Estcon 2004 on Baltcon 2004

16.-18. juulil 2004 toimub Estcon 2004, mis on ühtlasi Baltcon 2004.


Estconide, kohalike ulmehuviliste aasta suurima ürituse, traditsioon sai alguse 1998. aastal. Kokku on saadud väljaspool suurlinnu ning ürituse programmis on olnud nii ulmeteemalisi ettekandeid kui diskussioone, kus huvilistel on võimalik professionaalidele küsimusi esitada. Estconi peasündmuseks on ulmeauhinna Stalker väljakuulutamine ja kätteandmine ? millised eelmisel aastal avaldatud ulmetoesed on lugejad parimaks hääletanud? Viimastel aastatel on Estconi osavõtjate arv jäänud 50 inimese ringi.


Balti merd ümbritsevate riikide aasta suurimaks ulmesündmuseks on Baltcon. Baltcone on korraldatud aastast 1993 ning seda on kordamööda võõrustanud Rootsi, Leedu, Saksamaa, Poola, Soome ning Läti. Korraldavaid maid püütakse varieerida, niiet ühel aastal oleks korraldajaks Taani, Soome, Saksamaa, Norra või Rootsi ning järmisel Eesti, Läti, Leedu, Poola või Venemaa. Baltcon on ühendatud võõrustava maa coniga ning on see üritus, mis meie piirkonna erinevate maade ulmehuvilisi ühendab, kus on võimalik kokku saada ja sidemeid luua.


Peale pikka arutelu tegi Eesti Ulmeühing 2003. aastal Baltconi korralduskomiteele ettepaneku korraldada Baltcon 2004 Eestis. Ettepanek võeti vastu.


Estcon ehk Baltcon 2004 loodetavas osavõtjate ringis on ulmehuvilised Eestist, Lätist, Soomest ja Rootsist ning kaugemaltki. Osavõtumaks 15 EUR ehk 225 EEK ei ole oluliselt suurem kui varasematel aastatel, küll aga on sel aastal meie käsutuses suurem maja ning pakume tulijaile transporti Tallinnast ning tagasi. Ürituse programmis on lisaks eestikeelsetele ka ingliskeelseid sõnavõtte ning (loodetavasti) ka välismaine aukülaline.


Esialgu on ürituse ametlikus programmis veel palju lahtist. Korralduskomitee ootab huviga soovitusi ja ettepanekuid ettekannete, paneelide, töötubade jms asjus. Võimalik on ka ürituste paralleelselt toimumine. Sisult ei piira üritus end raamatu-ulmega, vaid teretulnud on ka teemad seoses filmidega, animega, D&Dga, LARPiga, RPGga, jne.


Kontakt: e-mail Eesti Ulmeühing

Selles numbris