Jutuvõistluse järellainetuses

Kevadel toimunud kirjastuse „Fantaasia” jutuvõistluse esikümme ilmub loomulikult raamatuna, sellest kahjuks – või meie õnneks – välja jäänud, kuid žürii poolt positiivset äramärkimist leidnud lugudest jõuab osa sellesuvisesse „Algernoni”. Eks iga jutuvõistlusega ole nii, et kuigi päris esimeste ja viimaste osas žüriiliikmete vahel tavaliselt suuremaid eriarvamusi ei ole, kipub just avaldatavate, kuid mitte nii väga silma jäänud lugude saatus olema natuke õnnetu ja mis seal salata, mõjutab ju ka lugemisjärjekord ja ehk hetkemeeleolugi... Igatahes kolm sellist lugu ilmub käesolevas numbris: Peeter Helme „Küülikute marss”, Kaupo Meieli „Meister” ja Maia Tallase „Betoonist vikerkaare all”.

On ka üks uus lugu, mis jutuvõistlusega seotud pole, Kersti Kivirüüdi „Surmatrompet”. Toimetus kõhkles, kas seda käesolevasse numbrisse, jutuvõistluse lugudega kokku panna, kuid teisalt, jutuvõistluse materjali võib tulla ka järgmisse numbrisse ja seega pole sügavamat mõtet seda lihtsalt ootama jätta.

Lisaks avaldame ajakirja lugejale juba tuttava Deborah Walkeri loo „Esimene jalg” (Juhan Habichti tõlkes), Juhan Habichti ülevaate „Ulmejutuvõistlus žürii poolt vaadatuna” ja Intervjuu Jaak Tombergiga (intervjueeris Meelis Friedenthal).

 

Head lugemist!

PS. Epubi versioon tuleb mõne päeva pärast, sest hetkel parandame veel tähevigu jmt.