Article - uue numbri ettevalmistus

(Õigused hetkel lahtised, kuid põhimõtteliselt on see valik neil toimetajatel, kes tegelevad uue numbri ettevalmistamisega.)

Abimenüü -> Lisa...

Valid sisutüübi -> Article, esilehe jaoks on eraldi sisutüüp Esileht


Paar sõna selgituseks: põhimõtteliselt on võimalik saidil sorteerimisi teha taxonomy järgi. Erinevate sisutüüpidega on kummatigi lihtsam peale panna piiranguid. Võib öelda nii, et ma tegin eraldi sisutüübid Article ja Esileht ainult sellepärast, et mulle tundus, et autori väli võiks kohustuslik olla, samas kui Esilehel see ilmselt puudub. Selgitan niimoodi -- kui ma kusagil sorteerin, võin ma seda sama hästi teha sisutüübi (esileht, article), kui ka alajaotuse järgi (article + alajaotus[=esileht] annaks näiteks sama tulemuse).

Igatahes mulle tundus, et esileht on olemuselt niipalju erinev, et selle võiks eraldi tõsta. Teisalt ei hakanud ma tegema eraldi sisutüüpe tõlgete jaoks (seal on ju vaja ära märkida tõlkija) ja artiklite jaoks (erinevalt lugudest puudub artiklis žanr ja enamasti ka tõlkija). Siis võiks uudiskirjandusele lisada kohustusliku välja väljaande kohta ja kordustrükile originaali kohta... Seda kõike on võimalik tulevikus teha, praegu aga lähtun sellest, et lepime kokku, kuidas uut numbrit üles pannakse, selle asemel, et mingit väga jäika süsteemi nikerdada ja iseendale probleeme tekitada.


Title -> loo pealkiri

Status -> uue numbri materjalidel on see 'mustand' - seda näevad ainult toimetajad.

Body -> tekst ise. Praegu olen käsitsi kirjutanud teksti algusesse autori nime bold+italicuga. Minu arvates pole seda vaja, aga keegi arvas, et võiks... las olla.

Autor -> autori nimi. Hakkad kirjutama, pakub välja... eeldusel, et autor on juba sisestatud :-( Põhimõtteliselt on placeholderiks 'autor teadmata', kuid autor tuleks enne sisestada Taxonomy lehelt (vt Autori sisestamine). Vähemalt 1 autor on kohustuslik.

Tõlkija -> ei ole kohustuslik. Autorid ja tõlkijad on ühes andmebaasis, kui vaja, võib tulevikus mingid märgendid juurde teha, praegu ei näe vajadust neid eristada.

Väljaanne -> millisesse ajakirjanumbrisse lugu kuuluma hakkab. Arcicle (ja Esileht) kuuluvad alati mingisse numbrisse.

NB! Sellepärast peaks uue ajakirjanumbri sisestamine põhimõtteliselt algama Esilehest ja veel varem tuleks teha vastav Taxonomy term.

(Aga neid viimaseid võin ma ju alati varuga teha...)

Žanr & kõik edasine -> on arusaadav.

Menu -> 'provide menu link', sealt pakub ta menu title'iks välja loo title'i, (seda võib vajadusel muuta; description võib olla ja võib puududa). Vaikimisi on parent 'Arhiiv' ja selleks, et arhiiv korralikult töötaks, tulebki artikkel panna õige väljaande alla. Mis muide tähendab, et just selleks tulebki esimeseks luua numbri esileht.

Ehk siis kõigepealt tuleb luua esileht (seda teeb admin ja neid tehakse alati varuga. Ajutiselt on võimalik kasutada 'Proovinumbri esilehte' menüüs õige väljaande alla. Paika võiks panna ka järjekorra menüüs (kaalu - wight), kuid seda saab sealt teha vaid katse-eksitusmeetodil ja see ei ole väga oluline, sest sellised detailid käib administraator niikuinii enne numbri avaldamist üle.)

Veel paar detaili:

URL path settings -> sinna võiks midagi mõistupärast kirjutada. See ei ole otseselt vajalik, kuid ilusam, kui 'node/42' ja 'term/42' asemel on inimloetavad nimed, näiteks 'uue_numbri_ettevalmistus' (väikesed tähed, sõnade vahel allkriipsud, tühikuid ei ole).

Kuna me leppisime kokku, et kõike peale kordustrükkide saab siinsamas baasis arvustada, siis palun vaadake, et kordustükkidel oleks Comments -> 'hidden'. Vaikimisi on kõigil 'open'.

Selles numbris