Maja

Taevas pole

ülal, ega põrgu

all. Sees on nad.

 

 

2012. aasta Cannesi filmifestivali zürii preemia saanud koomilise koega film
5 naist ja 5 meest lendavad Gran Canariale, et võistelda seal miljoni krooni
After taking Professor Annalise Keating-s class at Middleton University, the
Agendi surm ja luureinfo lekkimine saadab Michelle-i tema võõrdunud abikaasa
Al ja Carrie uurivad pakistanlasest taksojuhi mõrva, kes oli valitsuse
Alan vabaneb vaimuhaiglast ja kuuleb kohe Jake-i uudist, et ta saab Meganiga
Ali ähvardab Carolini tappa, aga sündmuspaigale jõudnud Hasefe veenab ta
Alice võtab lõpuks otsuse vastu. Koffi varjab midagi. Vincent otsib
Alina valetab Sebastianile, et nad tarbisid liiga palju alkoholi ning sellele
Allan saab tähtsa telefonikõne Vanuatult. Karineem saabub Sumbergi büroosse
Almost Genius is a highly visual, easily relatable comedy series that deploys
Alustatakse Hooki otsinguid, kui Storybrooke-ist saab allilm. Kõik, keda

 

***

 

Tark maja valis teleprogramme. Määras igale saatele numbrilise kaalu. Järjestas saated kaalu järgi. Alustas otsast peale. Eesmärk oli lihtne. Hoida elanikke helendava ekraani ees. Mida kauem, seda parem. Teleka ees olesklev elanik ei tekitanud segadust ja ebamäärasust.

Kaalu andmine teleprogrammile ei olnud lihtne ülesanne. Algoritmis oli palju muutujaid. Arvesse läks seni diivanil püsitud aeg, eelmise saate järjekorranumber, aeg viimasest suhtlemisest. Kaalu andsid nii kellaaeg kui ka temperatuur, seljas olevad riided, valgustugevus. See oli vaid murdosa kõikidest vaadeldavatest kriteeriumitest. Valiku algoritm täienes pidevalt. Ülesanne oli raske ja võttis palju ressurssi. Konstante oli vähe, aga muutujaid palju. Sellest hoolimata tegeles Tark maja telesaadete valikuga igal vabal sekundil.

Väljast saabus signaal – robotmuruniiduk oli kinni jäänud. Tark maja lükkas teleprogrammide valiku taustale ning asus turvakaameraid kontrollima. Üheski kaameras ei olnud võimalik muruniidukit tuvastada. Vaid toas number 2 hõljus sealse kaamera eest mööda identifitseerimatu valge kogu. Soojusandurid ei reageerinud. Tegemist ei olnud ilmselt elusobjektiga. Õhupumpade töös ei esinenud samuti mingeid anomaaliaid. Tark maja jättis valge objekti tuvastamise madalaima prioriteediga ülesandeks ning jätkas muruniiduki otsimist. Tulutult.

Tark maja hindas võimalust proovida saada pilti naabemaja turvakaameratest. Vastasmaja valvasid samasugused seadmed. Tõenäosus traati mööda sinna sisse tungida ning pilti kontrollida oli suur. Ohutaseme määr siiski ei võimaldanud aktiivtegevusi rakendada. Veel kontrollis Tark maja, kas elanike mobiile on ilmunud lähima kilomeetri raadiusesse. Ei olnud. Pimedalt muruniiduki mootoriga mängimine tulemust ei andnud.

Tark maja käivitas lapselaniku drooni ning tegi lahti teise korruse õhuakna. Viimasest läbi mahtumiseks pidi ta drooni peaaegu püstasendis lendama panema. Ettevaatlikult saatis Tark maja drooni majaesise muruplatsi kohale. Droonikaamera pildi kaudu muru kõrgust hinnates juhtis Tark maja lennuseadme maja küljele. Sealt leidis ta muruniiduki, mis mutimullahunniku otsas aeledes ilmselt unnates värises. Lastes niidukil seisata ühe rootori ning pannes teise maksimaalsetel pööretel töötama, õnnestus muruniiduk mullahunnikust vabastada. Drooni abil märkis Tark maja kõik murul olevad takistuste koordinaadid niidukile keelatud tsooniks. Seejärel juhtis Tark maja drooni tagasi oma kohale.

Igapäevasesse raportisse kirjutati rohkemate turvakaamerate vajadus perimeetri jälgimiseks ning muruniidukile gps-jälgimismooduli lisamise vajadus. Senimaani ei olnud meeselanik küll raportit lugema vaevunud, kuid kuna elanike tegevusliinid oli suures osas määratlematud, siis ei olnud see argument raportist loobumiseks.

 

***
 

Beckett jookseb ajaga võidu, et leida varastatud mürkaine, millega võib tappa
Ben korraldab Rileyle täiusliku sünnipäeva, kuid ootamatult ilmub sinna Emma
Bertil tuleb hammas välja ja Pete kaotab selle ära. Tema nuputatud lahendus on
Borat Sagdijev (Sacha Baron Cohen) on Kasahstani riigitelevisiooni reporter
Braavoses näeb Arya mitme näoga jumalat. King's Landingus naudib kuninganna
C-Komando meeskond asub seekord lahendama muret, millele lahenduste leidmine
Cesar ja Roman Bravo tulevad pärast ebaõnnestunud pangaröövi kodukohta tagasi

 

***
 

Pärast pisikest inspektsiooni laskus Majavaim tagasi kaminasse. Ajal, mil elanikke kohal ei olnud, oli mõistlik oma kuningriik lähemalt läbi tunnetada. Selleks ei pidanudki tegelikult kaminast lahkuma, kuid Majavaimul oli tunne, et vahel on mõistlik ennast liigutada, eriti nüüd, nendes muutunud oludes.

Majavaim oli mures. Suures mures, mis talle põrmugi ei meeldinud. Eks seda muretsemist tuli ette kogu aeg, kui ikka vastutasid kogu maja karvaste ja mitte nii karvaste, elus ja eluta asjade eest, siis ei saanud muretsemises lulli lüüa. Lulli võis ka haiget saada, aga igatahes nüüd kasvas mure juba üle Majavaimu pea. Seda muidugi ületähenduslikus mõttes, sest reaalne pea kui niisugune Majavaimu maailma ei kuulunud.

Majavaimu maailmapilt oli senini olnud väga lihtne - maailm vaadaku ise, kuidas ta oma asjadega hakkama saab, selle pärast ei pea tema muretsema. Ja kui muu maailma tõmblused ulatavad majani, siis tuleb tal tegemist teha majavaimuga.

Pidi kõlama hirmutavalt, kuid tegelikult oli majavaim väga rahumeelne ning pigem võttis asju nii, nagu need on, kui et püüdis maailma teistmoodi toimima panna. Aga eks vahepeal pidi ka hambaid näitama. Taolisi hambaid muidugi kaaries ei ohustanud ka kõigi nende aastakümnete jooksul, mis ta siin majas oli elanud. Kui sa nagu sipelgapesa koosned väga paljudest energiakehadest, siis on loomulik, et vahepeal lööb välja ka selline metsikum ning rusikaid näitav olend, kes on võimeline suuri asju liigutama ja muudki sellist korda saatma.

Ega see suurte ja materiaalsete asjade liigutamine muidugi kerge ei olnud, sellisel nagu tema, kel enda füüsilistest kehadest vaid mälestus oli. Materiaalsete asjade liigutamine oli võrreldamatult raskem elava organismi mõjutamisest. Samas, elava organismi keerukuse tõttu, oli seegi ülesanne keerukaim võimalikest. Keerukaim, kuid siiski teostatav, sest elus organism baseerus kindlatel tõekspidamistel. Materiaalset, eluta objekti, pidi aga enne mõjutamist korralikult ja sügavalt tundma õppima.

Tavaliselt tähendas see seda, et pidid näiteks puukapile meelde tuletama mälestust sellest, kui kapp veel puudest koosnes, need puud maailma tajusid, ja siis kujutama ette tuult selles maailmas ning kõikuma. Kõikuma. Kõikuma. See kõik võttis tohutult aega ning oli ohtlik, sest väga kergesti võis jäädagi sinna metsamälestusse kinni ja Majavaimust oleks saanud vaid katki kukkunud kapi vaim.

Loomulikult tuli olla küllalt tark ning õigesti valida see, mida liigutada. Tolmutordi nimel, mõttekas oli ikka liigutada puust ust, mitte rauast uksehinge, sest rauale meelde tuletada maagi voolavust – selleni jõudmisel oleks ilmselt uks juba ammu ära kõdunenud. Rääkimata veel igasugu tehislikest asjadest, nagu näiteks plastmass, kus kõik elumälestused tootmisprotsessiga peaaegu igaveseks hävitatud.

Hoolimata sellest, kas mõjutatav oli elus või eluta, ega see tegevus alati ikka vilja ka ei kandnud. Ja isegi kui kandis, siis mõju võis olla hoopis imelike ääreefektidega. Sest, nojah, kapi liigutamiseks sai tekitada ka puukoi huvi kapi jalgadesse ja hoida seda huvi seni, kuni kapp kokku kukub. Kapi sai niiviisi liikuma, kuid pärast seda oli vaja tegemist teha kamba näljaste koidega ja kapp oli katki ning võis eeldada, et majja tuuakse uus kapp, mida siis on vaja jälle kodustama hakata. Ja viimasel ajal pakkus muu maailm pigem saepuruplaati ja plastmassi, millede tundma õppimine ei kuulunud just meeldivate ülesannete kategooriasse.

Igatahes ei olnud Majavaim seda tüüpi, kes vaid muretsemisega piirdub. Probleem tuli lahendada ja kuigi selleks oli ilmselt palju võimalusi valis Majavaim neist endale lihtsama.
 

***
 

Charlieb kutsub vihmasel nädalavahetusel Alani ja Jake-i Las Vegasesse kaasa.
Club Butterfly paneb ritta nädala värskeimad ja populaarsemad
Cristina kutsub Meredithi appi, et võimalikuks auhinnavõiduks kõne ette
Dana ja Peter on kokku leppinud, et kohtuvad teiste inimestega, aga ei aruta
Denholm kutsub stressivastase võitluse eksperdi. Jennil on tõsine probleem
Dirk tutvub internetis Jennyga, nad otsustavad kohtuda ja vahetavad fotosid,
Doonau jões hukkunutele pärja panemise tseremoonial ilmub veepinnale laip.

 

***

 

Tark maja jätkas teleprogrammide valikut. Toa number 2 valvekaamerate ees olnud valget objekti identifitseerida ei õnnestunud. Pärast põhjalikku tarkvara kontrolli hindas Tark maja probleemi valvekaamera objektiivi tehniliseks veaks. Hooldusraportisse sai kirja selle toa valvekaamerate objektiivide kontroll ja puhastus järgmisel tehniku külaskäigul.

Keldrikorruselt tuli häire. Väike elusolend vudis mööda seinaäärt. Tark maja liigitas olevuse hiireks ning hindas ohu taset. Juhtum kuulus sissetungi ja potentsiaalse materiaalse kahju valdkonda. Targa maja hinnangul oli võimalik ohtu minimiseerida. Sellisel juhul elanikke teavitama ei pidanud. Probleemiga pidi tegelema kohe. Andmelao vastuse järgi hiired mitte ainult ei augustanud seinu, vaid närisid ka juhtmeid.

Tark maja arvestas millisekundite jooksul välja kõik võimalikud olevuse liikumise trajektoorid. Seejärel vaagis, millised on variandid tema peatamiseks. Hiir kadus kapi alla ning seetõttu ka valveekraanilt. Tark maja pani tuleviku jaoks kirja uurimisprobleemi, kui palju läheks maksma praeguste kaamerate asendamise infrapunakaameratega. Täpselt sel hetkel, kui hiir kapi alt nina välja pistis, käivitas Tark maja lapselaniku poolt kapile unustatud elektroonilise auto. Auto sõitis otsa tööriistakarbile ja lükkas selle kapi pealt maha. Müra kuuldes hiir seisatas hetkeks, kuid kuna silmapiiril ohtu ei paistnud, jätkas edasijooksu. Elusolendid olid ikka ettearvamatud. Tark maja oli välja arvutanud kõik tööriistakarbi kukkumisega seotud asjaolud. Arvestamata jäi, et hiir vahepeal peatub ning vuntsi keerutab. Seetõttu täitis tööriistakarp ainult osaliselt oma langemise eesmärgi. Kolisedes kukkus karp hiire saba peale, vangistades looma ühele kohale. Hiir piiksatas ning püüdis ennast rabeledes ja kasti hammustades raskusest vabastada.

Tark maja hindas uut olukorda. Seejärel käivitas ta robottolmuimeja ja juhtis selle looma poole. Hiir viiksatas veelgi läbilõikavamalt ning katsus kogu jõudu rakendades põgeneda, kuid tööriistakarp hoidis teda kindlalt sabapidi põranda küljes kinni. Tolmuimeja lähenes surisedes paanikas hiirele. Tark maja arvutas välja palju läheb harjastel aega hiire naha ja liha luudelt eraldamiseks ning jälgede koristamiseks ja tõstis tolmuimeja võimsuse maksimumini. Hiir hakkas viimases hädas oma saba läbi närima, sel ajal kui tolmuimeja esimesed harjased juba tema turjakarvu puhastasid. Tark maja üritas robottolmuimejat veelgi efektiivsemalt tööle panna, kuid see töötas nagunii maksimaalvõimsusega. Hiirel õnnestus saba läbi närides tööriistakasti alt vabaneda ning turjast ja sabast tilkuvat vererada maha jättes põgenes ta seinaäärt mööda hiireauguni ja majast välja. Robottolmuimeja oli hiirel tihedalt kannul, samal ajal verejälgi koristades, kuid harjade vahele ta hiirt enam ei saanud. Tark maja jättis tolmuimeja hiireaugu juurde seisma, liikumissensorid augu poole.
 

***
 

Dr Megan Hunt on geniaalne ja tunnustatud neurokirurg. Tema maailm pöördub pea
Dr Viktor Vassiljev vastab vaatajate küsimustele

Durant ja Lily seisavad investorite huvide eest
Eddy ja Pätsu saavad teada, milles seisneb tõeline
Eks. Kim Krüger kohtub kiirteel oma endise mehega. Nende läbisaamine pole
Elu on täis seiklusi, kui oled kaheksa-aastane, ütleb Cedric. Lõbus
Endiselt Kolli jälgi ajav Gordon saab kõne kahtlusaluselt endalt, kes ähvardab
 

***

 

Majavaimule meeldis, kui majas oli elu. Muidugi oli see elus asjade sebimine suures osas tüütu ja vahepeal ka lammutav, kuid kogu see müüramine hoidis teda ärksa ning tegusana. Justnimelt elu vaatlemine, sest tegelikku sekkumist tuli ette ikka väga harva ja ainult siis, kui varitses reaalne oht majale.

Kuigi raskusi oli palju, oli Majavaim senini hakkama saanud igasugu olukordade ja elanikega ning mitte kunagi varem ei olnud ta nii mures kui praegu.

Mure pani teda ringi kondama ning kõiksugu plaane hauduma. See ei olnud talle üldse iseloomulik. Majavaim võttis asju nii nagu nad olid, planeerimine ei olnud kunagi tema tugev külg olnud. Aga praeguses olukorras, kus majas oli võimu haaramas elutu räniplaat, ei saanud ta ilma kavandamiseta enam hakkama.

Nii seda asja jätta ei saanud, kui see elektroonika siin tahab sõda, siis sõja ta ka saab. Vaatamata sellele, et Majavaimul oli kujundlikult vere maitse veel suus, ei andnud ta alla. Kompides akna peal väljapääsu otsiva kärbse mõistust püüdis ta sellele anda uut ja huvitavat ideed.
 

***
 

Cristina kutsub Meredithi appi, et võimalikuks auhinnavõiduks kõne ette
Dana ja Peter on kokku leppinud, et kohtuvad teiste inimestega, aga ei aruta
Denholm kutsub stressivastase võitluse eksperdi. Jennil on tõsine probleem
Dirk tutvub internetis Jennyga, nad otsustavad kohtuda ja vahetavad fotosid,
Domenico püüab dona Ritale kätte maksta, aga Chacharas jõuab teda õigel hetkel
Doonau jões hukkunutele pärja panemise tseremoonial ilmub veepinnale laip
Dora ja Steni tülil on tõsisemad tagajärjed, kui Dora oskas karta. Marina

 

***
 

Liikumisanduri häire pani valvealarmi tööle. Signaal hakkas majas röökima. Tark maja oli sunnitud võtma ühendust elanike mobiilsete seadmetega. Üheski kaameras ei olnud märgata mingitki liikumist. Toa number 2 liikumisandur jätkas häire andmist. Tark maja kontrollis veel kord üle kõik liikumis-, ukse- ja aknaandurid, kõik kaamerapildid ning turbelogikirjed. Ta ei leidnud midagi, mis võinuks olukorda põhjustada. Kõik süsteemid töötasid tõrgeteta.

Liikumisandur lõpetas häire andmise. Tark maja vaigistas signaali ning alustas uut ja põhjalikku turbekontrolli. Meeselanik jõudis alles nüüd oma mobiilist valvesignalisatsiooni maha võtta ning maja uuesti valve alla panna.

Tark maja ei leidnud ka põhjaliku kontrolliga mitte midagi. Ta tegi isegi inventuuri külmkapis. Selgus, et vorsti aegumistähtaeg lõpeb homme ning et piima kogus ei vasta enam miinimumnõuetele.

Tark maja kontrollis, kas mees- või naiselaniku mobiil on ilmunud lähima kilomeetri raadiusesse. Ei olnud. Päevakava järgi oli üks kontoris ning teine juuksuris.

Tark maja edastas piima ja vorsti soovi lähimasse supermarketi kliendiosakonda, kasutades maksmiseks naiselaniku krediitkaarti. Järgides alamprogrammi saatis ta vastavasisulise sõnumi ka naiselaniku mobiilile.

 

***


Eneseabimeister Tom Robbins räägib dr Ozile oma salajastest heitlustest
Erirühm uurib sissemurdmist ühte kalurionni ja leiab peahaavaga mehe laiba.

Esimeses saates saame tuttavaks kuue perekonnaga, kes armastavad kokakunsti
Esmeralda paneb Manica paika. Pablo ja Esmeralda lähevad oma laulatuse
Evangeeliumide teated Juudast on napid ja kohati erinevad, aga tema nimest on
Faye poeg tuuakse erakorraliseks protseduuriks haiglasse. Pennyl on raske
Finaali on jäänud kaks naist, kelle vahel peab Brad tegema lõpliku

 

***



Toa number 2 liikumisandur hakkas jälle häiret andma, signaal röökima ning Tark maja alustas uut turbekontrolli. Ikka tulemusteta. Andmelaost analoogiate otsimine ei aidanud. Turvafirma kasutajatoe automaatikast ei olnud samuti abi - sellise tehnilise olukorra puhul pakuti vaid tehniku kohalekutsumist ning vigase anduri vahetust. Meeselanik vastavale pakkumisele senimaani reageerinud ei olnud. Isegi häire maha võtmise ja tagasi valvesse paneku viivitus oli suurim senisest.

Tark maja kontrollis uuesti, ega ei ole tegemist elektroonilise rünnakuga väljastpoolt. Kuid ei olnud tühikuid logides, polnud ebakorrapärasusi pinus ega valesid protsesse. Puudusid imelikud hargnemised ja isetekkelised tegevused.

Kogu see keeruline tehniline süsteem töötas häireteta, välja arvatud üks andur.

Tark maja ühendas konkreetse liikumisanduri elektritoite küljest lahti ning jätkas teleprogrammide valikuga.

 

***

 

Haavatud sõdur paneb töötajad sõja üle diskuteerima. Dr Kelso mõistab, et
Hambahaldja rahareid. Poisid panevad püsti petuskeemi ja varastavad
Hannah kohtub haiglas ootamatult oma kunagise elukaaslase Seaniga. Maddy ootab
Hooaja 15 kõige meeldejäävamat naist klaarivad arveid nii omavahel kui ka
Horisont on näiline piir kauguses, kus taevas ja maapind paistavad kokku
Hotch võitleb pärast pussitamist elu eest ning näeb hallutsinatsioone oma
Idarannikule tagasipöördumisest elevil Hank püüab kirjutada stsenaariumi uuele

 

***

 

Majavaim lasi liikumisandurisse pugenud kärbse vabaks, kui sai aru, et selle tegevus häiret enam ei tekita. Plaan majas domineerivat masinat diskrediteerida nii, et see kui tülikas ja kasutu välja visataks, veel ei õnnestunud, kuid Majavaim ei olnud ka veel loobunud. Kaugel sellest. Senine proovimine näitas, et pea täiuslikul masinal oli ka oma nõrk külg. See tarbis energiat. Kõikide kadunud sokkide nimel, selle uue aja moevoolu, elektriga, saab nii mõndagi huvitavat ette võtta.

Tegelikult Majavaim ei muretsenud selle pärast, kas tema plaan õnnestub või mitte. Ta ei tahtnud seda küll endale tunnistada, kuid tema mure oli palju suurem ja sügavam. Tal oli tunne, et see elutu masin, et see tegelikult ju hoolitses, tõsi küll omamoodi, maja ja seega ka tema eest. Tal oli tunne, et ta enam ei ole üksi ja seda just tänu masinale. Tal oli tunne, et talle oli see monstrum vaikselt meeldima hakanud. Hoolimata selle külmusest, hoolimata selle toimimise  ettemääratusest. Hoolimata sellest, et sel vaesekesel ei olnud ilmselt oma minagi. Sügavalt sisekaemusest hakkas välja kasvama tõdemus, et ta ei sõdi mitte masina, vaid iseendaga, ja selle meeldimise tundega. See kõik kokku oli üks imelik tunne.

 

***

 

Igal neljapäeval toome vaatajani kaheksa uut Eesti inimeste südamlikku
Itaallased on magustoiduhullud ning seal leiutatud tiramisu ja panna cotta on
Jack Crawford (Jason Statham) on FBI agent, kes pühendab ennast jäägitult, et
Jackson peab arstidele halva uudise edastama. Dereki õde Amelia tuleb
Jane ja CBI tiim uurivad populaarse kooliõpetaja mõrva. Cho ja Summer varjavad
JD kipub minestama, tavaliselt tualetis. Elliot ja Turk konkureerivad, kes
Jimmy ja Jamie vaatavad, kas suudavad belglastest parema õlle teha. Gary

 

***

 

Tark Maja lükkas teleprogrammide valiku taustale ning alustas rutiinset seadmete olekute kontrolli. Võrreldes eelmise kontrolliga olid muudatused minimaalsed. Toa number 2 liikumisanduri mittetöötamine oli peamine erinevus. Kaamerapildil köögist oli 0,7 protsendiline erinevus varasemaga võrreldes. Tark Maja eraldas erinevate pikselite hulga ning käivitas alale objekti pildituvastuse. Tegemist oli köögiaknal paikneva taimega. Seejärel kontrollis Tark Maja taime mulla kuivust. Oma kuju muutnud taimele pidi lisama niiskust. Tark Maja korrigeeris sisekliimaseadme parameetreid ning jätkas teleprogrammidega.

 

***

 

Kalamees Sebastian Bletschacher leitakse surnuna järvest: kõigepealt oli ta
Karm tõestisündinud lugu 1980-ndatest. Põhja-Eesti väikelinnas jäi jäljetult
Kas taksojuhi, kassapidaja või tõlgi tööd võiksid tulevikus teha hoopis
Kate tahab lüüa kaasa Jackie uues äriettevõtmises lastele tervislikke
Kauboi Lucky Luke ja tema rääkiv hobune Jolly Jumper võitlevad oma kauaaegsete
Keemia. Martin, Crystal ja Troy Buchannan lähevad salaoperatsioonile, kui
Kes on fiksikud? See on suur saladus. Kuni viimase ajani ei teadnud inimesed

 

***

 

Mõtlikult liigutas Majavaim tolmukübemeid päikesekiires, tantsitades neid edasi ja tagasi, üles ja alla. Oli vaja midagi ette võtta, niiviisi ei saanud see enam jätkuda. Ta ei olnud kindel, kas see räniplaadirisu teda jälgib, aga juba ainuüksi see kahtlus, et keegi võib teda jälgida - seda oli tegelikult väga mõnus hoomata. Ta ei ole enam üksi isegi siis, kui elanikke pole majas. Nii nagu tolmukübemed päikesekiires keerlesid Majavaimu sees mõisted - energia, kodustamine, vaenlane, meeldima, üksindus, tolmutort, masin, armas, sissetungija...

Mida küll teha, et see olukord lõpetada? Endast märku anda? Aga kuidas seda teha, kui see masin vaeseke ei tunne iseennastki, saati siis teisi, ei kuule ilmselt helisidki, saati siis muusikat. See vist võib olla üks koletu ja külm maailm, kui seda tajuda nii tundetute sensoritega. Ja kui endast märku anda, siis kuidas panna märki sellist tunnet ja muret, mida ta kogu oma pika elu jooksul varem ei olnud tundnudki? Kuidas öelda seda, mida ta isegi ei oska määratleda, saati veel kõrvadele, mida ei ole olemaski? Kuidas anda märku kogu sellest tunnete puntrast?

Majavaim püüdis ennast veenda, et tal ei ole midagi kaotada, armastus ilma vastuarmastuseta tähendas ju niikuinii vägivalda. Pealegi vajas ränirisu õpetust, niiviisi elavatega ei käituta, niiviisi elanikke ei zombistata.

Majavaim jättis tolmukübemed rahule ning liikus esimese korruse esikukapi poole, kus plastmasskarbist ümbrise taga räniplaat paha aimamatult oma dioode vilgutas.

Oli aeg teha seda, mida Majavaim kõige paremini oskas. Aitas kaudsest mõjutamisest. Kui keeruline see räniplaat ikka olla sai?

Majavaim võttis kokku kogu oma vaimuenergia ning libistas ennast plastmasskarbist sisse.

Hetkeks lõid tuled majas särama, elektroonilised ukselukud klõksatasid lahti ja kinni, soojuspump hakkas urisema ning mitmelt poolt kostus närvilist elektroonilist piiksumist.

Elutoa kaminasse põgenenud Majavaim püüdis murelikult hoomata erinevaid hääli, mis majas ringlesid. Köögis hakkas aknaruloo üles-alla sõitma, garaazist kostus mingi masina müra, esikulambipirn läks heleda plaksuga mustaks. Majavaimul tekkis selline pea käte vahele peitmise tunne, millest ilma pea ja käteta oli raske lahti saada. Ta ju tahtis parimat.

Siis hakkas raadiost kostuma vaikset klassikalist muusikat. Majavaimule hirmsasti meeldis klassikaline muusika, selle läbistus pani ta nii mõnusalt võnklema. Ta oli ikkagi hakkama saanud!

 

***

 

Kohutav autoõnnetus viib kokku kolm inimest, kel tuleb armastuse nimel
Koll röövib Barbara Keani ning käsib tal oma järgmise ohvri välja valida.

Kui Tark Maja oleks osanud imestada, siis oleks ta olnud siiralt üllatunud - teleprogrammide alamprogramm oli lõppenud. Programmid olid järjestatud, kaalud määratud ning tsükkel lõpuni jõudnud. Alamprogrammiks, mida selle asemel taustal jooksutada, oli pinusse tekkinud köögiakna ruloo üles ja alla sõidutamine. Tark Maja arvestas välja, kui kaua ruloo releed taolisele koormusele vastu peavad ning jättis märke tuleviku kalendrisse nende väljavahetuseks. Seejärel optimeeris ta ruloo liigutamise kiirust ning jätkas akna katmise ja paljastamisega.