2023: Filmide arvustamine

2023: Filmide arvustamine

Natuke üldjuttu

Siin on olnud mitmeid mõtteid ja muidugi annab kogu seda asja veel lihvida ja parandada, kuid kui ma proovisin nii ja teisiti, siis ikkagi on lõpptulemus paljus sarnane Ulmekirjanduse baasile või mistahes teisele taolisele arvustamist-kaasamõtlemist lubavale kohale.

Vaevalt meil siia neid arvustajaid palju tekib. Kui tekib, oleme mingis uues maailmas ja eks siis tule automaatikat jmt juurde tekitada. Praegu on tehtud ära töötav miinimum.

Töötab see ka selles mõttes samamoodi, et ligipääsu annavad adminnid (st tekitavad kasutaja) neile, keda isiklikult tunneme või vähemalt on mõni hea sõber, kes julgeb soovitada.

Arvustuse lisamine (muudetud 22.06.2023!)

Neil, kel on õigus filme arvustada, tekib filmi lehe allserva suur sinine nupp kirjaga 'Lisa/muuda arvustus'.

Sinna vajutades tuleb lahti leht 'Arvustuse leidja', kus võib olla 2 sõnumit:

a) kui kasutaja ei ole varem seda filmi arvustanud, tuleb sinna kiri ja link: 'Varasemat ei leitud, seega: Loo uus'; lingile vajutades saab uut arvustust tegema.

b) kui kasutaja on filmi varem arvustanud, siis: 'Olemasolevat arvustust muutma: ####' (see viimane number on vastava arvustuse Drupali sisemine ID, millel otseselt pole tähtsust; see on pärast näha ka aadressireal, kui juba arvustust muuta); lingile vajutades saab oma vanale arvustusele.

Arvustuse loomine on täiesti standardne -- mõlemal juhul satutakse lehele, kus on vastavalt kas Create või Edit Arvustus ja väljad 'Body' (kuhu käib arvustuse kogu tekst), 'Hinne', mida saab sisestada või kerida 0 - 10 ja eeltäidetud 'Film'.

Sisestad teksti, paned paika hinde ja 'Save'.

 

Tasub tähele panna, et pärast salvestamist on üleval link 'Tagasi filmi juurde'.

(Võib muidugi minna ka vanamoodi selles mõttes, et kui vajutada kaks korda filmi nimele, esimesel korral väljal 'Film:' ja järgmiseks 'Kus loodi:'.)

 

Arvustustest üldiselt

Automaatikat on, rõhutan, töötav miinimum.

Kogu asi töötab eeldusel, et meil ei satu arvustusi kirjutama pahatahtlikke debiilikuid.

Arvustusi on põhimõtteliselt võimalik luua ka 'Add content..." (ja valides sisutüübiks 'Arvustus') kaudu ja muutmist pole keelatud õige mitmel muul väljal, näiteks sellel mainitud 'Film'  (sest 'Film' on olemuselt tavaline kohustuslik väli, mis seotud loeteluga 'Taxonomy term' > 'Filmid'). Ja eelmainitud automaatika töötab juhul, kui kasutajal on varem sellele filmile ainult 1 arvustus (nagu peab olema); varasemaid lihtsalt ignoreeritakse. 

Niisamuti pääseb endiselt arvustustele ligi (adminni lisamenüüst) 'Content', sealt 'Content type' -> 'Arvustus' -> 'Filtreeri ja sealt otsid enda oma üles.

 

Ats Wed, 05/24/2023 - 15:05