Põhimõtteliselt sarnaneb see mistahes muu asja ülespanekuga (vt teisi sisu lisamise õpetusi), ent on teatud erisused: filmi 'content type' on 'Kino page' ja...
Muutus! (14.06.2023)
'Taxonomy term'i ei ole vaja enam enne sisesta, see toimib automaatselt.
On mõned nüansid, mis vast pole olulised, kuid ehk on hea neid mõista -> selleks on kõige alla lisatud osa C.
Alustada B-st ->
Endine A.
[Märkus: tulevikus saab selle muidugi automaatseks muuta, kuid hetkel ei ole olnud aega igasuguseid tingimusi jmt lõpuni läbi mõelda, veel vähem teostada.]
1. Kasutajal, kel on õigus filme üles panna, on õigus näha administreerimise lisamenüüd (see, mis pärast sisselogimist tekib kõige ülesse) ja seal on alajaotusel 'Shortcuts' tekitatud link 'Add Film NAME'. Sellele vajutades avaneb termini (formaalselt on filmi nimi termin) sisestamise aken, kus filmi nimi tuleb kirjutada lahtrisse 'NAME' (punane tärn selle taga tähendab arusaadavalt, et see on kohustuslik väli). Kirjeldust lisada ei ole vaja.
Hetkel ei ole vaeva näinud ka juhtumiga, kui ühe nimega filme on mitu. Lepime näiteks kokku, et siis sisestatakse filmi järel sulgudes selle valmistamisaasta (?)
2. 'SAVE' ja ongi tehtud. Võib sisestada järgmise filmi või minna sisu lisama. (St mõistlik on muidugi kõik vajalikud filmide nimed korraga ära sisestada.)
B. Filmi enda lehe tekitamine
Uut sisu lisama saab vähemalt kolme moodi: 1)kasutajatel, kes on õigus midagi lisada, tekib lisamenüü (see hallikas menüü headeri all) lõppu nupp – ‘Lisa...’; 2)'Manage' admin-menüü kaudu minna: Content -> Add content ja 3) 'Shortcuts' admin-menüü kaudu minnes 'Add content'. Filmi ülespanekuks on kõigil juhtudel järgmiseks vaja valida 'Kino page'.
Edasised tegevused on sarnased kõigi sisutüüpide puhul (mis need on, võib uurida Õpetuse vastavast artiklist), lihtsalt osadel osad võimalused puuduvad, teistel on mõni lisaks. Siin on kirjeldatud Article ülespanekut, mis on üks keerukamaid. Natuke spetsiifilisemaid nüansse on 'Sisu lisamine 2012', kuid kordame, osa sellest pole enam relevantne.
Nüüd peaks kasutaja olema ees leht pealkirjaga 'Create Kino page'
1. Film, kohustuslik väli. Antud juhul tuleb sinna hakata sisestama sedasama nime, mis just A-osas tehtud sai, edasi masin pakub õige välja. (See on tegelikult nii seatud, et antud lehe pealkiri genereeritakse tollest nimest automaatselt.)
2. Staatus, nendel sisustüüpidel, kus see üldse esineb, on see kohustuslik väli. Selle alusel määratakse, kes tulemust näevad. See võib olla kas 'valmis', 'mustand' või 'arhiiv'. Kui see on 'valmis', näevad seda kõik kasutajad, kui 'mustand', siis ainult toimetajad -- see on mõeldud uue numbri ettevalmistamiseks. ('Arhiiv' ei ole hetkel reaalselt kasutuses, kuid pole näinud ka põhjust seda võimalust kustutada; see sai kunagi tehtud igasuguse vananenud info peitmiseks.)
(Allpool on juttu valikust 'published' -- teoreetiliselt oleks ka sellega hakkama saanud, aga kunagi tahtsime suuremat paindlikkust... 'unpublished' asju näeb ainult sisestaja.)
3. Žanr. Kohustuslik väli. Žanre saab vajadusel Taxonomia kaudu juurde tekitada (Structure -> Taxonomy -> Žanr -> add term).
4. Režissöör. Nagu nimigi ütleb. Põhimõtteliselt ka taxonomy väli. Saab sisestada mitut, eraldada tuleb komaga..
5. Staarid. Nagu nimigi ütleb. Saab sisestada, palju vaja, eraldada tuleb komaga. Nii, nagu kõigi Taxonomy väljade puhul, on tegelikult tungivalt soovitav vastav nimetus enne Taxonomys valmis teha! (Structure -> Taxonomy -> [vastav loetelu] -> add term).
6. Body, põhiline tekstiala. NB! Tekstiformaadid -- kui pole spetsiaalselt tarvis, kasuta 'filtered HTML'.
NB! Teiste sisutüüpide puhul on kirjeldatud siinkohal piltide panemist teksti sisse ja põhimõtteliselt saab seda ka sellel lehel teha (kuigi mõtet on sel arusaadavalt pikemate tutvustuste puhul). Piltide sisestamist teksti on kirjeldatud '2023: Artiklite lisamine' ja '2023: Piltide konfimine' all, ja siin on asi veelgi lihtsam selles mõttes, et teksti minevate piltide haldus käib otse 'Body' meedia sisestamise nupust (aken ja noot) ja kõik - lisavälju puudutav jutt pole siinkohal relevantne.
7. Image media. Antud sisutüübi juures peamine pilt. See tuleb Body alla. 'Add media' nupule vajutamine avab akna, kust saab valida juba arvutis olevaid faile ja laadida üles uusi.
(x. Vahetekst. Oli. Põhimõtteliselt seesama, mis 'Body', aga pildi alla. Ei paista vaja olevat, praegu seda pole.)
8. Linke. Linkide lisamiseks. Üsna intuitiivne.
9. Järjekord, selle abil saab määrata filmide järjekorda numbri peamenüüs ("Selles numbris").
10. Alajaotus. Filmi puhul alati Kinoloog. (22.06.2023: peidetud kui mittevajalik.)
11. 'Render the format for ArvustusLinkNupp' peaks olema vaikimisi linnuke. Vajalik! (selle abil tehakse arvustuse lisamise nupp)
Edasi on standardne plokk (selles mõttes, et see on alati kõigil sisutüüpidel ühesugune):
Menu settings. Esialgu ikkagi kuulub ka Kino page mingisse numbrisse ja seega tuleb siit teha viide vastavale numbrile 'Arhiiv'-i nimelises menüüs. Vaikimisi pakutakse Title; muuda seda, kui vaja. Parent item lubab (lubatud piirides, jälle, eks ole) valida, millise menüü alla selle node’i menüülink tekib. Weight on järjekorra määramiseks (muidu on tähestiku järjekorras), miinusega on kõrgemal.
Book outline ei ole Kino page puhul kasutusel.
Revision information teeb node’ist uue koopia, jättes vana muutmata (ei ole vaja kasutada).
URL path settings lubab node’ile määrata lihtsa URL-i tavalise masinapärase asemel (näiteks antud node’il on see .../node/xx). Just siia on kirjutatud näiteks ‘avaleht’, ‘visioon’, ja ‘qpetus’. Viisakam URL genereeritakse uues versioonis automaatselt. (Vanasti oli seal kiri: "Üldine palve – kirjutage sinna midagi! Ma ei ole automaatikat peale pannud, see on inimesel 1 liigutus, aga pärast on parem lugeda ja otsingumootorist kah vaadata. Mitte väga pikalt, väikesed tähed, täpitähti mitte kasutada ja tühikute asemel allkriipsud." No mitte keegi kurat ei teinud seda...)
Comment settings, kas kommenteerimine on lubatud. Ei ole. (Vähemalt hetkel oleme nii kokku leppinud.)
Authoring information kes ja millal lehe tegi.
Publishing options, on veel 1 koht, kust määrata, kas leht on avalikkusele nähtav või mitte. St on võimalik node valmis teha ja hoida lõpliku ülevatuseni hoida nähtamatuna (unpublished). Ei tasu segadust tekitada, kasutage Staatust. Promoted to front page ei kasutata (tähendab, kas see ilmub ‘Hiljuti lisatud’ lehel ja Sticky at top of list lubab seda tolle nimekirja algusesse naelutada.)
Ja ongi kõik - Save. Kui tahad enne avaldamist üle vaadata, siis Preview.
C. Mõned tehnilised detailid
Põhimõtteliselt sai (juuni algul 2023) lisatud 2 automaatset protsessi: 1. vastav 'taxonomy term' loendisse 'Filmid' tekib automaatselt, kui filmi leht (sisutüüp 'Kino_page' eks ole) luuakse, ja 2. seal 'taxonomy term'i juures on kirjas viide lehele, mis selle termini lõi.
Esimene on lihtsalt mugavus ja hoiab ära vast mõned näpukad, teine on vajalik filmide-arvustuste korrektseks näitamiseks (erinevates loendites eri kujul etc; täpsemalt: arvustusi ükshaaval ei ole ju mõtet näidata, ikka koos filmiga, selleks aga peab kusagil olema viide filmilehele).
Silmas tuleb pidada, et mingeid erilisi kontrolle siin peal ei ole. Kõige tähtsam nüanss on vast, et asi toimib eeldusel, et 'Kino_page' tüüpi lehti on filmi kohta üks -- sest iga kord, kui 'Kino_page' salvestatakse, kirjutatakse vastavasse 'taxonomy term'i selle lehe aadress (NB!)
Ehk vajadusel saab nii filmide lehti kui vastavaid termineid käsitsi muuta, aga tuleb aru saada, mida sa teed.
Nimelt:
Põhimõtteliselt on 'Kino_page', ehk filmi leht lihtsalt üks vastavat tüüp sisuühik. Täpselt samasugune, põhimõtteliselt täiesti iseseisev ja täieline sisuühik on ka arvustus. Omavahel seob neid vastav 'taxonomy term' loendis 'Filmid'.
Ehk teisiti öelduna on filmi pealehel ja arvustustel üks ühine element, too termin, mis neid seob. Ja sinna ei ole pandud peale mingit karmi automaatikat, mis ei lase käsitsi segadust tekitada -- need väljad on muudetavad. Neid ei ole vaja tavaliselt muuta; ei ole nähtud vaeva nende kinnikeevitamisega; teoreetiliselt on võimalik seal käsitsi toimetada, aga siis tuleb teada, mida sa teed...
- Printer-friendly version
- Log in to post comments