Ulmejuttude v?istlus

Viimastel aastatel avaldatud tõlke- ja originaalse ulmekirjanduse hulk viitavad selgelt sellele, et Eestis on ulmel nii lugejaskond kui kirjutajate ring. Märgatavalt on tõusnud nii originaaljuttude kvantiteet kui ka kvaliteet. Et anda tuntud, vähemtuntud ja seni avaldamata kirjanikele võimalus end ulmekirjanikuna proovile panna, korraldavad Eesti Ulmeühing ja kirjastus Fantaasia ulmejuttude võistluse tähtajaga 20. aprill 2004. Jutuvõistluse parimad saavad Eesti Ulmeühingult ühekordse stipendiumi, mille suurus sõltub Eesti Kultuurkapitali Kirjanduse sihtkapitali toetusest ning parimad tööd avaldatakse kirjastuse Fantaasia poolt.

Laekunud töid hindab ?ürii, kuhu on valitud nii ulme tõlkijaid kui toimetajaid kui üldises kirjanduses orienteerujaid: Juhan Habicht, Jüri Kallas, Ene Kuus, Eva Luts, Raul Sulbi ja Raul Veede. ?ürii liikmed ise ei saa jutuvõistlusel osaleda.

Kui jutte on piisavalt palju ja ?ürii peab vajalikuks, jagatakse hinnatavad tööd ?anripõhistesse kategooriasse. ?üriil on õigus jätta mingis kategoorias auhind välja andmata ja anda välja eriauhindu. Jutuvõistluse tulemuste väljakuulutamine ja parimate autasustamine 7.-8. mail Tartus toimuva kirjandusfestivali Prima Vista raames.

Osavõtutingimused loovad kõigile osalejatele võimalikult võrdsed võimalused. Jutt maksimaalse pikkusega 15 000 sõna peab olema ulmeline (?anriks fantaasia, õudus, teaduslik fantastika, alternatiivajalugu), varem avaldamata ning anonüümne. Iga töö märgistakse märksõnaga, mille taga peituva autori õige nimi koos kontaktandmetega on eraldi ümbrikus. Tuntud varjunime all avaldavatel kirjanikel palutakse võistlusel seda märgusõnana mitte kasutada.

Töö tuleb esitada eesti keeles väljatrükina, ette antud vormistuses. Vastu ei võeta käsikirjalisi töid, et vältida käekirja loetavuse mõju töö hindamisele. Tööd tuleb saata postiga aadressil: märksõna Jutuvõistlus, kirjastus Fantaasia, Kaunase pst 39-3, Tartu 50706.

Osavõtutingimustele mitte vastavad tööd on ?üriil õigus kõrvale jätta. Jutuvõistluse tingimused on avaldatud Eesti Ulmeühingu kodulehel.


Jutuvõistlusega seotud küsimustega saab kontakti võtta:

E-mail: fan@uninet.ee

Telefon: 56 687 913

Postiaadress: Kirjastus Fantaasia, Kaunase pst 39-3, Tartu 50706

Selles numbris