Fantaasiasõbrad, kuulake!

"Somnium Mirabile" foorumil on au lõpetada suur kirjandus- ja kunstikonkurss ""Sõrmuste Isand" 50 aastat", mis oli pühendatud J. R. R. Tolkieni "Sõrmuste Isanda" ilmumise 50. aastapäeva tähistamiseks.

Konkurss koosnes kolmest osast: ilukirjandus, illustratsioonid ja skulptuurid. Kõikides osades oli kaks vanusekategooriat: 1) kuni 16 eluaastat ja 2) üle 16 eluaasta.

Ilukirjandus

Töid laekus 2-lt autorilt. Kahjuks ühe autori töö ei vastanud konkursi tingimustele ning seetõttu arvesse ei läinud. Juttude ossa saabus 1 võistlustöö, esimese vanusekategooria esindaja Maarja All. Tema jutt "Võrratu olend" pälvis zürii eripreemia ning on nüüd teistele lugemiseks saadaval www.fantaasia.planet.ee portaalis "Raamatukogu" teema all.

Illustratsioonid

Võistluse eesmärgiks oli saada huvitavaid ja algupäraseid illustratsioone paralleelselt väljakuulutatavasse fantaasiakirjanduse
võistluse kogumikku. Kuna võistlusjutte saabus raamatu jaoks liiga vähe, siis raamatut välja ei anta, kuid kõik pildid said hinnatud ning on nähtaval nüüd internetis: http://www.fantaasia.planet.ee/copperminegalerii/thumbnails.php?album=30 Kõik originaaltööd on kavas ka püsiekspositsioonina välja panna.

Esimese koha pälvis Marilin Rappu töö nr. 9 (9 häält). Võidutöö illustreerib käesolevat uudist ja lähtub tekstist:

"Ei keegi tea, kus radadel nüüd haldjaneidis käib, sest ammu eksis
Nimrodel ja kurul kaotsi jäi."

Teise koha pälvis sama autor tööga nr 7 (8 häält). Töö lähtub tekstist:

"Sest Tørin pani jälle pähe Hadori Kiivri ning kuuldused levisid kõikjal Beleriandis, läbi metsade, üle vete ja läbi mäekurude, öedes, et kiiver ja Vibu, mis langesid Dønbaris, on vastu kõikki ootusi uuesti ärganud."

Kolmanda koha pälvis Jaana Bichele töö nr 2 (7 häält). Töö lähtub tekstist:

"...Luthien oli kõige kaunim Iluvatari lastest..."

Võistluse viimane osa, skulptuurid, ei toimunud osalejate puuduse tõttu.

Töid hindasid Katriin Hunt, Liisa Lember, Ülleli Lember, Kristina Lotamõis, Karin Noorhanni, Marek Ottender, Arne Puhlov, Anu Uusmaa ja Märt Viljaste.

Tänud osalejatele!