Vastused, kommentaarid ja õiendused

1. greif (11). Veel pakuti basilisk. 1 ei vastanud.

2. sündimine ja suremine. Jürka soolovastus. Veel pakuti seks (4), magamine (3), roojamine (2), söömine (2), alkoholi tarbimine, joomine, müütide levitamine, seente söömine ja valetamine. 3 ei vastanud.

3. John Wyndham “Trifiidide päev” (6). Veel pakuti Douglas Adams “Pöidlaküüdi reisijuht galakrikas” (4), Robert Silverberg “Meid ootab pimedus” ja Rip van Winkle. 1 ei vastanud.

4. d) munavalge ja kollase külmutatud segu (7). Veel pakuti a) kuumutatud veinis sulatatud juust (5) ja c) kalatarretis.

5. “Asum” (5). Veel pakuti “Igaviku lõpp” (2), “Sõrmuste isand” (2), “Kääbik” ja “Meremaa võlur”. 2 ei vastanud.

6. pleektatsu (4). Veel pakuti dront Edward, filifjonka, hatifnatt, hatinaffi [sellist pole], sipelgalõvi [sellist Janssonil pole] ja Urr. 3 ei vastanud.

7. paradiis (4). Õigeks loeti ka jumal. Veel pakuti maaväline elu (2), G-punkt [asub naise sisemuses], maaväline intelligents, maaväline tsivilisatsioon, must auk, planeet ja püha Graal.

8. Andre Norton (6). Veel pakuti Lois M. Bujold (2), T. Brados, J.R. Cherryh ja Ursula Le Guin. 2 ei vastanud.

9. Terry Pratchett (12). Sooloeksimus. Veel pakuti J.K. Rowling.

10. Luis Royo (5). Lugesin õigeks ka Ryo. Veel pakuti Boris Vallejo (2) ja Michael Wheelan. 4 ei vastanud.

11. Odin (5). Veel pakuti Draubiira [sellist pole], haldjaprintsess, lohe, mingid naised, Siegfried ja Thorin. 2 ei vastanud.

12. Herbert George Wells (9). Veel pakuti Stanisław Lem, Aleksei Tolstoi, Mihhail Veller ja Jules Verne.

13. “Doomi” sõdur. Mustade Varblaste soolovastus. 1 punkti andis arvutimängu peategelane. Veel pakuti Surm (3), Bergi tegelane, Gunslinger, S. Kinga laskur, mees mustas, Rappija Jack ja Roostevaba Terasrott. 2 ei vastanud.

14. punane-roheline-sinine (5). Veel pakuti punane-sinine-roheline (5) ja sinine-punane-roheline (3).

15. Heldur Laretei (5). Veel pakuti Ester Pajupuu. 7 ei vastanud.
Aleksandr Mirer (8). Veel pakuti Strugatskid (2), Boris Kabur, Ursula Le Guin ja Clifford Simak.

16. igavene elu (4). Õigeks loeti ka igavene noorus (4), elueliksiir, noorenemise eliksiir ja nooruse eliksiir. Veel pakuti impotentsuse ravim ja tarkade kivi.

17. Hugo Gernsbeck. Jürka soolovastus. Veel pakuti John Campbell (2), Thomas Alva Edison (2), H.P. Lovecraft ja Pulitzer. 6 ei vastanud.

18. Arthur Clarke (10). Veel pakuti Isaac Asimov, Sergei Koroljov ja Herbert George Wells.

19. Kim (7). Veel pakuti Ivan ja Tim. 4 ei vastanud.

20. Buran (8). Veel pakuti Leonov, Polo ja Snegovoi. 2 ei vastanud.

21. Pern (6). Õigeks loeti ka McCaffrey Lohemaailm (3). Veel pakuti Antarktika [!] ja Eldder Gods. 2 ei vastanud.

22. seleniidid (3), seleniit. Veel pakuti lunaatikud (2), heelioslased, heloodid [Vana-Sparta orjad], kaltsedon, kaltsium, kuuba ahvid, luniid ja ränilased.

23. Vanake Hottabõt (2). Veel pakuti Barthimaeus, Gladstone [!], Nebukadnetsar, Peltsebul, Stroudi triloogia peategelane ja Tingis-khaan. 5 ei vastanud.

24. 1964 (6). 1 punkti andsid 1965 (2), 1962, 1963 ja 1966. Veel pakuti 1956 ja 1967.

25. Herbert Franke (4). Õigeks loeti ka Herbert Frank (5), Herbert Franck ja Herbert Franz. Veel pakuti Vonnegut Kurtz. 1 ei vastanud.

26. “Rahutud ajad”. Jürka soolovastus. Veel pakuti “Ajamasin” (3), “Andruse ränd ajas” (2), eesti koomiks, Kadri Kõusaar ja “Sandman”. 4 ei vastanud.

27. Robert Howard (9). Veel pakuti Carter ja Arthur Conan Doyle. 2 ei vastanud.

28. Päikesesüsteemist väljumine (2). Õigeks loeti ka: “Voyager” väljus päikesesüsteemist. 1 punkti andis: saadeti satelliit infoga avakosmosesse. Veel pakuti: maandumine Marsile (3), esimene inimene Marsil [!], esimese kosmosesüstiku start, sõnum tulnukatele, “Voyager”, WorldCon ja üleminek korduvkasutusega kosmoserakettidele.
Natalie Portman (7). Veel pakuti Harrison Ford, Alec Guinness, tüdruk Leonist ja Hugo Weavering. 2 ei vastanud.

29. Lukjanenko “Dozorid” (8). Veel pakuti Bergmann “Tallinna kummitused” [?] ja Indrek Hargla “French ja Koulu”. 3 ei vastanud.

30. 12 069. Pakuti 2054 kuni miljon. Punkte sai 4 võistkonda vahemikku 5069 kuni 19 069 pakkumise eest ja sealjuures said nad kõik vähemalt 2,1 punkti vahemikku 9897 kuni 14 241 pakkumise eest. Mediaan oli 20 347. 2 ei vastanud.

Parandused tabelisse ja kohajagamised

Ene ja Tiina 18. vastus Wells loetakse tagantjärele valeks. 2 punkti maha, langevad 1 koha võrra.

4. ja 5. koha jagamisel on Kristjani ja Riivo 20 556 täpsem kui Veikode 2054.

Taivo Rist
Suvi 2007