-kadumise reeglid.

Kasutajate kustutamine

Üldiselt läksid kõik, kes olid rollita või polnud 5 a sisse loginud.

Jäid kõik, kellele on mingi roll külge pandud. (Ja Adadcio on teatavasti tulnukas mu jutust, ehk testkasutaja.)

Juhendi uuendamine...


 

Ats Sat, 09/28/2019 - 16:58

2023 D9 upgrade

2023 D9 upgrade

1. Tehtud subdomain hiir.veskimees.eu (esialgu Zone'i minu peadomaini alla)

2. andmebaas d101945_hiir kasutaja d101945_hiir Host: d101945.mysql.zonevs.eu

3. composer create-project drupal/recommended-project hiir (arusaadavalt terminalis juurikas)

4. subdomaini directory hiir/web (ja oodata paar minutit!)

5. admin parool ära muudetud (vana saidi adm parool seesama)

6. Tühjas saidis enableda kõik migrate moodulid. Käivitada upgrade. Tuleb teada vana saidi andmebaasi ligipääse (selleks tegin hiirest kah koopia oma saiti vanahiir.veskimees.eu alla.)

7. Moodulite inventuur:

Drupal 7 module name -:- Drupal 7 machine name -:- Drupal 10
Administration menu -:- admin_menu -:- 0
Administration menu Toolbar style -:- admin_menu_toolbar -:- 0
Automatic Entity Labels -:- auto_entitylabel -:- Y
Better Formats -:- better_formats -:- ?0
Captcha questions -:- captcha_questions -:- 0
Color -:- color -:- 0
Disable Term Node Listings -:- disable_term_node_listings -:- 0
File Entity -:- file_entity -:- ?0
File Field Sources -:- filefield_sources -:- ?0
Float Filter -:- float_filter -:- 0
Forum -:- forum -:- 0
IMCE -:- imce -:- Y
Image resize filter -:- image_resize_filter -:- Version conflict!
Insert -:- insert -:- 0
Locale -:- locale -:- 0
Media -:- media -:- Enable
Media WYSIWYG -:- media_wysiwyg -:- ?0
Module filter -:- module_filter -:- Y
Name Field -:- name -:- Y
RDF -:- rdf -:- ?0
Statistics -:- statistics -:- Y
Syslog -:- syslog -:- ?0
Taxonomy Access Control -:- taxonomy_access -:- 0
Taxonomy Manager -:- taxonomy_manager -:- 0
Token -:- token -:- Y
Viewfield -:- viewfield -:- Y
Views -:- views -:- Y
Views Fluid Grid -:- views_fluid_grid -:- 0
Wysiwyg -:- wysiwyg -:- 0

Märkus: need on need, mis automaatselt üle ei tule. Mis tähendas, et kui seal on nullid, siis sellega seotud funktsionaalsus lihtsalt kadus ja tuli midagi muud välja mõelda. Üldiselt ma käivitasin seda protsessi vist kokku 4-5 korda, sest enne lõplikku tuleb kõik vajalik funktsionaalsus uude saiti üles ehitada. Õnneks on see kõik mitte eriti suure vaevaga korratav (aga korra tõmbasin ikka kogu asjale vee peale ka ja alustasin nullist -- siin on see jama, et hiir on formaalselt multilingual, kuigi reaalselt mitte, ja kui uus sait ei ole ka multilingual, läheb kõik segi...)

8. Cores aktiveeritud: Book, Media, Media Library, Statistics, Syslog, Migrate (3 asja)

composer require 'drupal/zeropoint:^1.8'
composer require 'drupal/thunder_admin:^4.0' (et ma saaksin aru , mis toimub);
viimane omakorda nõuab: composer require 'drupal/seven:^1.0'
Ilusa menüü jaoks: composer require 'drupal/admin_toolbar:^3.3'

composer require 'drupal/auto_entitylabel:^3.0'
composer require 'drupal/imce:^3.0'
composer require 'drupal/module_filter:^4.0'
composer require 'drupal/name:^1.0@RC'
composer require 'drupal/token:^1.11'
composer require 'drupal/viewfield:^3.0@beta'

9. Logo ja ico tuli uuesti üles laadida.

Rotatoriga jama -- 'ephemeral' on jõugu sisse kirjutatud, tuli headeri piltide nimed muuta (sic!) Sellega tuleb veel tegeleda!

Kopeerisin kõik servad sinna _custom'isse...

10. Blocks...

Terve ülemine ots on nüüd Site branding

#site-name { visibility: hidden;} meil on nimi pildil.

Kõik View blocks on läinud...

.mc .pure-menu-horizontal, .mc #submenu ul {text-align:left;}

#block-zeropoint-menu-menu-arhiiv

 

Siit on puudu mitme päeva suht mehaaniline töö, et View'd uuesti programmeerida (neid teoreetiliselt saaks ka üle tuua .yml skriptide kaudu, aga mulle tundus lihtsam need uuesti teha, kui sellega jamada -- vanades oli palju jama sees, vast tuli kasuks...)

Samuti ei ole siin üksikasjalikult kajastatud CSS-iga jahmerdamist. Märkuseks vaid niipalju, et võimalik oli sait üle tuua ikkagi suhteliselt lihtsalt tänu sellele, et lõpuks tekkis märtsis Zeropointi, saidi põhiteema D9 versioon, kummatigi on see veel üsna toores.

 

admin Fri, 05/19/2023 - 08:21

Pildimajanduse konfimine

Pildimajanduse konfimine

Kuigi intuitiivne see uus süsteem veel ei ole, ikka tuleb teada, mida sa teed, enne kui teksti pilte saab panna.

Omaette teema on IMCE -- panin selle peale ja see toimib, kuid integratsioon pole kuigi hea, nii et kokkuvõttes jääb selle korralik töölepanek 'tegemate tööde' alla oma aega ootama.

1. Administration > Configuration > Content Authoring > Text formats and editors > ja üle käia kõik, mis kasutavad CKEditori.

2. Tõmmata nupud nupureale, media ja imce (viimane ainult fullHTML-i puhul ja prooviks!)

3. Form settings of content type -> Edit widget settings of a file/image field -> Check „Allow users to select files from Imce File Manager for this field.”; save. (Aga veelkord, see on IMCE asi, edasi siit ei saanud.) (You should now see the "Open File Browser" link above the upload widget in the content form.)

4. Align filter & Embed filter must be enabled

5 Structure -> Display modes -> View modes -> siin teha kõik vajalikud, mis vastavad image style'idele.

6 Structure > Media types > Image > Manage Display ->siin viiakse asjad kokkku; enable kõik mis vajalik, ja siis viia vastavusse, st käia ükshaaval üle ja panna media type'ile vastav image type külge.

7. Administration > Configuration > Content Authoring > Text formats and editors > Embedded media panna paika default (220), lubatud mode'id ja save. Media -> Allow user to override default...

admin Fri, 05/19/2023 - 08:53