Avaldamisjärjekorras jutud

Ilmselt ootavad kõik jutte. Pole ka ime. Viimase kahe kuu jooksul on ju ilmunud vaid 2 uut juttu! Samuti on Mart Raudsaare magistriõpingute lõpetamise tõttu ajutiselt aeglustunud «Kuldlaevukese» uute osade avaldamine, kuid loodetavasti jõuame sellega juuni lõpuks või juuli alguseks taas graafikusse. Ehk on suurt jutuhimu aidanud veidi ka leevendada Indrek Hargla möödunud aastal «Marduses» ilmunud sädeleva lühiromaani «Excelsuse konkistadoorid» kordustrüki avaldamine. Tegelikult polegi see tekst kordustrükk, kui sajaprotsendiliselt täpne olla. Nimelt on «Algernonis» ilmunud versioon veidi pikem kui trükis ilmunud variant, millest mõned mitte kõige olulisemad lõigud välja jäeti.

Kõik see ei vabanda aga kõledat tühjust «Jutulaboris». Mõni aeg tagasi sai lubatud, et alates mai viimasest dekaadist hakkab jutte jälle regulaarselt lisanduma. Pidigi hakkama, ainult et just siis otsustas ühe toimetaja koduarvutis olev suurepärase Microsofti korporatsiooni veelgi suurepärasem toode totaalselt tuksi minna, mistõttu nüüd on, nagu on. Ja lahendust esialgu ei paista. Tõsi, on küll lootust, et juuni jooksul saame rubriigi siiski käima, aga midagi kindlat ei julge lubada, kuna ajakirja toimetajate enamuse jaoks ei paista «Algernon» olevat ettevõtmine, mille nimel oldaks selleks, et lugejad võimalikult ruttu uusi jutte ja/või uudiseid tarbida saaks, valmis kasvõi tulest ja veest läbi minema. Elu on kord juba selline ning selline on kahjuks reaalsus, et «Algernon» tundub osale tegijaist olevat kohati teise- kui isegi mitte kolmanda- või neljandajärgulise tähtsusega üritus. Mida siis ikka tahta! (Siit ei maksa leida mingeid etteheiteid, kuna neid ma ei tee, seletan lihtsalt, miks asjad niivõrd uimaselt liiguvad.)

Eelneva lõigu mõte: ma ei oska tõesti kindlalt öelda, millal uusi jutte ilmuma hakkab. Isiklikult ei julge ma selles osas enam mingeid lubadusi välja käia!

Vastukaaluks sellele kurvapoolsele jutule on mitu inimest viimastel nädalatel korduvalt oma abi pakkunud, kuid kahjuks on see praegune valulaps - juttude toimetamine ja tehniliselt avaldamiskõlblikuks muutmine - piisavalt detailne, suurt tähelepanu ja pedantsust ning konkreetsete etappide järgimist nõudev töö, mida oleks suhteliselt raske kuskilt teisest linnast teha. Samuti tundub kuidagi veidrana abipakkumine juttude toimetamise osas inimeselt, kelle enda tekstid suhteliselt tõsist ja mahukat toimetamistööd nõuavad ning «Algernoni» kollektiivile seetõttu üsna frustreerivalt on mõjunud.

Tulevikus heidab «Algernon» igatahes pikemalt kõhklemata kõrvale kõik kaastööd, mis laekuvad meile konkreetseid vormistamisnõudeid eirates. Kõnealused vormistamisnõuded teeme teatavaks lähiajal.

Kuna mitmed «Algernonile» jutte saatnud autorid on meie poole pöördunud küsimusega, kas nende jutud on ikka kohale jõudnud või milles üldse asi, siis avaldame alljärgnevalt nimekirja tekstidest, mis praegu toimetuses oma avaldamisjärjekorda ootavad. Kui te oma kaastööd nende hulgast ei leia, siis suhteliselt suure tõenäosusega on see «kliiniliseks» osutunud, sest on kaduvväike võimalus, et see kohale ei jõudnud.

Järgnevas nimekirjas kajastuvad vaid need jutud, mis on meile saabunud enne 18. aprilli, mil otsustasime hakata nn sõela rakendama. Pärast seda kuupäeva on saabunud toimetusse neli juttu, kuid millised neist avaldamisele kuuluvad, pole hetkel veel teada. See selgub parimal juhul augustis.

Veiko Belials «Daam Valges»
Veiko Belials «Pengringerite needus»
Lew R. Berg «Jahimees ja uluk»
Veiko Dieves «Lohekütid»
H. D. Dreger «Teekond»
Freyja Ek «Lennake, kotkad!»
Freyja Ek «Manga»
Andrei Golikov «Sild üle vaevavete»
Indrek Hargla «Capaneusi Harta»
Indrek Hargla ««Kuningas Christeri mõõk» ja Ingrid»
Kalevipoeg «Kaupmees Diair»
Lilith Krüger «Loojang»
Urmas Nimetu «Kes on Valitseja»
Arko Olesk «Herostratos»
Kaimar Palts «Kohtumine»
Juan Ramirez «Ornament»
Peeter Teppo «Seebimullil»
Silver Trops «Starnet»
Maarja Tuiman «Graniitdraakon»
Maniakkide Tänav «Õpetus surnutest»
Siim Veskimees «Lihtne lugu lendavate taldrikutega»
Wõrokas «Linnutee taga»

Nagu isegi veenduda võisite on jutte palju, ka väga häid on nende hulgas vähemalt ühe kuni kahe käe sõrmede jagu, sõltuvalt hindajate kriitilisusest. Käesolev pole siiski tekstide avaldamisjärjekord, nimekiri peaks üsna alfabeetiline olema. Avaldamisele lähevad need tekstid suhteliselt juhuslikus järjekorras. Ning isiklikult mina oleksin ülimalt rõõmus, kui me selle nimekirja suve lõpuks ammendada suudaks.