Meediaarvustus

Kontrollisin igaks juhuks sf-listi arhiivist, aga seal pole jutuks olnud. Sestap oletan, et ka teie pole näinud Eesti telekanalite karmimat uut ulmeseriaali. Vaadake, see on... nojah, see on midagi Hoopis Muud kui me kõigi kodune ja nunnu tavareaalsus. Ausalt.
Sattusin täna puhtkogemata nägema.

Algusjupis näidati tiitrite taga rohelist käppa, libahunti (või igatahes hunti, aga kui ulmefilmis on hunt, peab ta ometigi liba olema) ja paljut muudki toredat.

Siis olid Kandilise Lõuaga Mees, Blond Tibin ja Brynett Tibin koos Tibinate Tuttava Fyysiku töökohas, kus seinte ääres olid paljude vilkuvate tulukestega massinad, mõnusad pehmed toolid, kohvimasinaga lauake jms. Sohva vist ka, kui õigesti mäletan. Ilmselt siis puhketoa keskele oli tekitatud Ajaanomaalija, millesse oli oluline sisse karata. Seda tegid Tibinad ja KLM, maha jäid halav TTF ja Bassihäälega Neeger, kes kukkus TTFi kohe raputama ja innustama uutele töövõitudele, TTF aga lõdises nurgas ja mõmises Blondile Tibinale järelekoperdamisest.

Teisel pool Anomaalijat oli Brynett Tibin ja KLM yhes kohas ja Blond Tibin teises. Brynett Tibin: "Sa võid seda mitte uskuda, aga me oleme alternatiivses universumis! Alternatiivne universum on sihuke asi /.../." KLM: "Ei, me oleme Tulevikus." Brynett Tibin: "Kust sa tead?" KLM: "Siit!" ja ulatas Tibinale ajalehe (1999, XXX Times: "Osooniaugu pärast põlesid täna ära kõik Lääneranniku linnad.").

Blond Tibin istus yhes torus suure ventilaatori kõrval ja kiljus, kuni teda päästma tuldi.

Tulevik koosneb siseruumidest, kuhu kõrgel asuvatest pisikestest akendest paistab veel kõrgema stuudiolae alt vihkudena prozhektorivalgus. Sisustuseks on hulk metallredeleid jms kola, mis on dekoreeritud Hollywoodi kalavõrkudega (ilusad puhtad, yhegi auguta, suure silmaga ja tugevast köiest, et oleks hea ronida), teatud vahemaade taha on paigutatud roostes välimusega tynnid, mis ei määri, kuid millest paistavad suitsuvabad leegid. Tossu pole, kuid ajuti katab maad madal valge lavasuits.

Tulevikku asustavad Mutandid, kel on seljas araabia stiilis rõivad, mis näevad välja määrdunud (kuid, jällegi, ei määri). Nad loobivad Tänapäeva Inimesi suurte pehmete asjadega, mis näevad visates koledad välja, kuid ei kolise ega tee haiget, tavaliselt ka ei taba. Nende põhiline võitlusvõte on mörisemine (muud kurja nad ei tee), kuid Tänapäeva Inimeste karjumine on nende jaoks määratult koledam ja mõjub nende vastu efektiivselt. Ka jooksevad Mutandid väga aeglaselt, isegi tikk-kontsadel Tibin võib jalgu tagumiku juurde yles pildudes ja kepseldes neil kerge vaevaga eest ära joosta.

Okei, nii palju siis Tuleviku kultuurist.

KLM ja Brynett Tibin ukerdasid ringi, kuni leidsid Tibina kunagise fyysikaprofessori (kes Tibinat kahjuks ei mäletanud). Professor ytles neile, et syydi on osooniauk ja inimeste ylbus (alljärgnevalt Hoiatus), samuti jagas neile Surematud Õpetussõnad: "Minge tagasi sealt, kust tulite, kõõks!" ja suri sobilikult ära. Õige ka, ega tal muud öelda olnukski. Ju suri häbisse.

KLM ja Brynett Tibin otsisid yles Blondi Tibina ja viisid ta algsesse saabumispaika. Blondi Tibina istepaigas olid ka Professori märkmed. "Me tulime sealtpoolt Anomaalijat siiapoole, järelikult peame tagasi minemiseks ka sealtpoolt tulema," kuulutas Blond Tibin tõde (loogiline ju - kui majja sisenemiseks peate te siirduma ukse poolelt A poolele B, siis väljumiseks peate liikuma samas suunas - eks ju? te ju ei kahtle selles?) ja jätkas: "Oo ei! Me peame tagasi minema ja tooma ära Professori märkmed!" - "Minge teie ees," ytles KLM, "ma toon ise märkmed ära."

Vahepeal näidati veel paar korda Neegrit (BhN) ja Fyysikut (TTF). TTF halas. BhN võttis TTFi laualt sinna selleks puhuks varutud kireva vahtkummist palli, lõikas selle käepärase skalpelliga lõhki (milleks fyysikalaboris vilkuvate tulukestega massinate keskel skalpell? õige, palli lõikamiseks!), pani lõhesse kirja "Kui te olete seal, visake pall tagasi" ning viskas palli Anomaalijasse.

Tibinad ja KLM ronisid kalavõrku sihtotstarbeliselt kasutades seina mööda yles, viskasid Anomaalijasse palli (millele oli KLM kohapealt leitud kirjavahendiga midagi vastuseks sikerdanud) ja Tibinad sukeldusid sellele järele. KLM järgnes alles pärast märkmete järele lippamist.

Mutandid vaatasid kogu seda sekeldamist huviga, kuid sygavama mõistmiseta pealt. Mis neist tahtagi, nad ju kõigest Mutandid. Egas kymneaastases tulevikus keegi enam B-klassi ulmefilme mäleta.

Teisel pool (ehk siis Tänapäevas) maailma päästmise huvides avatud märkmed olid Anomaalijas ära põlenud. Metallist klambrite pärast, teadis Blond Tibin ytelda. Hea seegi, et metallist kell KLMile midagi kurja ei teinud.

Fyysik ja Blond Tibin sukeldusid teineteise embusse, KLM ja Brynett Tibin läksid kodu poole ja KLM yritas Tibinale serva panna. Neeger ei huvitanud kedagi, kyllap jäi laborit koristama. Tulevikus pidevalt teineteisele korratud manitsused "Me peame maailma ära päästma, meil on Hoiatus, me peame osooniaugu kinni toppima" seekord rohkem jutuks ei tulnud, ilmselt on seriaali järgnevad osad pyhendatud lugudele sellest, kuidas KLM ja Tibinad käivad mööda inimeste uksetaguseid ja ytlevad: "Ärge pange toitu kylmkappi ja lõpetage juukselaki pihustamine, me käisime Tulevikus ja osooniauk on Paha!" Või, mis tõenäolisem, unustatakse Hoiatus viisakasti ära.

Kandilise Lõuaga Mees oli ka produtsent. Tema nimi on David Hasselhoff. Sarja nimi, nii uskumatu kui see ka poleks, on "Baywatch Nights". Jajah, ausõna. Ma tean. Mina ka alguses ei uskunud.

Oop,
meeldivalt šokeeritud