Me ei usu, et nad on sõbralikud

Sylvia Spruck Wrigley

Tõlkinud Rauno Pärnits

 

Tsüklist „Andromeeda postmark”

 

=side algus

 

Tema igikobrutavale Gysti Ekstsellentsile,

meie uurimisretk jätkub, ent kardan, et meil pole häid uudiseid teiste pärmitsivilisatsioonidega kontaktide loomise osas. Oleme jõudnud järeldusele, et Jiaomu tähesüsteemi praeguste asukatega on parem kontakte vältida.

Esiteks, kogu süsteem on ümbritsetud laia asteroidivööndiga, mis meie arvates on loodud kunstlikult, eesmärgiga luua kaitsevall nende orbiidi ja ülejäänud Universumi vahele.

Teiseks, Jiaomu kaugemad planeedid on asustamiseks Jiaomust liiga kauged. Sisemine planeet on jälle liiga lähedal ja sobiks ainult ülikuumade protsesside läbiviimiseks. Keskmised planeedid sobiks anaeroobseteks protsessideks; kuid, esialgsete uurimistööde põhjal me ei usu, et nad pakuksid spooridele piisavalt turvalist keskkonda.

Süsteemi neljandalt planeedilt me avastasime ainult jäänuseid seal kunagi eksisteerinud ja täielikult hävinud pärmikultuurist ning üksildase kurvalt ringe tegeva roboti.

Süsteemi kolmas planeet on ainuke siiani asustatud. Me julgesime planeedile läheneda tema kuu orbiidini. Kuu on täielikult hüljatud. Ainukesed elumärgid on kuus valget lipukest kuu planeedipoolsel küljel. Edasised uuringud tuvastasid, et see üleplaneediline sümbol märgib alistumist. Märkimisväärne, et vaatamata ilmselgele allaandmispüüule on kohalik asurkond välja juuritud ja kuu jäetud täielikult elamiskõlbmatuks.

Ja lõpuks, me avastasime, et selle biosfääri asukad ekspluateerivad pärmi nii söögi kui joogina. Kokkuvõttev järeldus: kontakteerumiskatsed oleks meile suureks ohuks. Me kavatseme sellest päikesesüsteemist lahkuda nii kiiresti kui võimalik.

Me uuendasime kõigis andmebaasides kirjed, märkides kogu süsteemi kõigile tsivilisatsioonidele kui ülimalt ohtlikku ja uurimiseks mittesoovitavat, et nad juhuslikult ei lõpetaks „õlle” või mis veel hullem, „hapukapsana”.

 

Järgmine ettekanne järgmisest süsteemist.

Igavesti teile kerkija.

 

=Side lõpp.