Sisutüübid

Kasutajatel, kel on õigus saidile midagi lisada, ilmub Peamenüsse valik ‘Lisa...’ Selle alt ilmub leht, kus on loetletud kõik sisutüüb, mida sellel kasutajal luua lubatakse.

Antud hetkel on nimekiri midagi sellist: Article, Autor, Basic page, Blog entry, Book page, Esileht, Forum topic, With Bells & Whistles. Blog entry ja Forum topic on intuitiivselt arusaadavad – need käivad kokku vastava funktsionaalsusega.

Üldised juhised sisutüübi valikul

Kogu kirjandus, sh arvamused, toimetajaveerg jmt on Article

See on kõige universaalsem, samas kindlate piirangutega sisutüüp. Lubab lisada lehele linke, pilte ja faile, vaikimisi on lisatud autor (siin tähenduses user) ja lubatud kommenteerimine, nõutud on Alajaotus, Status, Žanr, Väljaanne ja Autor (siin sisu tegelik autor). Enamik lisaväljadest on peidetud, sellel sisutyybil aga avaneb ylal eraldi kast vajaliku infoga.

Kommenteerimine tuleb ise käsitsi välja lylitada neil, milles me lepime kokku, et kommentaare ei tule (eraldi teema!)

Sisutüüp Esileht on tehtud ainult ajakirjanumbri esileheks

See erineb eelmisest selle poolest, et sel pole Autorit ja Žanri ning Alajaotus peaks olema ainult Esileht (see ei ole kinni keeratud, lõpuks e pane sisu üles kahjuritest idioodid...)

NB! Numbrid moodutatakse ja vasakule tekkivat (pseudo)menüüd 'mingi kuu ja aasta' juhitakse taxonomy 'Väljaanne' (ja sorteeritakse 'Alajaotuse') järgi. See menüü tekib ainult neil kahel sisutüübil ja sisuliselt käib uue numbri ülespanek niiviisi, et Configurationist vahetatakse ära vaikimisi esilehe url.

Kui kirjutad lehte, millest peaks saama suhteliselt püsiv lihtne tekstiline infotükk, vali Basic page.

Erinevalt eelmistest ei käi sellega kaasas autori nime ja kommenteerimisvõimalust. Samuti ei saa sellele midagi lisada. (Igaks juhuks – alati saab lehele, teksti sisse lisada linke millele iganes, ka siinsamas saidis teisiti (teiste sisutüüpide abil) üles seatud teksti-muusika-video-misiganes failidele).

Basic page + Attach + Inline image on eelmise laiendatud versioon

Nagu öeldud, on lisatud failide ja teksti sisse tulevate piltide lisamise võimalus. (Hetkel seda pole, aga teen!)

Book page on midagi Article ja Basicu vahepealset, juba kaasas seoses nn raamatusse lisamise võimalusega.

Booki võimalused kirjutan kunagi hiljem põhjalikumalt lahti, praegu mainin, et näiteks see Õpetus on ‘book’ ja see võimaldab sellist seotust ja lehelt lehele liikumist, nagu lehe allserva linkidel näha.

With Bells & Whistles

On tehtud prooviks... Kustutada jõuab alati... ;-)

Uudised, Labor/Liivakast etc etc

Tegemata...


Sisutüüpe saab defineerida vastavalt vajadusele. Näiteks eraldi sisutüübid piltide, audio- ja videofailide jaoks. Hetkel pole see väga oluline – kõike saab saidile niikuinii lisada, piltide näitamine ja audio mängimine toimib, video annab veel mingeid veidraid veateateid.

Sisutüüpide kõige suurem mõte on selles, et tagada saidile paindlikkus, samal ajal kui kogu kujundus oleks ühtlane - sisutüüp defineerib lehe üldise väljanägemise, mida saab vajadusel muuta (ja see muutub siis loomulikult kõigil seda tüüpi lehtedel).

Selles numbris