Uue numbri ettevalmistus ja ülespanek

Need tegevused on üldiselt toimetajatele reserveeritud, kuid kuhugi võiks ja peaks õpetus tulema, et mõni asi ära ei ununeks.

Ettevalmistus

1. Taxonomy -- VA (väljaanne) --'add term' luua uue numbri pealkiri

2- List term -- kontrollida, kas see on õige koha peal (Proovinumber võiks alati esimeseks jääda, edasi numbrite kahanemise järjekorras; kui pole, hiirega õigesse kohta ja save).

3. Add content -- Esileht. Seal: Title: Pealkiri, mis jääb lehel suurelt näha (ja on tihti ka otsingutes etc) / Status: loomise ajal 'mustand' / Body: no see on intuitiivne ;-) / Väljaanne: paned selle uue, mis just Taxonomys tegid / Alajaotus on juba esileht, seda mitte puutuda / Menu settings: provide menu link, (menu item type: link), Menu link title: kuupäev ja aasta, näiteks 'August 2013', Parent item: Arhiiv. URL settings: panna url kujul näiteks 'esileht_august_2013' //  Save.

4. Menus -- Arhiiv -- 'list links' vaadata, milline peaks olema kaal (weight), et oleks õige koha peal. Seal on mingi häire, hiirega lohistamine ega numbri parandamine ei toimi, tuleb minna contenti kaudu esilehte ennast editiga muutma ja sealt 'Menu settings" -> "weight ära muuta.

5. Seejörel võib hakata lisama sisu. Sisu on kõik 'Article' ja see tuleb ka Menu settings -- Arhiivi alla panna (see on ka sisu lisamise õpetuses kirjas). Järjekord tuleb seal suvaline. Lugude järjekord peamenüüs pannakse (alajaotuse piires) paika artikli loomise ajal settinguga 'järjekord', aga arhiivi menüüs tuleb need käsitsi õigesse kohta vedada. (Tähendab, sa võid kaaludega ('Weight') järjekorra kohe õigeks panna, aga siis pead sa teadma või vaatama, mis teiste lugude 'weight'id on, seepärast olen leidnud, et on lihtsam pärast kõik korraga õigeks panna.)

Ülespanek

1. Käia kõik materjalid üle, alates esilehest, avada need editeerimiseks ja muuta staatus 'valmis'. Ka tavakasutajale peaks need nüüd 'Arhiiv'i menüüs näha olema. (Esimesena).

2. Avada Configuration -- System -- Site information. Sealt Default front page muuta ära järgmiseks numbriks (see url ettevalmistuse 3. punktis).

(3. Menus -- Peamenyy -- list links -- SELLES NUMBRIS -- edit -- path: vahetada samuti ära url (masin vahetab selle küll ise node'i numbriks, aga võtab url aliase vastu).) Seda enam ei ole!

4. Nüüd on õige aeg välja logida või teine brauser avada ja kontrollida, kas kõik ikka õigesti läks :-)

2023: Mobla menüü lisaliigutus

See on natuke ad hoc lahendus -- ehk kunagi mõtlen siia automaatika taha, aga hetkel tuleb üks number ühes allkirjeldatud kohas ära muuta.

Nimelt pole see kuigi hea lahendus, et esilehe alla tekib mobiilivaates küll 'Selles numbris' menüü, kuid kasutajad on harjunud seda otsima peamenüü ruudult, mis tavaliselt tekib moblaekraani üles paremale (ja meil on seal seni ainult aktuaalse numbri mõttes täiesti kasutud 'Parimad lood' ja 'Väärt artiklid'.

Ehk tegin sinna lisamenüü, mis avab sisuliselt sama asja, mis esilehe allservas. (St näitab moblavaates, tavavaates on peidetud.) Aga see ei muutu automaatselt ise -- sellele tuleb öelda, mis numbriga tegu...

Niisiis:

1. Tuleb vaadata, mis on uue numbri taxonomy termi number: Structure -> Taxonomy -> VA. Sealt tuleb minna viimase, st ülespandava numbri peale ja võtta 'Edit'. Nüüd on ülal browseri lingil näha see number. Näiteks aprill 2023 puhul on see: https://algernon.ee/taxonomy/term/1498/edit?... ... ehk 1498.

2. Tuleb minna Structure -> Views -> Selles numbris -> Edit. Seal on ülaservas teisena PAGE FIX. Sealt 'Advance' lahti teha, sealt valida 'Contextual filters' alt 'Content: Has Taxonomy term ID' ja seal on juba näha -- 'Fixed value' juures on vajalik number (2023 aprillis oli see 1498, eks ole).

3. Uus number sisse. 'Apply (This display)' (NB! 'This display' on alati, aga see on väga oluline! Et teisi p**** ei keera; ülal peab olema 'This page (override)' ). Ja siis järgmisel ekraanil kindlasti 'Save'.

Ja ongi tehtud.

 

Selles numbris