16. Konsensus

23.28 30.04.2015, asukoht teadmata

Tuba oli pime ja peaaegu mööblita, põrandal vaid tavaline laud ja tool. Ruumi võinuks pidada ammuunustatud kontoriks või panipaigaks, aga siin polnud tolmu ja korralikus riides mees astus tuppa. Ta kohendas lipsu ja võttis istet, nagu talle pika aja vältel sisse oli harjunud. Ta rüht oli sirge, ta vajutas näiliselt suvalisele kohale laual, nagu olnuks seal klaviatuur. Sein laua vastas vilgatas, kui hämaruses varjul olev monitor käima läks. Süsteem käivitus ja monitoril jooksis tekst.

>>Süsteemi aktiveerimine

>>Sisselogimine/Parool kohustuslik

>>0

>>*****************

>>Kasutaja autenditud

>>Turvalise ühenduse loomine

>>Turvaline ühendus loodud

>>0 on liitunud

>>Hetkel on liitunud: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

>>Kõik liikmed liitunud

„Tere õhtust, härrased,“ alustas mees, keda tunti Zero („0“) nime all, tühjale ruumile ja ta jutt ilmus tekstina monitorile. „Kõigil teil on olnud aega tutvuda komandör David Bradfordi koostatud aruannetega. Nüüd me arutame...“

Enne kui ta lõpetada jõudis, ilmus ekraanile tekst, saadetuna sünteetilisest häälest. Veel rohkem ridu teksti ja sünteetilisi hääli liitus vestlusse, arutelu kiirenes jõudsalt, kiskudes korratu laada poole.

2: Kas need raportid on nali? See Stardusti projekt hoiab tulnukat vangis? Sõbralikku tulnukat?

5: Paistab küll niimoodi.

3: Ma ei suuda uskuda, et Bradford sel sündida laseb. Ta ohustab sellega XCOM-i Põhja-Ameerika baasi turvalisust. Me ei saa lubada, et meie missiooni niimoodi ohustatakse.

10: Vahleni raportid näitavad kahtlasi ilminguid paljudel töötajatel, kes on isendiga kokku puutunud. Arvestatav osa baasi personalist võib olla mõjutatud.

>>16 algatas hääletuse: „Algatada Põhja-Ameerika baasile„puhta lehe“ protokoll.“

>>Poolthääli kokku 5, vastuhääli kokku 8, 4 keeldusid hääletamast.

>>Ettepanek lükati tagasi

11: Te ei tohi olla nii lühinägelikud. Esmakordselt on meil elus ja hingav tulnukaisend, mis on valmis ilma füüsilise sunnita tegema koostööd. Sellise juhtumi kasud on hoomamatud.

1: Ja ka tema motiivid on täiesti tundmatud. Milliseid tõendeid on meil selle kohta, et see ei ole sissetungijate loodud infiltraator, mille eesmärk on võita meie usaldust? Nad on tõestatult suutelised valmis tegema isendeid, mis sobituvad keskkonda, nagu neil vaja on.

9: Sa unustasid, et seninähtud infiltraatorid on olnud üsna väheveenvad. Sel Videvikusäral ei ole mingeid selliseid tehisliku aretamise tunnuseid nagu kõrenditel. Vaata meditsiiniülevaatuse andmeid. Ei mingeid operatsiooniarme, ei liigseid ega kängunud organistruktuure ega implantaate. Tundub, et see on loomuliku evolutsiooni saadus, kust iganes see pärit ei ole.

16: Kas sa tõsimeeli üritad väita, et kusagil universumis on maailm täis erksavärvilisi ükssarvikuid?

15: Vaata projekti juurde üleslaetud kunsti. Ükssarvikud on vaid jäämäe tipp. Greifid? Draakonid? Hüdrad?

13: See kõik tõendab, et see asi on sissetungijate loodud, et kohanduda meie ootustega. See on ka ümberlükkamatu tõend selle kohta, et sissetungijad on meid kaua uurinud. Kuidas muidu saaksid nad tunda meie kultuuri müütilisi olendeid?

5: Paistab, et sa alahindad võimalust, et Videvikusära ei ole meie esimene külaline tema maailmast.

3: Seega kõigi meie müütide seletuseks on tulnukad?

5: Saad aru, mida ma mõtlen. Ära ole pedant.

7: Tuleks äkki teemasse tagasi, nii ei jõua me kuhugi. Millest me peaksime rääkima, on need võimed, mida olend on näidanud. Ma ei usu maagiat sekunditki, aga see, mida ta suudab teha, kui vaid tahab, tekitab muret.

3: Lugesin raporteid. Mulle ei meeldi see, et ainus asi, mis teda tagasi hoiab, on selline ebapüsiv asi nagu hea tuju.

10: Nõustun. Selle telekineetilised võimed võivad muuta kõik meie projektiilrelvad tema vastu kasutuks. Kui kaugel me oleme sissetungijate plasmarelvade järeletegemisel?

11: Lõpust kaugel. Praegused tähtajad esimeste töötavate prototüüpide valmimiseks on vähemalt kahe kuu kaugusel. Uinutid paistavad olevat parim valik, aga nendel on probleeme tuleutalusega.

13: Tuleulatus on väikseim mure, arvestades Videvikusära teleporteerumisvõimet ja oskust muutuda paljale silmale nähtamatuks. Ma üritan mõistatada, miks see lihtsalt ei kõnni sealt suvalisel ajal minema.

2: Või miks ta ei võitle end sealt välja. Kiivrikaamerad näitasid selgelt, kuidas krüsaloid julma jõuga maha lüüakse. Mis peatab teda lõhkumast endale põgenemisteed baasist välja?

11: Ma ikka ei suuda uskuda, kui ignorantsed te olete. Lugege sissekandeid ja kuulake audiot, veetke kas või viis minutit videoid vaadates. See asi otsib meeleheitlikult tunnustust ja kaaslasi. Kuniks see ei muutu, arvan ma, et Videvikusära püsib paigal ja allub korraldustele.

13: Ma tean, mida need neetud sissekanded räägivad, kuid me ei tea, mida see tegelikult mõtleb. See ei ole inimene ja kuidagi ei ole tagatud, et see mõtleb samamoodi nagu meie ja omab meiega samu väärtushinnanguid. Proovida käsitleda teda inimlike väärtuste alusel on parimal juhul hulljulge.

1: Nõustun.

15: Sissekannetes on mainitud tema rahva voorusi. Headus, lahkus, ustavus, naer ja ausus, kas need kõlavad asjadena, mida sissetungijad hindaksid?

1: See on liiga ilus, et olla tõsi.

3: Nõus. Tulnukas päikesepaiste- ja vikerkaaremaalt ilmub taevast, kui meie oleme silmitsi kadumisega teiste tulnukate käe läbi. Ei ole olemas sellist asja nagu juhuslik kokkusattumus.

5: Ta ei tulnud siia juhuslikult. Nähtus nimega Ebakõla saatis ta siia vastu tema tahtmist.

6: Ma lugesin seda ja see paneb mind tõsiselt muretsema. Kui raportid teleportatsiooni parameetrite kohta on tõesed, siis Ebakõla teab Maast. Millest ma aga aru ei saa, on see, miks ta Videvikusära just siia saatis.

4: Enesekaitseks. Videvikusära enda raportid, kui need on tõesed, märgivad, et Ebakõla sai ultimaatumi alistuda rahumeelselt või saada hävitatud Harmooniaelementide poolt. Elemendid ei toimi aga ilma Videvikusära osavõtuta, seega tema taandamine võrrandist tagab hetkel Ebakõlale ohutuse.

3: Seega sa ütled, et sihtkoht pole oluline, aga lähtepunkt on? Et ta sadas siia puhtalt juhuslikult? Miks ta teda siis kuhugi tähe sisse ei teleportinud või lihtsalt kaugele kosmosesse lämbuma ei heitnud?

15: Videvikusära kirjeldustes seisab, et Ebakõla ei ole just stabiilne. See võib olla keeruline kui Kolumbuse muna, kuid ma arvan, et tal pidi olema mingi loogiline põhjus saata ükssarvik just siia. Äkki ta ei teadnud, et me oleme sõjas?

5: Võib-olla ta just teadis seda.

11: Paraku ma näen, et kõik hoiduvad hoolega teisest superjõust, mida Videvikusära on maininud, kellega ta isiklikult ka kontaktis on. See Celestia, mida ta mainib...

13: Kas sa tõesti võtad seda religioosset värki tõsiselt? Tänapäeval ei möödu väljas käies tundigi, ilma et sa ei kuuleks kedagi, kes kuulutab, et ta räägib oma jumalaga. Ja kui palju lapsi kirjutab Jõuluvanale kirju siiras usus, et põhjapoolusel elabki üks paks mänguasjameister ja loeb neid kirju?

7: Su sarkasm ei ole siin konstruktiivne.

16: Aitab. See spekulatsioon on mõttetu, kuna ainsad tõendid sellele pärinevad tulnukalt. Ilma sõltumatu kinnituseta ei saa me seda arvesse võtta. Nõus?

1: Nõus.

2: Nõus.

3: Nõus.

4: Nõus

10: Jah.

11: Nõus.

16: See olend on meile andnud suure hulga teavet, mida ei saa kontrollida, ja ma kahtlustan, et ta hoiab tagasi. Pealegi on olnud mõned juhtumid, kus ta on keeldunud Vahleni katseprotseduuridest. Pehme lähenemine ei ole andnud tulemusi, mida XCOM saaks kasutada, seega võivad olla vajalikud ka karmimad meetodid.

5: Sa eksid. Edukas tulnukate aparaadi kättesaamine Vaikse Vihma operatsiooni käigus võib olla selle olendi teene, kuna ta kasutas omatahtsi oma võimeid, aitamaks kaht vabatahtlikku, kellega ta suhtleb.

13: Võimeid, mida ta polnud näidanud, kui talt paluti oma võimeid kirjeldada. Võimeid, mis võivad mõjutada taju kõikidel tema ümber. See kõlab ohtlikult sarnaselt meelimõjutava võimuga. Pealegi kasutas ta seda võimet ilma nõusolekut küsimata. Ja mida ta veel teha võis, kui teaduspersonal parasjagu ei vaadanud?

15: Teised on maininud seda kui relva Videvikusära vastu käimasolevas menetluses, kuid see on kahe teraga mõõk. Ta ei ole inimene ega tarvitse mõelda nii nagu meie. Ja keegi teist ei saa eitada seda tunnustusejanu, mida ta ilmutas, kui oli vabatahtlike juures. Kui sealt, kust ta pärit on, küsida abi, siis antakse seda tõenäoliselt kaalutlemata, sest tema oli nii valmis seda jagama.

13: Siiski, missuguseid teisi võimeid on ta kasutanud teadusmeeskonna teadmata, kas on need võimed ikka alati olnud vaid aitamiseks?

1: Me kaldume teemast välja. Varem mainiti siin, et kaaluti ka teisi ülekuulamise meetodeid?

13: Miks kaaluda üldse muid ülekuulamismeetodeid? Andke see asi lihtsalt Vahleni kätte ja las ta teeb oma tavalisi protseduure.

15: Võtan tõrjuda seda soovitust. See olend on ainulaadne ja Vahlenil on kalduvus oma subjekte operatsioonide käigus tappa. Olgu selline ülekuulamine ja järgnev lahkamine nii hariv kui tahes, ikkagi võib see rikkuda potentsiaali, mis siin võib olla.

13: Mida täpsemalt te pakute? Lõpetage ümber palava pudru käimine.

16: Argentiinas on valmimas kompleks „Vault.“ Selle suure turvalisusega kambrid on ehitatud puutumata tulnukakomandöride vangistamiseks. Peamine vangikamber toimib nagu liftikabiin. Üksainus märk väljamurdmiskatsest ning kamber kukub Copahue laavalõhesse ja liftišaht lõhatakse järjestikuste laengutega. Proovigu olend murda uksi – ta kukub ja põleb. Teleportatsiooni teadaolevad piirid on nähtavus kombineerituna teadmisega punktide vahekaugusest. Kui subjekt on uimastatud ja hoitud tunnetamast ülevedu, olen kindel, et potentsiaalsed teleporteerumised on piisavalt välistatud.

1: Tunduvad mõistlike abinõudena.

16: Lisaks tuleb hankida profid meelitama välja rohkem teavet sest olendist, säilitades tema füüsilist konditsiooni.

11: Meelitama rohkem teavet? Ütle parem välja, et kavatsete teda piinata. Olen kuulnud, et Lõuna-Ameerikas osatakse selliseid asju hästi, jätmata ohvrite kehadele jälgi.

16: Kas me pole eetikast isegi kaugele läinud? Oleme sissetungijatega teinud palju hullemaid asju ja siis oli palju vähem vastuväiteid.

5: Mis siin teisiti on, on see, et see olend teeb meelsasti meiega koostööd ja võib jätkata koostööd, kuni oleme mõistlikud.

10: Kuni ta otsustab, et ei tee enam koostööd. Ma pigem oleksin valmis teda sügavasse musta auku viskama, selmet panustada sellele, et ta vaenulikuks ei keera.

11: Ma tõesti ei suuda uskuda, mis kaalumisel on. Esimene sõbralik tulnukas, mida me kunagi oleme kohanud, ja meie arutame, kuidas teda paremini piinata.

1: Me oleme siin, et tagada inimkonna püsimajäämine igal võimalikul viisil. Kui sa ei suuda tõsta inimkonna vajadusi selle tulnuka vajadustest ettepoole, siis tuleks vist sinu asendamiseks ühendust võtta.

„Aitab.“

Debatt katkes kohe, kui Zero rääkis.

„Esiteks pean tunnistama, et see olend on probleem. See ei ole ehk probleem, mida XCOM oodanuks, aga see on probleem, millega on vaja tegeleda. Vaulti ettevalmistamine jätkub. Ekspertidega selle baasi mehitamiseks võetakse ühendust, aga see jääb võimaluseks halvima stsenaariumi puhuks.“

Järgmise vastuse ilmumiseni kulus aega.

16: Mulle tundub, et teil on „aga“ varuks.

„Komandör David Bradfordi otsused on seni olnud eeskujulikud nii taktikalisel poolel kui ka juhtimise prioriteetide valikul. Kuna see oli tema otsus majutada olendit viisil, nagu see praegu elab, ja on jaganud kogu selle teabe, mis meil nüüd on, soovitan ma lõpliku otsustamise jätta Bradfordile. Küsin nüüd: „Kas Konsiilium jätkab komandöri otsuste usaldamist?““

>> 0 algatas hääletuse

>> Poolthääli kokku 17, 0 vastuhäält, 0 keeldumist.

>> Ettepanek kiideti heaks.

„Suurepärane. Kui rohkem küsimusi ei ole, siis võib tänane Konsiilium lõpetada.“ Üksteise järel lahkusid liikmed liinilt.

Zero vajutas oma lauale, et konverentsist lahti ühenduda. Ta vajutas teisele kohale oma laual ja põimis käed kokku.

„Tere õhtust, komandör.“