Pimeda talve muinasjutud

Alustagem seekord veidi tavatult uudiskirjanduse rubriigist. Kaaludes kevadel koos Martin Kivirannaga erinevaid võimalusi "Algernoni" jutukogu koostamiseks, leidsime, et kuna ajakiri on vabalt Võrgus kättesaadav, puudub mõte ilmunut paberil kordustrükkida - kuid alati võib ju tellida uued lood! Nüüd siis ongi toimetusel ja koostajal rõõm teada anda, et on ilmunud antoloogia "Pikad varjud", kuhu telliti lugusid peaasjalikult "Algernoni" autoritelt. Kogumik on mõeldud austusavaldusena Herta Laipaigale ning selle žanriks etnoõudus. Raamatut tutvustab lähemalt Kristjan Sander, kes kirjutas sellele ka eessõna.

Samas rubriigis arvustab Hirvelossi Pihel Mari Järve teist romaani "Klaasmeri". Artiklina avaldatakse Kristjan Sandri arvustus Kersti Kivirüüda autorikogule "Kaku Kabel" 2011. aastast.

 

Kordustrükkide hulgast leiab esiteks Kudrun Tamme kunstmuinasjutu "Klaasissepa poeg" (selle esmailmumisest kirjutab Kriku oma veerus).

Teiseks otsustasime hakata taasavaldama varem paberkujul ilmunud artikleid, mis võiks toimetuse hinnangul olla kättesaadavad ka Võrgus. Käesolevas numbris ilmub kolm sellist teksti: Indrek Hargla sissejuhatus kogumikule "Õudne Eesti", Klaarika Kaldjärve järelsõna Julio Cortazari autorikogu "Salarelvad" eestikeelsele väljaandele ning Gohar Markosjan-Käsperi järelsõna Arkadi ja Boriss Strugatski romaani "Inetud luiged" eestikeelsele väljaandele.

 

Ja lõpuks, muidugi ei puudu ka algupärand. 2015. aasta viimases numbris ilmub esmatrükina Triinu Merese pikem jutustus "Kauaks jätkub lootust".

 

Head lugemist!