Uudise ülespanek

Abimenüü -> Lisa...

Valid sisutüübi -> Uudis


Title -> pealkiri. See võiks olla lühike, kuid ammendav. (Tehniline piirang on muidugi 255 märki, eks ole... Title tekib pärast õige mitmesse kohta ja seda saab neis kohtades muidugi ka üle kirjutada, aga milleks?)

Status -> valmis (st. sa ju tahad, et uudis avaldatakse?)

Body -> Uudise sisu. Mahupiirangut ei ole. Puhas kokkuleppe küsimus, et alguses võiks olla olulisem boldiga välja toodud, kuid see on maitse asi. Soovitav oleks siiski mitte kasutada H1 ja H2 suuruses pealkirju.

Pane tähele, et teksti tüüp on vaikimisi "Filtered HTML".

Kohe seal all on kast: Inline image -> Valid pildi, mis ilmub uudisega koos - Select media. Avaneb kast, kus on 2 valikut - Upload ja Library. Upload on arusaadavalt failide üleslaadimiseks oma arvutist, Library näitab faile, mis süsteemis juba olemas. Kui sul on vaja fail üles laadida, siis tee seda, kui pole, lihtsalt vali fail Libraryst.

Inline image'it ei ole siin otseselt näha, järgmiseks tuleb see fail panna teksti sisse. Selleks tuleb vajutada editori menüül seda nuppu, mis on nö pildil oleval pildil. Avaneb eelmisega sarnane aken, siin aga tuleks nüüd üleslaetud fail Libraryst üles otsida ja lehele sisestada. Faili mõõduks on large, las see jääb, ja Description on vaikimisi failinimi, selle asemel võib midagi mõistlikumat kirjutada. Edasi tuleb sisestatud pilt panna õigesse kohta. Topeltklõps pildil (mõnikord on mõni brauser tahtnud paremat klõpsu ja siis escape ja siis jääb alles väiksem aken, kust tuleks valida edit image) ja peaks avanema selline aken -->[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"18","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"476","style":"width: 449px; height: 476px; margin: 5px 10px; float: right;","typeof":"foaf:Image","width":"449"}}]]
Uudise puhul tuleks marginid määrata 20 ja 10 ja alignment left (võib ka right, kui väga tahad, aga ehk paneks selle uudistel vasakule?) Pane tähele, et siit saab veel pildi mõõte täpsemalt sättida (originaal ei muutu). Ja vajadusel saab pildile lisada lingi; kui link viib saidilt välja, oleks viisakas lisada, 'open in new window'.

Miks seda niimoodi teha tuleb? Tegelikult võib ka vastupidi, faili üleslaadimine on sarnane protseduur. Lugu on selles, kuidas Drupal meediat käsitleb -- meediale viidatakse kas tekstis või nö fieldina, väljana. Sellele fieldile saab edaspidi ka viidata, samas kui teksti sees olevale failile ei saa (või ütleme, et see on keerukam). Teksti sees võib pilte olla lõpmata palju, uudistevoog (st see lisavidin, millle abil uudiseid mingis teises vaates, näiteks esilehel näidatakse) aga vajab üht kindlat viidet ja valib pildiks selle, mille nimi on sisestatud väljal (field) "Inline image". Ütleme, et ma oleksin võinud kirjutada nn rule'i, mis võtab esimese pildi uudisest, aga ehk on lihtsamgi, kui sisetaja teab, milles asi, ja määrab selle käsitsi...

Rohkem midagi sisestada ei ole vaja, võib vajutada Save nuppu kõige all.

Selles numbris