"Muumia" - tänapäevase vene ulme antoloogia

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"85","attributes":{"alt":"","class":"media-image","style":"width: 250px; height: 371px; float: left; margin: 10px 20px;","typeof":"foaf:Image"}}]]2006. aasta juunis ilmub Skarabeuse 9. raamat – tänapäeva vene ulme antoloogia MUUMIA. Kõik lood on avaldatud ajavahemikus 1990-2003 ning esindavad sotsiaalset ulmet.

Sisukord:

1. M. Veller ”Tahan Pariisi”
2. K. Bulõtov ”XX sajandi hingepalve”
3. K. Bulõtov ”Hirmust”
4. A. Lazartuk ”Muumia”
5. Kolm L. Lukina ja J. Lukini lühilaastu ("Küsi Caesarilt", "Chercher la vanaema", "Rumal komme")
6. J. Lukin ”Loojuva päikese maal”
7. J. Lukin ”Vana asi”
8. A. Gromov ”Arvestaja”
9. M. ja S. Djatenko ”Zoo”

Antoloogia saamisloost. Septembris 2004 hakkasin taotlema avaldamisõigusi. Algselt kavatsesin kogumikku lülitada ka kuus Lukjanenko juttu (kokku ca 95-98 lk.), kuid agent küsis liiga kõrget hinda. Kuna head vene ulmet on kümnete kogumike jagu, siis asendasin need lood Velleri sädeleva novelliga ”Tahan Pariisi” ja Djatenkote lühiromaaniga ”Loomaaed”. Tõsiseks kandidaadiks raamatu pealkirjale oli sümboolne ”Loojuva päikese maal”, kuid valik langes lühema kasuks.

NB! Kui Lazartuk oli tutvunud antoloogia sisukorraga, märkis ta, et selle kaanel peaks olema hoiatussilt ”Ärge lugege enne magamajäämist”. Ta tegi isegi ettepaneku leevendada kogumiku erilist süngust looga ”Kollane allveelaev ”Komsomolets Mordovij””, kuid… pidin kahjuks loobuma, sest raamatu maht oli juba niigi suureks paisunud. Aga kahju!