Registreerunud kasutaja

Kasutajatel, kes on õigus midagi lisada, tekib lisamenüü lõppu nupp – ‘Lisa...’

(Lisamenüü on hetkel lehe allservas footeri kohal; vahepeal oli see peamenüü all;
teema, kuhu see menüü lõpuks jääb, on hetkel kaklusteks avatud...)

Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad. Registreeritud kasutaja saab (peale kommenteerimise muidugi, mis on iga vastava lehe all) luua foorumiteemasid ja laborijutte.

NB! Registreerunud kasutaja, kes tahab ka laborijutte nö oma nime all kirjutada, peab sellest kirjutama ajakirja toimetusele. Siis lisatakse ta nimi autorite nimekirja – muidi piiranguid ei ole, lihtsalt toimetus ei julge kõiki autorite nimekirja kallale lasta...

Valid sisutüübi ja jõuad sisu loomise lehele

Kui sa lood 'forum topic'ut, siis seda saad teha ka foorumite endi alt (add new forum topic - ja jõuad samasse kohta)

Subject - millest kirjutad, Forums - millise foorumi alla läheb, ja Body, ehk sisu. Muud tarkust siin polegi. (Text format: võib õpetuse vastavast osast üle lugeda; kui vaja ei ole, ära puutu.)

Kui sa lood Laborijuttu

Title, kohustuslik väli. Pealkiri, eks ole. Näidake üles fantaasiat. Aga mitte liigselt – tehniline piiirang on küll 256 sümbolit, kuid... ;-)

Autor, kohustuslik väli. Autoreid pannakse üles teistkaudu ja see on toimetajate pärusmaa. Kui väga häda, saad ajutiselt salvestada 'autor 'teadmata' – peamiselt selleks see seal ongi...

Žanr, kohustuslik väli. Kui ikka tõesti ei oska, siis pane 'üld'...

Tags, mittekohustuslik väli. Tagide kasutamine tuleb veel eraldi kokku leppida, aga neid saab ka hiljem lisada.

Body, põhiline tekstiala. Tekstis on lubatud kasutada <p> <br> <h1> <h2> <h3> <h4> <a> <b> <i> <u> <hr> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> (neid ei pea ise kirjutama, saad menüüst valida; kui vajutad 'Disable rich text', saad sisestada mida tahes, aga muud märgid kustutatakse). Soovitame vältida tekstis H1 ja H2 taseme pealkirju --jäävad inetud. Kasutage peamisetl H3 ja H4 (H5 ja H6 on defineeritud natuke erivajadustest lähtudes; põhimõtteliselt pole keelatud kasutada neist ühtki, eks ole, lihtsalt tulemus võib olla kummaline...)

Tekstile on võimalik lisada ka pilte, selleks on menüül nupp (vaata nö pildil olevat pilti).[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"18","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"476","style":"width: 449px; height: 476px; margin: 10px 20px; float: right;","typeof":"foaf:Image","width":"449"}}]]

Sinna nupule vajutamise peale tuleb lahti nn media browser ja saad kas oma arvutist pildi üles laadida või kasutada juba serveris olevaid pilte. (Upload on arusaadavalt failide üleslaadimiseks oma arvutist, Library näitab faile serveris.) Faili mõõduks on vaikimis 'large', soovitan selle jätta, kui ei ole vajadust väiksemaks teha. 'Description' tuleb vaikimisi failinimi, selle asemel võib (aga ei pea) midagi mõistlikumat kirjutada. Edasi tuleb sisestatud pilt panna õigesse kohta. Topeltklõps pildil (mõnikord on mõni brauser tahtnud paremat klõpsu ja siis escape ja siis jääb alles väiksem aken, kust tuleks valida edit image) ja peaks avanema selline aken -->
Soovitan määrata Hspace 20 ja Vspace 10, aga see on maitse asi. 'alignment' left või right (kuhu tahad). Vajadusel saab pildile lisada lingi; kui link viib saidilt välja, oleks viisakas lisada, 'open in new window'.

Ja ongi kõik – Save.

Selles numbris