Märts 2002

Eesti ulmefännile ei vaja «Algernon» ilmselt tutvustamist, siia esmakordselt sattunule või ulmekaugele huvilisele selgituseks, et novembris 1998 ilmumist alustanud võrguajakiri avaldab eesti autorite loomingut, maailma ulmekirjanduse paremikku kuuluvate juttude tõlkeid, mitmesuguseid artikleid ning kõikvõimalikke ulmega seonduvaid uudiseid. Lisaks on kõigil ajakirja lugejail võimalus kirjaveerus ükskõik millisel ulmega seonduval teemal sõna võtta, teistele kirjutajatele vastu vaielda või siis lihtsalt «Algernoni» kohta oma arvamust avaldada.

Alates 2001. aasta septembrist muutus taas avaldamispoliitika (põhjenduste kohta täpsemalt «Toimetaja veerus»). «Jutulaboris» avaldame kõik jutud, mis kuuluvad suhteliselt avara definitsiooni järgi ulme alla, mis on ilma suurema töötlemiseta avaldatavad ja ei satu vastuollu terve mõistuse või elementaarse kirjandusliku maitsega. «Jutulaboris» ilmuvad tekstid on -- nagu senigi -- avatud igat liiki konstruktiivsele kriitikale ja parandusettepanekutele, lisaks aga kutsume kõiki huvilisi pakkuma ka omapoolseid lahendusi kuni jutu ümberkirjutamiseni enda maitsele vastavalt.

Lisaks on tekkinud uued rubriigid:

  • «Jutuvaramu» avaldab eesti autorite originaalloomingut ja ajakirja toimetus valib sinna tekste, mida kahtlemata avaldaksid ka ulme suhtes sõbralikult meelestatud traditsioonilised ajakirjad. Selliste juttude arvustamisvõimaluse jätame lahkesti Ulmekirjanduse Baasi pärusmaaks.
  • «Uudiskirjandus» avaldab kokkuleppel kirjastustega lõike peatselt ilmuvatest (või erandjuhul äsjailmunud) ulmeraamatutest, et väärt teostest ülevaadet anda ja teinekord ka kergendada fännil valikut, mille peale oma raha kulutada.
  • «Kõva sõna» on mõeldud muudes väljaannetes ilmunud ulmega seonduvate «pärlite» jäädvustamiseks. Rubriigi eesmärgiks on nii väärikate (viltu)ütlemiste kui vaid ajulühisega seletatavate lõbusate lauslolluste põlistamine, kus põhirõhk on öeldul, aga mitte ütleja isikul, kuigi ka viimane (nii nagu ka allikas) saab kindlasti ära mainitud.

Kuna «Algernon» on ilma mingite sissetulekuteta võrguajakiri, ei saa me avaldatud kaastöid honoreerida, samuti tasub meeles pidada, et toimetajad teevad ajakirja oma vabast ajast.

E-mail kaastööde saatmiseks on algernon@obs.ee.

Kõik «Algernonis» ilmunud ja ilmuvad jutud, tõlked ning artiklid on kaitstud Eesti autoriõiguse seaduse ja rahvusvaheliste autorikaitse konventsioonidega.