Kaaper

Kenneth Hammond

Tõlge: Kalev Lääne

Endale nime tegemine

Kogu oma elu olen võidelnud kõige eest, mis mul on – toit, riided, haridus ja lõpuks, minu koht kosmosepiloodina.

Ma muutsin taas vooluvõimsusi, kui suur praam libises üle kolmanda asteroidivöö järgmise maagikogumiskoha poole: „Teine reaktor suri just välja Lorenz.”

„Midagi uut on? See solgiämber on õnnega koos, et ta võib kosmoses olla.”

Ma vaatasin ta hologrammi oma puldil: „Oleks tore, kui meil oleks maagini jõudes mõlemad, lisaks ka teine pool raskusjõugeneraatoritest.”

Ta jätkas tööd: „Sa küsid jälle võimatut.”

Ma naeratasin: „Ma võin ju alati küsida.”

Ta turtsatas ja nõjatus tagasi: „Okei, vool on tagasi.”

Ma muutsin jälle võimsusi: „Vaid pool raskujõu generaatoritest on tagasi.”

Ta nõjatus ettepoole: „See võtab kauem aega.”

Hakkasin kiirust vähendama ja praami pöörama, kuni ootav maak oli meie kohal. Me jäime seisma ja ma avasin side: „Bingo Kolm on kohal ja valmistub laadimiseks.”

„Kuulen Bingo Kolm.”

Ma pöördusin peale raskusjõu ankrute seadistamist ja avasin maagitrümmid. Lülitasin sisse haardekiired, et alustada maagi ja purustatud kivimi tõmbamist trümmidesse. Üksteise järel said need aeglaselt täis, mille järel ma sulgesin välimised luugid. „Kuidas reaktorid välja näevad Lorenz?”

Ma keerasin end ja vaatasin pikema maa skaneeringut, et hakata maha panema meie tagasiteed jaama ja tardusin. „Lorenz?”

„Ma olen hõivatud Alex.”

Ma keerasin vaatama hologrammi: „Pühakute laevastik ründab Rodney IV.”

Lorenz torkas oma pea hologrammi: „Mida?”

Ma kiikasin pikamaa ekraani. „Näeb välja nagu lahingulaev, paar ristlejat ja pool tosinat hävitajat mõne korvetiga.”

Ta kortsutas kulmu. „Mida Keiserliku Laevastiku sõjalaevad teevad?”

„Hoiavad lahingulaevast eemale ja üritavad väiksemaid laevu hävitada,” mühatasin ma.

Ma kortsutasin kulmu mõne nähtava plahvatuse peale planeedi pinnal. „Lahingulaev annab kineetilisi lööke planeedi pihta.”

Ma pöördusin: „Mine oma päästemulli.”

„Mida sa kavatsed teha?”

Panin reaktorid tööle: „Ma hüppan praamiga lahingulaevasse.”

Ma vaatasin teda: „Kui sa eraldud, lülita automaatjuhtimine välja ja sõida jaama.”

„Sul on ainult üks hüpe enne, kui hüppemootor üles ütleb,” sisistas ta.

Ma naeratasin: „Üks on kõik, mida ma vajan. Õnn kaasa tagasi jaama jõudmisel.”

Ta noogutas lahkudes ning ma ootasin, kuni päästemull eraldus. Hakkasin seejärel praami pöörama ja lisasin aeglaselt kiirust. Tunni aja pärast hakkas praam koormusest värisema. Kiikasin pidevalt seireandmeid ja nägin paari hävitajat pöördumas praami suunas. „Te jääte hiljaks.”

Hakkasin hüpet plaanima ja käivitasin piloodi katapultkapsli. Tõmbasin sügavalt hinge, avasin reaktorid täielikult ja panin hüppemootori tööle. Praam ragises, kui mootor ellu ärkas; tavaliselt nii sügaval tähesüsteemi sees hüpet ei tehtud. Vaatasin kõiki punaselt vilkuvaid tulesid ja lukustasin plaani hüppearvutisse.

Möödus mitu pikka minutit, enne kui ussiauk avanes ja kõik keerdus pahupidi. Järsku oli praam tagasi ja põrkamas kokku tohutu lahingulaevaga. Ma surusin käe kangile ja paiskusin ettepoole, vastu kinnitusvöösid ning piloodi iste plahvatas otse üles. Päästemull sulgus ümber istme, kui see päästetorust välja paiskus.

Ma olin kinni, aga hoidsin oma silmad mulli puldil. Ma lülitasin automaatjuhtimise välja, kui korvett ootamatult mulli teele jäi. Ma panin väikemootorid tööle, pöörasin päästemulli ja siplesin siis istmest välja. Ma sulgesin päästeülikonna, mida ma kandsin ja lasin õhu mullist välja. Ma haarasin istme seljatoe tagant gravitatsiooni harpuuni, avasin mulli ja hüppasin avakosmosesse.

Ma tulistasin raskusjõuankru mööduva korveti pihta. Harpuunpüss ragises, kui püüdis kompenseerida raskusjõudu ja mind laeva järel tirida. Lahingulaev plahvatas puistates laiali sadu päästemulle. Keiserliku laevastiku sõjalaevad hakkasid lähemale tulema, et teiste laevadega võidelda. Harpuunpüss hakkas lõpuks mind tirima ja ma hoidsin kinni, kuni jõudsin korvetini.

Vahepeal oli see pöördunud süsteemi välisosa poole ja lisanud kiirust, samal ajal kasutasin ma keres olevaid käepidemeid, et ennast õhulüüsi juurde vedada. Sisestasin lüüsi vaakumtsüklisse ja ootasin rohelist tuld, enne kui luugi avasin. Ma sulgesin selle pärast enda sisselibistamist. Läksin küljele, millel oli hoolduse kontrollpaneel ja avasin selle. Sisestasin hoolduse kontrolltsükli ja sulgesin paneeli, mille järel hakkas õhulüüs õhuga täituma.

Hakkasin eemaldama päästeülikonda niipea, kui õhutase oli piisavalt kõrge. Hooldustsükkel takistab häire andmist kaptenisillal. Tõmbasin välja väikese energianoa, mida ma tavaliselt kandsin ja peale väikest ootamist avasin sisemise luugi. Ma teadsin, et üldiselt on korveti tüüpi laevade meeskonnas viisteist kuni kakskümmend meest. Keerasin masinaruumi poole, kui kuulsin kaptenisilla jutuvadinat laeva kõlaritest.

Laevas peaks olema kaks või kolm meest masinaruumis, kuni viis meest kaptenisillal ja ülejäänud oleks kas relvapositsioonidel või vigastusseires. Liikusin nii vaikselt, kui võimalik ja piilusin masinaosakonda. Seal lõikasin ootamatu noalöögiga läbi vanema mehe kõri ja torkasin nooremat oimukohta. Ma lülitasin noa välja, enne kui põlvitasin ja mõlemad mehed läbi otsisin.

Ma libistasin end vigastusseiresse, kus kaks meest monitore vaatasid. Olin leidnud teise energianoa ja lülitasin mõlemad sisse, pussitades mõlemat kuklast ajju. Ma tõmbasin need välja, otsisin laibad läbi ja läksin edasi. Ma tapsin kaks meest igas kolmest kineetiliste rakettide laadimisruumist ja kaks relvade tulejuhtimise osakonnas.

Kui peatusin kaptenisilla luugi taga, kuulsin, kuidas kapten kirus ja meeskonda kuuldele kutsus. Kui sealt üks meeskonnaliige välja tuli, tapsin ma ta noalöögiga kõrva alla ja astusin seejärel sillale. Kapten keeras end ja avas oma suu, kuid olin juba tema kõrvale jõudnud ja torkasin noaga. See löök tabas teda läbi silma ajju, kuid ma jätkasin liikumist.

Lõin end ümber pööravat vaatlustehnikut läbi selgroo ja tõukasin teise noa läbi piloodi kõri, kui ta minu poole hüppas. Vaatasin hetkeks ümberringi surevaid mehi ja istusin piloodi toolile. Ma kontrollisin kõik kähku üle, kaasa arvatud pilk üle pikamaaseire andmete. Keerasin laeva tema kursilt maha ja suundusin kolmanda asteroidide vöö poole.

Vaatasin uuesti seireandmeid, et näha pühakute laevastikku vabas formatsioonis süsteemist välja suundumas. Kuna ühtki Keiserliku laevastiku laeva ei olnud lähedal, tirisin ma surnukehad rahulikult lüüsi. Ma tulin mitu korda tagasi, et kontrollida oma marsruuti ja sõiduandmeid, enne kui istusin ja sisenesin laeva andmetuuma. Ma teadsin, et kui ma läheneksin jaamale pühakute korvetiga, avaksid automatiseeritud kaitsemehhanismid minu peale tule.

Ma muutsin transponderi koodi ja asendasin selle minu nimel oleva isikliku koodiga. Teel jaamani kulus kaks pikka päeva. Jaama juures vähendasin kiirust ja kasutasin väikemootoreid müksamaks korvetti vanasse mahajäetud praamidokki. Ma sulgesin kaptenisilla, läksin masinaosakonda ja panin seal kõik kinni. Järgmiseks läksin läbi lüüsi ja hakkasin kinnitusi jaama külge ühendama.

Kontrollisin Lorenzi ja naeratasin, kui nägin, et ta oli turvaliselt jaama jõudnud. Läksin tagasi korveti kapteni kajutisse. Seal pesin end ja puhastasin oma riided enne jaama minekut. Pidin käima pika tee, enne kui sain kasutada jaamatrammi selle keskosasse minekuks.

Kui ma kompanii kontorisse kõndisin, vaatas Mr Ashton üles ja kortsutas kulmu. „Oli ka aeg. Sa hävitasid mu laeva.”

Ma noogutasin: „Ja kui pühakud oleks jätkanud kõige hävitamist, oleks jaamad järgmised olnud.”

Ta viipas: „Sa oled vallandatud.”

Ma ohkasin ja kõndisin laua juurde. „Sa oled mulle ühe aasta palga võlgu.”

„Mina nii ei arva,” turtsatas ta.

Nõjatusin lauale, mu käsi sähvatas välja ja tõmbas ta kõripidi üle laua: „Sa räpane uss.”

Tema silmad olid suured ja nägu valge, kui ma ta vastu seina viskasin. „Ma võtan oma palga välja sinu nahas.”

Tõmbasin oma noa välja, lülitasin selle sisse ja astusin sammu tema poole. Ta ajas end püsti, „Oota!”

Sirutasin tema kõri järele: „Miks?”

Ta nihkus külgsuunas oma kapi poole: „Ma maksan!”

Ma liikusin tema kõrvale, kui ta pöördus ja käe sahtlisse sirutas. Ta pöördus: „Ma...”

Ma haarasin ta käe, mis hoidis elegantset plasmapüstolit ja väänasin ning lõikasin seda käsivarre kohalt. Ta karjatas, tõmbas oma käe tagasi ja lasi relvast lahti. Ta taganes: „Ma ei...”

Läksin talle püstolit vöö vahele toppides järele ja ta tõmbas lauasahtli lahti: „Su raha on siin!”

Ma panin energianoa tagasi tema kaela vastu. „Parem oleks või ma lõikan sinust suure tüki välja.”

Ta tõmbas välja mitu suurt rahatähtede pakki: „See siin!”

Võtsin rahapakid ja panin noa kinni. „Vean kihla, et sa ei maksnud Lorenzile kah?”

Ta surus huuled kokku ja ma naeratasin. „Ma olin tema laevakapten.”

Keerasin ta ümber ja lükkasin ta toanurka. Tõmbasin veel paar pakki välja ja libistasin kõik neli oma põue, enne kui talle otsa vaatasin: „Ma võtan ühendust kõigi teiste praamipilootide ja masinistidega.”

Läksin välja ja suundusin oma kauge elupaiga poole, juureldes selle üle, mida ma tegema hakkan. Ma peatusin Lorenzi juures ja andsin talle kaks neljast rahapakist, mille olin võtnud. Ma ei pööranud tähelepanu uudistele, kui läksin oma väiksesse korterisse. Kaotasin praami hävimisel enamuse oma asjadest.

Ma riietusin oma toas mugavatesse puhkeriietesse. Läksin kella peale ust avama ja leidsin eest keiserliku laevastiku kapteni. Ta vaatas mind pealaest jalatallani üle ja küsis: „Alexander Christian Steel?”

Ma noogutasin ja ta viipas: „Kas ma võin sisse tulla?”

Ma astusin tagasi: „Miks mitte.”

Ta kõndis sisse ja vaatas ringi: „Sul on julgust. Hüpata praamiga suurde laeva nagu lahingulaevaga oleks võinud su tappa."

Ma kehitasin õlgu, kui istusin oma toolile: „Tegelikult ma hüppasin peaaegu täpselt.”

Ta vaatas mulle otsa: „Kas sa tahaksid töötada keisririigile?”

Ma mühatasin: „Nagu nad paneks mu kunagi piloodi istmele.”

Ta istus teise tooli: „Minu nimi on kapten Jacob Jennings. Ma arvan, et sa võiks öelda, et ma värban kaapreid.”

Ma vaatasin teda hoolikalt: „Kaapreid?”

Ta noogutas: „Me peame leidma laeva ja veel mõned meeskonnaliikmed, kuid ma tahan, et sa oleks laeva kapten.”

Vaatasin ookeani pilti ekraanil: „Ja mida mina sellest saan?”

Ta tõusis püsti. „Keiserliku auaste ja privileegid.”

Ma raputasin pead. „Ma tahan kolooniaraha endale ja oma meeskonnale.”

Tõusin püsti ja läksin väiksesse kööki. „Mis liiki sihtmärke sa silmas pead, mille järele me minema peaksime?”

Ta järgnes ja noogutas, kui ma teed pakkusin: „Kaubalaevad.”

Ma andsin tee tema kätte, mõtlesin ja võtsin lonksu enda omast. Ma lõpuks noogutasin: „Te maksate meile iga laeva eest, mille me kinni püüame?”

Ta noogutas, kui ta hajameelselt oma teed rüüpas ja ma naeratasin: „Te maksate kinni laeva kütuse- ja hoolduskulud?”

Ta kõhkles enne noogutamist ja ma panin oma tassi lauale: „Ja sa annad selle kõik mulle paberil.”

Ta peatus selle peale ja ohkas, kuid raputas pead: „Seda ma teha ei saa.”

Ma irvitasin: „Sa üritad seda mustalt teha.”

Kapten punastas veidike: „Jah.”

Läksin ukse poole ja avasin selle. „Lihtsalt, et sa teaksid, mul on juba korvett.”

Ta peatus ja vaatas mind hoolikalt, enne kui naeratas. „Pühakute korvett?”

Ma noogutasin ja ta muigas. „Selle peale lasen ma lepingu kõigega, mida sa tahtsid ühe tunni jooksul kohale tuua.”

Pärast tema lahkumist kasutasin ma jaama sidet ja kutsusin Lorenzit. Ta vastas järsult: „Alex?”

Ma naeratasin: „Kuidas sulle meeldiks olla korveti peamasinist?”

Meie esimene saak

Oli võtnud nädala, et kätte saada kõik, mida ma tahtsin, sealhulgas head söögipakid. Sain igale meeskonnaliikmele jäiga tööskafandri ja lasin need ümber ehitada. Ma valisin inimesed piloodi, vaatlustehniku ja masinisti kohtadele. Endised laevastiku mehed olid erand, neid oli õpetatud laadima ja kasutama rakette.

Ma olin küsitlenud igaüht neist, olin leidnud nad olevat töö jaoks pädevad ja nendega oli kerge läbi saada. Kapten Jennings oli alustanud briifinguid mulle ja Peterile, Lorenzi abikaasale, kelle ma olin valinud oma esimeseks ohvitseriks. Pühakute Liigas oli kakskümmend viis päikesesüsteemi ja enamik neist olid meile head sihtmärgid.

Ma valisin Grindali meie esimeseks missiooniks. Üritada laeva tema sissehüppel kätte saada on raske, kui sa ei tea, kustkandist ta saabub. Kapten Jenningsi sõnul olid sõltumatud süsteemid end erapooletuks kuulutanud, kuid luure kahtlustas mitut neist uue tehnoloogia ja varustuse müümises meie vaenlastele.

Ma naeratasin Soniale, meie kolmandale piloodile, kui ma kaptenitooli istusin: „Okei Sonia.”

Ta muigas, keeras end ringi ja kasutas väikemootoreid, et jaamast eemalduda. Ta pööras laeva asteroidide vöö tasapinnast kõrgemale ja lisas kiirust. Kulus paar tundi, enne kui ületasime vöö ja suundusime heliopausi poole. Tõusin püsti ja pöördusin kaptenisilla sissepääsu poole: „Laev on sinu.”

Tegime igapäevaseid laevatöid kolmes võrdses vahetuses koos kuue meeskonnaliikmega laevastikust. Ligi kolm nädalat hiljem me hüppasime ja universum kõverdus meie ümber, kuni me tulime välja nädalajagu maad enne Grindali heliopausi. Noogutasin Peteri poole, kes lahkus koos Lorenziga ja viipasin vaatlustehnikule: „Ainult passiivsed.”

Muutsin kurssi ja vajutasin piloodi konsoolil lülitit, mis lülitas transponderi välja. Ma lisasin kiirust kolmekümne protsendini maksimumist. See oli kiirus, millega me võisime liikuda ja jääda allapoole süsteemi kaitseseire tähelepanu. Kulus kolmkümmend minutit, enne kui vaatlustehnik end sirgu ajas. „Mitte miskit kahe nädala ulatuses meist.”

Ma noogutasin: „Meil on veel nädal, enne kui positsioonile jõuame.”

Olime positsioonil olnud juba nädalajagu aega, kui ärkasin üldhäire peale. Keerasin end voodist välja ja riietusin kiiresti, enne kui kaptenisillale läksin. Me sõitsime täiskiirusel suure kaubatranspordi taga. Istusin ja tõstsin kõigi osakondade hologrammid: „Relvad.”

Samantha heitis mulle pilgu: „Ta on sihikul Alex.”

Ma noogutasin: „Ma tahan lõhata hoiatuslasu kümne tuhat kilomeetrit nende ees.”

Ta noogutas, hetk hiljem sähvatas kineetiline rakett välja ja paar minutit hiljem plahvatas. Pärast nende transponderi koodi lugemist avasin side. „'Kreeklase Rumalus' peatuge täielikult või teid hävitatakse.”

Kaubalaev hakkas kiirust vähendama. „Me oleme neutraalse süsteemi laev.”

„Te olete vaenulikus süsteemis. Kui te ei peatu, hävitan ma teie laeva kümne sekundi jooksul.”

Laeva mootorid pandi seisma. „Me anname alla!”

Noogutasin Soniale püsti tõustes: „Vööri lüüs.”

Hakkasin minema luugi poole. „Käsi 'Kreeklase Rumalusel' laev maha jätta kasutades nende päästepaate.”

Erinevalt päästemullist, mis võis vastu pidada vaid mõne päeva, on päästepaat väike laev, mis suudab olla kosmoses paar nädalat koos kogu laevameeskonnaga. Kui ma jõudsin lüüsini, ajasid endised sõdurid ning Peter, Andy ja Edgar endale skafandreid selga. Ma panin ka endale ruttu skafandri selga ja ühinesin nendega. Kui olime valmis, avasin siseside: „Kas nad on juba laeva maha jätnud Sonia?”

„Kaks päästepaati paisati välja.”

Läksin ühenduslüüsi, kui selle siseluuk oli kinni. Avasin luugi ja läksin plasmapüstol käes edasi. Peale seda, kui kõik olid teise laeva lüüsis, avasin sisemise luugi ja astusin laeva. „Masinistide rühm kontrollib, kas jäeti lõkse ning paneb reaktorid ja mootorid tööle. Andy, Edgar minuga, ülejäänud kontrollige laev üle.”

Suundusin edasi kaptenisillale, kontrollides kõike oma teel. Ma vandusin, kui konsool ei läinud tööle ja avasin side korvetile. „Sonia, on päästepaadid sul ikka veel ekraanil?”

„Jah.”

Ma nõjatusin piloodi istmele. „Kasuta avarii lainepikkust. Ütle, et sa kavatsed panna raketi mõlemasse paati, kui nad ei ütle meile järgmise kolmekümne sekundi jooksul, mida nad laevale tegid.”

„Ootel.”

Kükitasin, ronisin konsooli alla ja jõllitasin improviseeritud pommi. Tõmbasin juhtmed välja ja eemaldasin pommi, enne juhtmete taasühendamist. „Otsige konsoolide alt pomme.”

Leidsime sillal kolm pommi, enne kui Sonia teatas: „Nad jätsid pommid laiali üle kogu laeva.”

Ma kasutasin siseside süsteemi: „Vaadake üle kõik konsoolid, mis parajasti ei tööta.”

Vaatasin seda, mille olin välja tõmmanud, et taimerit näha. „Meil on ainult paar minutit aega, enne kui nad plahvatavad. Veenduge, et keegi kontrollib kütusepaake ja reaktoreid.”

Ma läksin vaatama kapteni tooli alla ja ohkasin kergendatult, kui sealt midagi ei leidnud. Minuti pärast vastasid kõik ja me panime laeva liikuma. Lasin Andy'l juhtimise üle võtta ja suundusin lüüsi poole. „Ülevõtmismeeskond, laev on teie, kõik ülejäänud korvetti tagasi.“

Ma olin viimane tulija ja sulgesin lüüsi luugid mõlemal laeval, enne jäigast skafandrist välja ronimist. „Vii meid eemale Sonia ja järgne siis neile.”

Kui ma kaptenisillale jõudsin, heitis Tana pilgu minu poole: „Tosin hävitajat on teel siiapoole.”

Noogutasin, istusin ja avasin side: „'Kreeklase Rumalus', hüpake, kui te valmis olete.”

Noogutasin Soniale, et ta käivitaks hüppemootori. Vaatasin Lorenzi juhitooli hologrammil ning ta noogutas: „Kõik on roheline.”

Ma kontrollisin Sonia kurssi, vaadates, kuidas kaubalaev meie ees hüppas. Kulus minut, enne kui me hüppasime ja ilmusime eluaeg hiljem just väljaspool Rodney heliopausi. Ma hingasin kergendatult: „Pane meie transponder tööle Sonia.”

Vaatasin Tanat: „Uuri järele, kuhu 'Kreeklase Rumalus' jääb.”

Ta noogutas ja teatas siis: „Meie ees on suur gravitatsioonihäire.”

Noogutasin, kuid ootasin, kuni ta heitis pilgu minu suunas: „Skaneering on selge, 'Kreeklase Rumalus' on võib-olla tunni aja kaugusel.”

Ma naeratasin ning tõusin püsti: „Sonia, püüa nad kinni ja anna Peterile teada, et ta laeva nime vahetaks. Ütle kõigile, et nad tegid head tööd.”

Ma läksin pesema ja sõin, enne kui tagasi läksin ning Sonia välja vahetasin. Peter, Andy ja Edgar jäid kaubalaeval valvesse. Vaatasin Samanthat, kui ta vaatluskonsooli taga Tana välja vahetas: „Kuidas rahvas end tunneb?”

Ta naeratas: „Tähistamiseks valmis.”

Ta vaatas skaneeringut ja kortsutas kulmu: „Seal ees on üks teine laev.”

Vaatasin teda: „'Mustlase Needus'?”

See oli nimi, mille me andsime 'Kreeklase Rumalusele'. Samantha muutis skaneeringu seadeid: „Ta on otse meie ees. Teine laev läheneb talle eestpoolt.”

Ma kortsutasin kulmu: „On sul ID või transponderi kood?”

Ta ajas end sirgu: „Neetud!”

Ootasin ja ta vaatas mind: „See on hävitaja pühakute transponderi koodiga.”

Ma andsin üldhäire: „Mine relvakontrolli.”

Ta lahkus joostes ja hetk hiljem jooksis Tana koos Soniaga sisse. Põrnitsesin tulejuhtimise hologrammi, kuni kõik olid oma kohtadel. „Samantha, saame me neid tulistada?”

Ta vaatas mind: „Oled sa hull? See ämber on ainult korvett.”

Ma naeratasin: „See pole see, mida ma küsisin. Nad ei pruugi meid kaubalaeva tagant näha.”

Ma nägin teda mõtlevat ja siis noogutavat: „Kui me üllatame teda ja tabame kõigega, mis meil on.”

Vaatasin Lorenzi: „Vajan mikrohüpet.”

Ta noogutas: „Mootor on veel soe.”

Hakkasin plaanima hüpet, milleks Tana luges mulle kaugusi ja vektoreid. Vaatasin Samantha hologrammi: „Kui ma käsu annan, tulista kõigist relvadest null null suunas peilinguga meie kursile.”

Ta noogutas ja hetk hiljem noogutas mulle jälle. Plaani lugemine võttis veel paar sekundit ja siis keerdus kõik, enne kui me olime tagasi normaalses ruumis: „Tuld!”

Kuus kineetilist raketti sähvatasid minema ja nende järel veel teinegi kuuene komplekt. Keerutasin laevaga täiskiirusel spiraalis. „Pane nad ekraanile Tana! Lorenz vaata kõikumisi reaktorites.”

Tana hüüatas: „Ta plahvatab!”

Jätkasin korgitseri manöövrit: „Päästemulle?”

„Mul ei ole midagi,” ohkas ta.

Lõpuks pöörasin ma laeva ringi ja vähendasin kiirust: „Olukord laevas?”

Lorenz naeratas mulle: „Masinad on korras.”

Samantha noogutas: „Tulekontroll on roheline.”

David vigastusseires tõstis pöidla ja ma lasin end lõdvaks: „Kõik korras sillalt.”

Sonia köhatas kurgu puhtaks: „Süsteemi Laevastiku dispetser tahab sinuga rääkida.”

Kui kaubalaev järele jõudis, põkkusime ja ta ankurdus korveti lüüsi kaudu meiega kokku. Ma läksin pardale ja suundusin kapteni kajutisse. Leidsin mõned asjad, mille ma endale võtsin nagu paari ühesuguseid graveeritud plasmapüstoleid ja peene laia helilainenoa. Läksin lastiülema kontorisse ja vaatasin laeva kaubadeklaratsiooni, enne kui tegin süsteemiside kõne.

Kaubalaev ja korvett koos, oli meil rohkem ruumi. Pärast meeskonna nõupidamist tõmbasime kaubalaevast kütust ja värsket vett, enne kui sulgesime korveti reaktorid. Kaubalaeval oli mõlemat küllaga ja me kasutasime seda ülejäänud teekonnal süsteemi siseossa, sel ajal kui Lorenz alustas korveti üksikasjalikumat ülekontrolli.

Vahetult enne asteroidide vöö jaamani jõudmist korvett eraldus. Me sildusime samas mahajäetud praamidokis ja kaubalaev libises meie kõrval olevasse. Ma libistasin end peale laeva seiskamist piloodiistmelt välja ja muigasin, kui Peter kaptenitoolist üles tõusis. „Kohtume kõik messihallis neljandal hooval, teie korteri lähedal.”

Ta noogutas, kui ma suundusin lüüsiluugi poole ja siis ringiga kaubalaeva lüüsi. Kohtasin Lorenzi, Soniat ja Tanat ning ütlesin neile, kus me kokku saame. Ootasin ja kümme minutit hiljem saabus kapten Jennings admirali ja kahe ülikonnas mehega. Ma juhtisin nad lastiülema kontorisse, enne kui lasin ühel meestest istuda ja hakata lastinimekirja läbi vaatama.

Ta vaatas üles: „Seda ei ole muudetud.”

Teine mees noogutas ja vaatas admiralile otsa: „Me ostame lasti.”

Vaatasin kapten Jenningsit: „Ja laev?”

Admiral muigas: „Laeva ja lasti koos Mr Steel.”

Ma noogutasin ja nõjatusin vastu ukseraami „Kas laevastik maksab meile kolooniaraha ka hävitaja eest, mille me puruks lasime?”

Admiral naeratas: „Jah.”

Kolmkümmend minutit hiljem astusin messi, kus mu inimesed ootasid. Ma naeratasin ja hakkasin jagama rahakaarte, enne kui viipasin kõik istuma. „Me õppisime oma esimesel retkel üsnagi palju. Millest me nüüd peame rääkima, on see, mida me tegime valesti...”

Täiuslik skoor

Istusin mõnedel luure briifingutel ja valisin uue sihtkoha. Kolm nädalat hiljem varitsesime suure pühakute süsteemi heliopausil. Püha Miikael oli tavaliselt tiheda liiklusega süsteem terve seal resideeruva laevastikuga, kuid enamik sellest oli mujale ümber paigutatud. Need mõned sõjalaevad, mis süsteemis olid, paiknesid sügaval päikese gravitatsioonikaevus. See oli koht, kus paiknes pühakute teadus- ja arendustegevuse keskus.

Istusin kapteni istmele ja küsisin Edgarilt: „On see uus laev lähemal?”

Ta muigas: „Mul oli võimalik saada väga hea skaneering.”

Vaatasin väiksemat skaneeringu hologrammi istme ekraanil ja noogutasin: „Okei Peter.”

Ma andsin häiret, kui meie laev edasi hüppas. Ma vaatasin ja mõne hetke möödudes hakkas kaubalaev end pöörama. Vaatasin hologrammilt Samanthat: „Võta ta vahele.”

Ta muigas mulle, kaks kineetilist raketti lendasid välja ja plahvatasid paar minutit hiljem mõlemal pool kaubalaeva. Nende sidekanal karjus juba, kui ma ühendust võtsin. „'Imelik Valgus' peatuge ja valmistuge meie pardaletulekuks või järgmised raketid purustavad teie laeva.”

Noogutasin, kui laev äkki kiirust vähendas ja seejärel mootorid peatas. Avasin uuesti sidesüsteemi: „Kogu laevameeskond läheb tüürpoordi päästepaati ja jääb sinna. Kui päästepaat eraldub, see hävitatakse.”

„Me teeme nii, nagu sa ütlesid.”

Tõusin püsti ja suundusin tüürpoordi lüüsi poole, kus kaaperdusrühm juba ootas. Ma panin end kiiresti skafandrisse, samal ajal, kui Peter nihkus laevaga lähemale. Kui kaks laeva põkkusid, avasime me välimise lüüsi ja läksime teise laeva pardale. Ma suundusin sillale, sel ajal kui paar meest läks tüürpoordi päästepaadi poole.

Hakkasin tegema ülekontrolle niipea, kui jõudsin sillale ja lõpuks võtsin ühendust Andy'ga masinaosakonnas: „Kaptenisild on puhas.”

„Samuti masinaruum,” teatas ta.

Lasin Sonial libistada end piloodiistmele ja suundusin lastiülema kontorisse. Panin andmesüsteemi käima ja kortsutasin kulmu, kui nägin seda kustutatuna. Tõusin püsti ja kõndisin läbi laeva tüürpoordi päästepaadi juurde. Vaatasin inimesi seal sees: „Kes kustutas kaubadeklaratsiooni?”

Nad vaatasid üksteise otsa, kuid ma nägin mitut neist vaatamas üht naisterahvast. Kapten köhatas: „Me ei pea seda sulle lihtsaks tegema.”

Ma naeratasin: „Nii et sa ei taha õhku oma reisil sisesüsteemi.”

Nad hüüatasid ja ma vaatasin lastiülemat: „Lastideklaratsioon.”

Ta jõllitas vastu: „Minu seifis, kuid see on biolukuga.”

Ma viipasin, et ta välja tuleks ja me läksime tagasi tema kontorisse. Ma vaatasin teda seifi avamas ja köhatasin, kui ta hakkas oma kätt sinna sisse panema. Ta peatus ja ma viipasin püstoliga, mida ma kandsin. Ta astus tagasi ja ma läksin seifi juurde. Ma tõmbasin andmepulga ja kitsa plasmapüstoli välja. „Tagasi päästepaati.”

Järgnesin talle ja, kui ta oli tagasi paadis, panin luugi kinni ning tihestasin selle: „Peter, ma tulistan päästepaadi välja.”

„Selge.”

Ma lülitasin automaatsüsteemi välja ja laev värises, kui päästepaat eemale paiskus. Läksin uurima andmeid pulgal ja muigasin selle peale, mida ma nägin. „Saada laev liikvele Sonia.”

„Juba teel.”

Ma suundusin lüüsi poole. „Mida vaatlusandmed näitavad?”

„Puhas, laevad süsteemi siseosas liiguvad, kuid möödub paar tundi, enne kui nad gravitatsioonikaevust välja saavad ja sisehüppe saavad teha.”

Ootasin, kuni teised tagasi tulid ja sulgesin meie laeva sisemise lüüsi. „Kõik eraldumiseks valmis.”

Ma suundusin sillale ja istusin enne oma ekraanide sisselülitamist. „Meil on vaja veenduda, et kaubalaev hüppab esimesena.”

Peter vaatas tagasi. „Miks?”

„Neil on lastis täiesti uute reaktorite prototüübid ja mootorid, samuti uued hüperraketid.”

Ta muigas ning pöördus tagasi oma konsooli poole. „Jääme siis tahapoole, et seda katta.”

Avasin sidesageduse, mida olime otsustanud kasutada: „Me järgneme teile Sonia. Hüppa niipea, kui võimalik."

„Kuulen.”

Olukord oli pingeline, kuna me sõitsime peaaegu tund aega, enne kui kaubalaev avas ussiaugu ja hüppas. Peter järgnes mitu minutit hiljem ja me ilmusime väljaspool Rodney päikesesüsteemi. Vaatasin rahunevaid pulte: „Seisukord, Lorenz?”

„Roheline.”

Noogutasin ning tõusin püsti: „Kõik korras sillalt. Peter muuda meie transponderi kood ja ütle Soniale, et ta muudaks enda oma.”

Ma suundusin oma kajutisse ja istusin, et saata teade. Ma ärkasin kõneteavituse peale ja istusin, enne kui nõusolekule lõin. „Jah?”

„Neli ristlejat hopsavad välja, et meid teel eskortida.”

Ma ohkasin: „Anna Soniale teada, et ma tulen ja vahetan su välja, niipea kui ma end pestud saan.”

Läksin kaptenisillale ja patsutasin Peterit õlale: „Mine magama.”

Ta tõusis ja ma libistasin end piloodiistmele. „Olukord?”

Samantha kõhistas: „Ristlejad on mõne minuti pärast siin ja siin pole muud liiklust ollagi.”

Noogutasin ja kontrollisin oma süsteeme. „On Soniale öeldud, et ristlejad tulevad meid eskortima?”

Samantha noogutas: „Nad on vahetustega valves.”

Kulus tükk aega, enne kui ristlejad tulid meie lähedal hopsust välja ja pöördusid meie suunas. „Korvett 'Steel' siin keiserlik ristleja 'Singleton'.”

Avasin kanali: „Siin kapten Steel.”

„Meil on kästud saata teie kaubalaev sõjalisse jaama orbiidil Rodney III ümber.”

Nõjatusin tagasi ja mõtlesin endamisi: „Miks sõjaline jaam?”

Vaatasin Samantha poole ja ta itsitas: „Küsi uut laevatoitu.”

Ma naeratasin ja lõpuks kehitasin õlgu: „'Singleton' siin kapten Steel, miks muuta meie jaama?”

Oli pikk paus ning neli laeva liikusid positsioonidele: „Me ei tea, aga mulle öeldi, et teie teade suunati edasi süsteemi laevastiku admiralile.”

Ma noogutasin: „Selge.”

Vaatasin hologrammi Davidist masinaruumis: „Kuidas on meie kütusega?”

Ta vaatas ja näitas pöialt: „Üle kuuekümne protsendi.”

Ma noogutasin ja tegin märkme Peterile tankimise ning uute rakettide lisamise kohta, et asendada need, mida me olime ära kasutanud. Avasin süsteemi sidekanali, mille kasutamises olime kokku leppinud: „Sonia?”

„Puhkab selles vahetuses.”

Noogutasin endamisi: „Muuda meie kurss sõjalisse jaama ümber Rodney III.”

„Ee...”

Ma naeratasin ja hakkasin juhendama, kuidas seda teha, enne kui kanali sulgesin. Kiikasin pultidele ning muutsin samuti kurssi ja hakkasin kaubalaevale lähenema. „Me vajame mehi poordi lüüsis.”

Nagu ennegi põkkus ja ankurdus korvett lüüsiga ning me panime kogu laeva ooterežiimile. Ma läksin kaubalaeva ja suundusin kapteni kajutisse. Astusin sisse ja vaatasin pühakute sõjalaevade üksikasjalikke hologramme üle kogu ruumi. Ma leidsin mõned asjad ja siis tuli mul kasutada plasmapõletit, et seif lahti lõigata.

Ma vahtisin punasega märgistatud salastatud andmekettaid, enne kui need kokku korjasin. Läksin sillale ja istusin piloodiistmele, kontrollides enne meie asukohta. Ma sisestasin tekstisõnumi kapten Jenningsile ja süsteemi admiralile, enne tagasi nõjatumist. Kulus kolm nädalat, enne kui me jaama lähedal kaubalaevast eraldusime.

Ma kasutasin väikemootoreid, et liikuda teise õhulüüsi. Pärast sildumist panin laeva ooterežiimile ja läksin välja. Mõned sõdurid proovisid mind peatada ja mitmed järgnesid väljatõmmatud relvadega, kuid ma põiklesin neist mööda. Leidsin Peteri, Andy ning Tana vaidlemas mitme ohvitseriga. Ma surusin end läbi rahvahulga. „Mis siin toimub?”

Uurimisala lõkmetega admiral keeras end ringi ja mühatas. „Me võtame selle laeva.”

Ma naeratasin: „Mitte enne selle eest maksmist.”

Ta naeratas: „Veame kihla?”

Ma noogutasin ja heitsin pilgu Andy'le: „Aktiveeri reaktori kütusesalv.”

Admiral tõmbus kangeks, kui kapten Jennings end massist läbi surus. „Mul on teie raha.”

Ma vaatasin talle otsa: „Järgmine kord me ei tule enam laevastiku jaama.”

Tõstsin punasega märgistatud andmekettad ja vaatasin admiralile otsa. „Süsteemi admiral palus neid.”

Ma andsin need Jenningsile ja viipasin oma meeskonnale, et nad ära tuleks. Ta muigas, võttis need vastu ja andis mulle koti. Ma noogutasin ja heitsin veel viimase pilgu admirali poole, enne kui minema kõndisin. Pärast meie laeva pardale jõudmist avasin ma koti ja naeratasin Peterile. „Laevastiku admiral maksis meile kahekordse hinna ja neljakordse kolooniaraha.”

Ootamatu lahing

Vaatasin, kuidas Peterit sisse kõndis. „Ma arvan, et ma tahan proovida Püha Joosepit.”

Ta tuli hologrammi juurde, mida ma vaatasin. „Miks?”

Ma lülitusin ümber andmeekraanile. „Vaata liiklust ja laevatüüpe.”

Ta noogutas. „Väga vähe sõjalaevu.”

„Said sa uued mootorid paigaldatud?” küsisin talt.

Olime võtnud uued prototüüp mootorid, samuti reaktori ja uued raketid viimasest kaaperdatud laevast. Meil oli ka uus hopsumootor ja uus gravitatsioonikilp. Kõik see pidanuks laeva kõvasti parendama. Muidugi ootasin, kuni olime tagasi oma jaamas, enne kui sellest kapten Jenningsit teavitasin.

Peter muigas: „Kõik läks sujuvalt ja Lorenz ütles, et ta on valmis hommikul proovisõitu tegema.”

Ma haigutasin: „Need olid viimased. Kui nad proovile vastu peavad, lahkume otse proovisõidust.”

Ta noogutas ja vaatas jälle hologrammi. „Me läheme sisse paar päeva kaugemal ja siis varjume?”

Ma näitasin kohta hologrammil. „Just siin väljaspool heliopausi, selle kohal. Ma mõtlesin, et varjume veidi ülalpool normaalset hüppepunkti ja ootame seal.”

Peter naeratas. „Ma teatan kõigile, et nad läheks ja naudiks tänast ööd.”

Olin roolis, kui me jaamast lahkusime ja laev liikus sujuvalt, peaaegu varjatud jõu tundega. Lorenz muigas oma hologrammis, kui ma hakkasin vöö ületamiseks ja heliopausi poole minekuks kiirust lisama. Ma hakkasin tegema pöördeid, keerutusi, äkilisi peatumisi ja kiirendusi.

Kulus paar tundi, enne kui ma vaatasin Lorenzit. „Tundub korras olevat, aga mida sa arvad?”

Tema ja teised kaks masinisti olid kõike jälginud. „Täiuslik,” naeratas ta.

Nõjatusin tagasi ja võtsin kursi heliopausile. Nädalaid hiljem hüppasime sujuvalt ja jäime seejärel triivi. Istusin kaptenitooli ja heitsin pilgu Edgarile. „On siin midagi?”

Ta raputas pead: „Vaid paar kaubalaeva sügavamal süsteemi sees.”

Ma lasin end lõdvaks: „Kakskümmend protsenti Sonia ja sea kurss meie positsioonile.”

Järgneval nädalal oli tihe sisse-välja liiklus, kõik kaubalaevad. See oli varahommikul, kui üks laeva hüppest välja ilmus. See oli registreeritud Püha Miikaelis ja ma hõõrusin endamisi käsi kokku, kui üldhäire nuppu lõin ja kiirust lisasin. Kiikasin Edgari poole vaatluspuldis. „Sõjalaevu on?”

Ta raputas pead: „Ei midagi.”

Ma kontrollisin kõik üle, kuni saime lähemale ja tegime hoiatuslasu. Kaubalaev seiskus, kuid miskit tundus viltu olevat, kui me lähemale sõitsime. vaatasin Edgari poole: „Tee laevakere kaardistus.”

Ta vaatas mulle otsa, enne kui tegi nii nagu ma käskisin. Ta võpatas hetk hiljem, kui lõugas raketihoiatus. Ma lõin hopsunuppu ja meil vedas, ussiauk avanes ning me hüppasime. Hetke pärast väljusime me hüppest. Ma keerasin laeva ringi: „Sihi ja tulista Samantha.”

Me ei läinud kaugele, tegelikult me hüppasime vaevalt kaubalaevast mööda, enne kui välja tulime. Samantha oli tasemel ja meie kõik kuus pardakahurit tulistasid. Lorenz hakkas midagi tegema ja Tana vajus vabale istmele, et alustada elektrooniliste vastumeetmetega. Kõik kuus raketti põrkasid vastu kaubalaeva, enne kui sealt teine lask tuli ja üksik rakett meie suunas kriiskas.

Olin valmis ja keerutasin laeva ning hüppasin jälle kaubalaevast mööda. Me tulime välja ja ma keerasin laeva, et näha seda plahvatamas. Heliopausi taga avanes ussiauk ja sealt tuli välja teine kaubalaev koos ristlejaga. Ma kirusin: „Sihi ristlejat ja kinnita selle signatuur relvadesse!”

Lorenz ja Andy lõid pead kokku, kui nad hakkasid seadeid muutma. Ristleja tulistas oma laskeulatuse piirilt. „Kätte sain!” mühatas Edgar.

Ma tegin hopsu ja pöörasin laeva ringi: „Tuld!”

Samantha oli minu käsku oodanud ja tulistas kõik kuus raketti, just enne seda, kui ma uue hopsu tegin. Me hüppasime ristlejast mööda ja tulime välja ning ma pöörasin laeva ümber. „Veel kord!”

Veel kuus raketti kihutasid välja ning ristleja paisus ja väändus. Seekord, pärast seda, kui me hüppest välja tulime ja ringi keerasime, oli ristlejast näha vaid kildudeks purunenud vrakk. Ma urisesin: „Tee hoiatuslask selle kaubalaeva juurde.”

Läksin kaubalaevale järele, kui sellelt rakett välja tulistati. „Edgar tee veel üks laevakere kaardistus.”

Ta urises: „Juba teen.”

Ma lisasin kiirust, kui ta püüdis põgeneda, aga pärast raketiplahvatust vähendas ta kiirust. Vaatasin tagasi ja noogutasin Peterile kaptenisilla luugis: „Pane kaaperdusrühm valmis.”

Ta pöördus, kui Edgar tagasi vaatas: „See ei ole peibutis.”

Ma noogutasin: „Saada hoiatus ja ütle kaptenile, mida teha.”

Kiikasin Tanat: „Mine kaaperdusrühmaga.”

Ta noogutas ja tõusis, et lahkuda, kui ma lähenesin kaubalaevale ja vähendasin kiirust: „On vaatlusandmetes midagi, Edgar?”

„Ei.”

Ma nihkusin paar minutit hiljem tüürpoordi luugile lähemale ja põkkusin. Ma olin pinges kuulates kaaperdusrühma mehi ja heitsin pidevalt pilke vaatluspuldile ning Edgarile. Päästepaadid eraldusid kaubalaevast ja Peter teatas kõik korras olevat. Enamik meestest tuli pardale tagasi ja ma nägin luugi sulgumise rohelist tuld.

Liikusin eemale ja muutsin sideseadeid: „Saada see liikvele Peter.”

Ma vaatasin, kuidas suur kaubalaev alustas liikumist ja pöörasin laeva ringi, suundumaks sellele järgi. Kulus mõnda aega, enne kui kaubalaev hüppas ja me järgnesime. Ma ei lasknud end lõdvaks ja vaatasin Edgarit. „Lülita pult sisse ja alustada skaneerimist.”

Kui ta kaubalaeva üles leidis, sõitsin sellele järele, aga vaatasin pidevalt Edgari poole. Ta lasi end lõpuks lõdvaks ja vaatas mind: „Meil on kaks laevastiku hävitajat ja ristleja hopsu kaugusel, kuid see on kõik.”

Panin tööle meie transponderi ja vaatasin, kuidas me lähenesime kaubalaevale ning Peter muutis kaubalaeva transponderi koodi. Kulus paar tundi, et põkkuda ja kinnitada korvett kaubalaeva külge. Kui ma teise laeva pardale astusin, läksin otse lastiülema kontorisse. Ma võtsin lahti lastinimekirja ja muigasin selle peale, mida nägin. „Nad tõesti tahtsid, et see läbi läheks.”

Kiikasin ukseavasse, kui Peter sisse astus. „Kas sa usud, et me kaaperdasime jälle laeva täis prototüüpe?”

„Me võiks kasutada rakette, need tundusid palju paremini toimivat kui vanad.”

Ma noogutasin ja tõusin püsti. „Räägi Samanthaga ja pange meie magasinid jälle täis.”

Ta noogutas ja ma läksin kapteni kajutisse. Seekord ei kavatsenud ma teatada seda, mis meil on, enne kui me olime dokkinud. Ma saatsin kapten Jenningsile sõnumi ja võtsin mõned meened. Kolm nädalat hiljem me eraldusime ja sildusime dokis. Saatsin meeskonna messi ootama, kui läksin kapten Jenningsiga kohtuma.

Peter oli minuga, kui me viisime tema ja admirali läbi meie laeva lastiülema kontorisse. Admiral nõksatas, kui ta nägi lasti nimekirja ja vaatas mulle otsa. „Te oleks pidanud meile teatama, enne kui sildusite.”

Ma kehitasin õlgu: „Viimane kord ei koheldud meid just hästi.”

Ta turtsatas püsti tõustes: „Kas sa pidasid logi?”

Ma sirutasin talle tahvelarvuti ja ta vaatas mulle otsa, enne selle vastuvõtmist. Hetkel, kui ta jõudis kohani peibutislaevast tõmbus ta jäigaks: „Peibutis!”

Ootasin, kui ta vaatas meid ja siis ekraanile tagasi. Minut hiljem ta võpatas: „See on Deemon klassi ristleja!”

Ta vaatas jälle mulle otsa ja ma kehitasin õlgu, enne kui ta läks tagasi lugemise juurde. Ta peatus ja andis ekraani Jenningsile: „Mul on vaja näha tegelikku vaatlusandmete voogu, sellest, mis juhtus.”

Peter naeratas ja sirutas talle paksu andmerulli. „Veel midagi?”

Admiral võttis andmerulli. „Luure vajab teavitamist...”

Ma raputasin pead. „Kui laevastik tahab teavet, võivad nad minuga rääkida.”

Ta vaatas mind, kui kapten Jennings tõstis pilgu ekraanilt. Ma jätkasin admirali põrnitsemist: „Teie inimesed ei kohelnud meid hästi ja minu meeskond ei pea taluma nende jama.”

Ta heitis pilgu Jenningsile: „Meenuta mulle, et ma ütleks admiral Dale'le paar sõna viisakuse kohta.”

Ta vaatas mulle ja Peterile otsa: „Kapten teeb teile maksekaardid ja ma isiklikult vaatan, et teie inimesed saavad oma kolooniaraha.”

Kiikasin kapteni poole. „Me panime oma magasinid kaubalaeva lastist jälle täis.”

Admiral ainult mühatas selle peale. „Nagu ma nägin, kasutatakse nad hästi ära.”

Kaks ühe hinnaga

Veetsime kaks nädalat jaamas, kuni tulid kuuldused pühakute uuest pealetungist. Ma vaatasin sel ajal luureametis kapten Jenningsiga üle päikesesüsteeme, mida ma võinuks rünnata. Lindell oli see, mille ma lõpuks valisin ja me hakkasime plaane tegema. Kui me jaamast lahkusime, tundus see sügava hingetõmbena.

Kiikasin Peterit piloodi istmel ümisemas ja Tanat teisel pool vilistamas. Ma vahetasin Lorenziga pilgu ja ta raputas pead. „Ideaalsed meeskonnaliikmed.”

Naersin, tõusin püsti ja läksin oma kajutisse, et paar tundi puhata. Ma olin valinud koha väljaspool Lindelli heliopausi, peasüsteemist tulevate laevade hüppepunkti kohal. See oli tiheda liiklusega süsteem, kuhu laevad hüppasid iga päev. Paaril esimesel olid eskordiks sõjalaevad kaasas, need me jätsime rahule.

Ligi kolm nädalat peale positsioonile asumist ehk kuu aega pärast meie saabumist, hüppasid kaks kaubalaeva koos välja. Peale mõlemast laevast hea skaneeringu saamist ajasin end sirgu ja lõin peahäiret. Hakkasin kiirust lisama ja igaüks kiirustas oma kohale. Ma heitsin pilgu tagasi ja tegin Soniale vabal istmel ruumi.

Ma nõjatusin tagasi: „Samantha?”

Ta vaatas hologrammilt vastu: „Valmis ja ootel.”

Vaatasin Tanat: „Tee neile kerekaart.”

Ta noogutas ja pani sensorid tööle. Samal ajal hakkasid mõlemad laevad kiirust lisama. Ootasin, et Tana vastaks. „Puhas.”

Vaatasin Samanthat: „Pane kaks raketti nende vahele ja ette.”

Hetk hiljem lendasid kaks raketti välja ja plahvatasid siis laevade ees. Ma ootasin, et üks laevadest või mõlemad jätkavad liikumist, aga kui ma käskisin neil peatuda, siis nad tegid seda. Vaatasin Lorenzit hologrammi ja naeratasin siis. „Samantha meil on vaja kahte kaaperdamisrühma.”

Ta nihkus ja kortsutas kulmu. „Oled sa kindel?”

Ma kehitasin õlgu. „Me võtame 'Dilloni Valiku' esimesena ja kui kõik läheb sujuvalt, lööme päästepaadi välja ja läheme siis teisele laevale.”

„Selge.”

Sel ajal kui Tana mõlemale laevale korraldusi andis, pöördasime end esimese laeva poole. Tundus, et põkkumine võtab kauem aega ja ma olin mures, kui Peter ja kaaperdusrühm laeva tungisid. Koos Samanthaga tema tulejuhtimise kabiinis jälgisime me teist laeva. Saatsin Sonia õhulüüsi juurde.

Kiikasin Tana poole. „Ütle 'Reisumehele', et kui seal on isegi üks lõks, lasen ma õhku kõik päästepaadid ning viskan kogu meeskonna välja kosmosesse.”

Ta noogutas, pöördus ja võttis ühendust teise kaubalaevaga. Kulus mitu minutit, enne kui Peter teatas: „Korras, Alex, kaaperdamisrühm suundub tagasi.”

„Niipea, kui me eemaldume, hakka liikuma väljaspoole ja plaani oma hüpe.”

„Selge.”

„Kaaperdusrühm on tagasi pardal ja välimine luuk on tihestatud,” teatas Sonia paar minutit hiljem.

Hakkasin väikemootoritega laeva eemale liigutama ja suundusin teise laeva poole. „On midagi radaril?”

Tana raputas pead. „Miskit pole piisavalt lähedal, et ohustaks meie ära hüppamist.”

Ma heitsin talle pilgu: „Teine laev?”

Ta muigas: „Liigub juba väljaspoole ja lisab kiirust.”

Ma noogutasin ja manööverdasin teise laevaga põkkumiseks, kui Tana kirus. „Hävitaja riskib ja teeb hopsu välja.”

Ma vaatasin teda, kui laevad põkkusid ja me sildusime: „Ütle kaaperdusrühmale, et nad kiirustaksid.”

Hakkasin mõningaid süsteeme kinni panema: „Pane kõik ootele Lorenz.”

Ta vaatas mulle otsa ja ma viipasin. „Kohe!”

Ta keeras ringi, et teha, mida ma käskisin ja ma vaatasin Samantha poole: „Kasuta ainult passiivseid.”

Vaatasin tagasi Tana poole: „Mine teisele laevale ja ütle Soniale, et ta kohe peale päästepaatide välja saatmist süsteemist välja suunduks.”

Ta noogutas, tõusis püsti ja jooksis välja. Ma kiikasin Samanthat: „Pane raketid valmis, kuid ära programmeeri otsinguandureid.”

Ta noogutas ja ma vaatasin pulte, kuni tuled nende peal ära kustusid. Läksin tagasi piloodi istmele ja heitsin pilgu Samantha hologrammile. „Niipea, kui nad laeva üle võtavad ja me eraldume, alusta passiivse jälgimisega. Kui meie süsteemid ei tööta, siis nad ei näe meid, kuni me tule avame.”

Ta noogutas ja ma vaatasin Lorenzit: „Kui ma ütlen sulle, siis tahan ma kõike tagasi tööle, eriti hopsumootorit.”

„Ma olen valmis.”

Kulus mitu piinavat minutit, enne kui Sonia teatas: „Me saadame päästepaadid välja ja eraldume.”

Ma andsin nõusoleku ja kasutasin siis väikemootoreid, et meid eemale tõugata, niipea kui ma nägin rohelist tuld lüüsist. Kaubalaev hakkas end ringi pöörama ja ma nägin teist laeva hüppamas. Ütlesin porinal Samanthale: „Ma olen siin silmadeta.”

„See saab olema paar minutit,” naeratas ta selle peale.

Ma noogutasin: „Oota, kuni nad on peaaegu meie otsas.”

Ta noogutas ja ma jäin jälle ootama ning muretsema. Ta tõstis käe ja hakkas sekundeid lugema. Vaatasin Lorenzit, kui Samantha sisistas: „NÜÜD!”

Laev rappus ja raketid paiskusid välja. Ma viipasin ja äkki oli meil voolu. Ma ootasin veel hetke, enne kui olin kindel, et hopsumootoril on piisavalt energiat ja hüppasin siis. Kui me välja tulime, keerasin laeva ringi ja alustasin spiraali. „Veel kord!”

„See plahvatas!”, hüppas Samantha püsti.

Vaatasin Lorenzit tema hologrammis ja siis Samanthat. „Tule siia andmeid lugema.”

Keerasin meid kaubalaevale järele ja lisasin kiirust, kuna see oli jõudmas heliopausi. Samantha libises vaatluspuldi konsooli taha ja selle kordus ärkas minu ees. Ta niheles: „Seal on paar päästemulli.”

Ma peaaegu otsustasin lahkuda, kuid teadsin, et nad ei jääks ellu, kui ma seda teen. Ma kirusin: „On meil kedagi, kes nad luku taha paneks?”

Ta noogutas: „Kasuta tüürpoordi lüüsi.”

Ma vähendasin kiirust ja pöördusin esimese elumulli poole: „Jälgi süsteemi siseosa.”

Kulus mitu minutit, enne kui kaubalaev hüppas. Läksin üle väikemootoritele ja siis triivisin, enne kui siseside teatas. „Käes!”

Ootasin ja hetk hiljem kõlas siseside süsteemis: „Saime ta lüüsi.”

Kiikasin Samanthat istmel nihelemas. „Koorige ta paljaks ja otsige hoolikalt läbi, enne kui kongi pistate.”

See oli ainus hea asi selle juures, sõjalaevadel on vangikongid. Hakkasin liikuma teise päästemulli poole. Viis minutit hiljem saime ta kätte ja siis oli meil ka teine vang. Keerasin süsteemist välja sõitmiseks ringi. Juba enne hüppamist palusid need kaks vangi meilt varjupaika.

Ma plaanisin meie hüppe ja peale seda, kui me välja tulime, lasin end lõdvaks. Ootasin, kuni Samantha tegi süsteemi skaneeringu ja hakkasin siis süsteemi siseosa poole liikuma. Naeratasin, kui ma kaht laeva nägin. „Võta Peteriga ühendust ja käsi tal kiirust vähendada, et teine kaubalaev saaks põkkuda ning käsi siis Sonial Peteriga silduda.”

„Anna Peterile teada, et meie sildume tema pakpoordi ja Sonia tüürpoordi.”

Ootasin, kuni kaks laeva olid kokku haakunud, enne kui sildumiseks lähenesin. Me olime juba teinud oma kõned kapten Jenningsile. Neist kahest laevast leidis igaüks midagi, mida võtta, ja lisaks sellele täitsime me teel jaama ka oma paagid. Ühes kaubalaevas oli väike last esimese klassi söögipakke, mida kõik aitasid kolida meie kööki ja sahvrisse.

Kui ma kõndisin meie messi kolm nädalat hiljem, oli mul välja anda mõned väga suured rahakaardid. Kaks naisterahvast, kelle me olime päästnud, rääkisid luurega, kes olid väga rahul teabega, mida nad said.

Keset lahingut

Võtsime paar ekstra nädalat puhkamiseks, enne kui uuesti välja suundusime. Ma vaatasin äärepealset süsteemi, mille pühakud oli ümber nimetanud Christopher'iks. Üks asi, mis mulle meeldis, oli see, et Christopher oli arenenud tehnoloogiaga päikesesüsteem. Seega müüks kõik, mis sealt saaksime, kõrge hinnaga. Hakkasin planeerima ja tegin mõned päringud hindamaks vaenlase jõude.

Mulle ei meeldinud ebamäärased vastused ja pilgud, millega Luure inimesed mind kostitasid. Ajal kui olime jaamas, olid Lorenz ja Andy vaadanud üle raketid ning leidnud viisi, kuidas peaaegu kolmekordistada plahvatuse tugevust. Nad viisid koos Davidiga need muudatused rakettidesse, samal ajal, kui mina varusid täiendasin. Istusin kaptenitoolile ja Sonia viis meid jaamast eemale.

Oli tegelikult kergendus jälle välja suunduda. Kolm nädalat hiljem olin piloot ja plaanisin meie hüpet. Kui me välja tulime, pani Tana meid võpatama: „Oh pagan!”

„Mis lahti?”, küsisin ma.

Ta keeras pulti ja hologrammi kordus hüppas mu kõrval üles. Ma võpatasin, kui nägin vähemalt sadat laeva süsteemi sees võitlemas. Suur kaubalaev liikus täiskiirusel läbi lahingu. Vaatasin seda veel paar sekundit: „Samantha?”

„Ma näen neid.”

Kiikasin Lorenzi tema hologrammil: „Hoia hüppe- ja hopsumootorid valmis.”

Keerasin end Peteri poole, kes kaptenitoolil ettepoole nõjatus. „Näed kaubalaeva?”

„Sa tahad minna selle keskele seal?” turtsatas ta.

Vaatasin hologrammi veel kord. „Meie omad ignoreerivad seda, kuid see, mis tundub mulle imelik, on vaenlaste käitumine.”

„Nad hoiavad laevastiku eemal,” ühmas Samantha.

„Kuna nad üritavad seda välja viia, tahan ma näha, mida nad veavad,” nõustusin ma.

Vaatasin Lorenzi, kes kõhkles, aga noogutas ja seejärel Peterit, kes kortsutas kulmu, kuid noogutas samuti. Pöörasin end ringi, muutsin kurssi ja lisasin kiirust otse kaubalaeva suunas. Tana võpatas: „RAKETTMÜRSK!”

Kiikasin ekraani, kui hakkasin laeva spiraali viima. Hävitaja, mis oli tulistanud, oli väljaspool laskeulatust ja raketil võtnuks üle kümne minuti, et kohale jõuda. Mis oli hävitajale halvem, oli asjaolu, et see oli keeranud end ära teistest sõjalaevadest. See plahvatas nende ühise tule all.

„Pane rakett kümme kilomeetrit nende ette,” käskisin ma Samanthat.

Hoidsin oma laeva muutuval kursil ja vaatasin Tana poole. „Kui rakett plahvatab, saada meie hoiatus.”

Rakett lendas välja ning ma võtsin laeval kiirust maha. „Ära saada päästepaate minema, enne kui vahetult hüppe eel Peter.”

„Olgu.”

Kaubalaev kõhkles, enne kui kiirust vähendas ja siis mootorid peatas. Ma arvan, et aitas see, et keegi hakkas just siis segama kõiki sidesagedusi. Ma keerasin laeva, kui me lähemale jõudsime ja vähendasin kiirust, et kasutada väikemootoreid. Korvett põkkus sujuvalt, kuid ma vaatasin närviliselt teabekordaja ekraani.

Tundus nagu kulunuks kaua aega, enne kui Samantha teatas siseside abil lüüsist: „Kõik korras ja minekuks valmis.”

„Ütle Peterile, et ta läheks,” nõustusin ma sellega.

Ootasin veel paar pikka minutit, enne kui hakkasin meid lahti haakima. Jäin kaubalaeva lähedale, kui see kiirust lisama hakkas. Kiikasin Samantha poole tulekontrollis, kui tema hologramm üles hüppas. „On miskit siiapoole teel?”

Ta raputas pead. „Aga tundub, et lahing on on lõpukorral.”

Ma noogutasin ja palvetasin, et nad jätaks meid piisavalt kauaks rahule, et me saaks välja hüpata. „Ristleja hopsab kaubalaeva suunas,” sisistas Samantha.

Ma kirusin, kui teabekordajat vaatasin ja kortsutasin siis kulmu. „Pane raketid valmis.”

Ta kergitas kulmu ja ma naeratasin: „Me ei kasuta transponderit ja see on pühakute korvett.”

Ta muigas ja siis naeris: „Meil saab olema vaid üks lask.”

Ma norsatasin ja vaatasin Lorenzi. „Pane hopsumootor valmis.”

Kui ristleja meie kõrval hopsust välja tuli, ärkas side ellu ja ma keerasin laeva: „Tuld!”

See oli peaaegu silm silma vastas ja kuus raketti läksid teele. Ristlejal ei olnud aega midagi ette võtta, kui kuus raketti tabasid ja selle tükkideks rebisid. Keerasin laeva ja järgnesin kaubalaevale. „Olukord Tana?”

„Enamik meie omasid on teel siiapoole ja pühakud hakkavad koonduma teel süsteemi siseossa,” naeratas ta.

Noogutasin ja heitsin pilgu teabekordajale, et näha, kuidas päästepaadid kaubalaevast eemale paiskusid. Järgmisel hetkel avasid nad ussiaugu ja hüppasid. Ma plaanisin meie hüppe, lõin siis hüppe nuppu ja mõne hetke pärast olime me tagasi kodusüsteemi juures. Kui me välja tulime, sõitsin ma otse edasi ja ootasin skaneeringut.

„Kaubalaev on kümme tuhat kilomeetrit eespool ja tüürpoordis,” ohkas Tana.

Kiikasin kordajat ja muutsin suunda. „Anna Peterile teada, et me põkkume tema pakpoordi.”

Ma manööverdasin lähemale ja saatsin sõnumi kapten Jenningsile. Kui me põkkusime panin laeva ooterežiimile. „Ekraanidel on midagi?”

Tana raputas pead ja ma tõusin püsti. „Ma lähen vaatan kaubalaeva üle.”

Laev oli suur ja võttis natuke aega, et lastiülema kontor üles leida. Istusin ja üritasin pääseda lasti nimekirja, kuid see oli kustutatud. Ma kasutasin käsiarvutit, et avada laeva seif. Sealt leidsin andmepulgad, millel oli lasti deklaratsioon. Muigasin, kui selle läbi lugesin ja suundusin siis kapteni kajutisse.

Kui Peterile sisse kõndis, viskasin talle uhke graveeritud plasmapüstoli ja pöördusin tagasi kapteni logiraamatu juurde. „Me õnnistati peavõiduga.”

Ta turtsatas ja tuli laua juurde. „Parem oleks.”

Ma kortsutasin kulmu sihtkoha kohta käiva logi sissekande peale: „See ei ole õige.”

Ta vaatas üle mu õla ja siis pigistas seda. „Ma arvan, et me tabasime veel suurema jackpoti. Vean kihla, et kui me tähekaarti kontrollime, on see valdajata süsteem.”

Ma kasutasin tühja andmepulka ja kopeerisin logi. „Mul on vaja kontrollida laeva navigeerimissüsteemi.”

Ma suundusin kaptenisillale ja naeratasin Soniale ning Tanale, kui tõmbasin nav süsteemi välja. Ma muigasin Peterile, kes oli mulle järgnenud. „Nad kustutasid selle ka siin.”

Istusin kaptenitooli ja avasin side, et helistada kapten Jenningsile. Meie reis koju tundus tavalisest pikem, kuid ma veetsin selle meeskonnaga planeerides reisi valdajata süsteemi. Pidime silduma teises dokis, sest kaubalaev oli meie tavalise doki jaoks liiga suur. Ootasin Andy't Samanthaga lüüsis ja seejärel saatsin nad tagasi meie laeva.

Jenningsiga olid kaks meest; üks neist oli laevastiku luurest. Ta vaatas mind, kui ma juhtisin nad lastiülema kontorisse. „Saime teate, et vaenlase korvett päästis ja saatis selle laeva lahingu ajal Christopheri süsteemist välja.”

„Ja hävitas ristleja vaid kuue raketiga.”

Ta vaatas mind, kui luure ohvitser ära pöördus. Ma naeratasin: „Me kõpitsesime natuke oma rakettide kallal.”

Jennings muigas: „Saada mulle lahingujärgne tegevusaruanne ja lisa tehnilised üksikasjad.”

„Krüpteeritult,”mühatasin ma selle peale.

Saime selle kaubalaeva eest tavalisest kolm korda rohkem ja kui ma tagasi oma laeva juurde jõudsin, laadisid nad juba kuut uut raketti.

Lahingulaeva varastamine

Tähekaardil ei olnud Gama 09714365 asustatud süsteem. Me lahkusime jaamast kolm päeva pärast seda, kui olime kaubalaeva üle andnud. Olin piloodiistmel, kui me hüppasime ja hoidsin sõrmed risti. Me ei teadnud süsteemi suurust, niisiis olin ma olnud hüppe tegemisel ettevaatlik. Me tulime välja heliopausist tavalisest palju kaugemal ja liikusime seejärel aeglaselt edasi.

Igaüks, kes hetkel ei töötanud, vaatas kaptenitooli tagant. Muigasin, kui Edgar sai kätte ja siis suurendas süsteemi hologrammi. „Tundub nagu nad kaevandaksid siin.”

Meil kulunuks mitu päeva, et kohale jõuda, kuid süsteemis polnud ühtegi sõjalaeva. Mida lähemale me jõudsime, seda rohkem ma nägin. Istusin paar päeva hiljem oma kajutis ja pöördusin, kui Peter koputas ja sisse astus. „Oled sa näinud uusi skaneeringuid asteroidide vöö jaamast?”

Ma noogutasin: „Neil on töötlemistsehh ja teisel pool on laevatehas.”

„Aga kas sa laeva nägid?”

„Lahingulaev ja tundub, et see on peagi valmis.”

„Tundub valmis olevat,” kehitas ta õlgu.

„Võib-olla, kuid see on ikka tehases.”

Pöörasin ümber ja panin käima teabekordaja oma laual. Ta kummardus vaatama ja ma nõjatusin tagasi. „Kas tead, süsteemi planeedid peaaegu varjavad meid.”

Ta vaatas mind kiiresti, enne kui muigas. „Mõtled reisi ette võtta?”

Ma näitasin punkte skaneeringul. „Sa tead, et ma hopsasin praamiga sügaval gravitatsioonikaevus.”

„Jah, aga ...”, kortsutas ta kulmu.

Ta kummardus lähemale: „Sa tahad kasutada iga planeedi gravitatsioonikaevu hopsamiseks?”

„Kui lähtepunkte.”

Ta noogutas ja muigas siis. „Nad kasutavad selliseid võtteid uurimisretkedel.”

Vaatasin uuesti skaneeringut: „Kui me oleme viimase planeedi tagant väljas, saame tulla üle asteroidide vöö ja see võtab ainult paar päeva. Kui lahingulaeval on reaktor ja mootorid...”

Ta naeris ja pöördus. „Las ma ütlen Samanthale ja Soniale.”

See oli päev enne seda, kui hakkasin plaanima esimest hopsu. Me hüppasime ja jäime orbiidile välimise planeedi ümber. Kõik olid pinge all, sest me pidime selle orbiidil varjuma, enne kui ma sain plaanida uue hopsu ja teha hüppe järgmise planeedi juurde. Sisse hopsamisele kulus tunde, kuni me lõpuks varjatult, minimaalse voolu all, asteroidide vöö suunas sõitsime.

Kasutasime ainult passiivseid skaneeringuid ja kulus kaks päeva, et jaama lähedale jõuda. Ma ehmatasin, kui Edger teatas: „Laev hüppab sisse!”

Ma vandusin ja ootasin, kuni ta kulmu kortsutas. „Personali transport?”

Pilgutasin silmi ja pöörasin pilgu Peteri poole teisel istmel. „Iga laev vajab meeskonda,” irvitas ta.

Ma keerasin vaatama lahingulaeva, enne kui end istmelt püsti ajasin. „Vii meid sinna ja sildu lahingulaeva välimisel küljel.”

Ta tuli ja istus minu kohale, kui läksin end koos kaaperdusrühmaga skafandrisse ajama. Ootasime paar tundi, enne kui Samantha alla lüüsi jooksis: „Paari minuti pärast sildume.”

Ma noogutasin ja läksin vaatama sildumisluugi kaamerat. Paar minutit hiljem pikendasin ma dokkimisklambreid, tõmbasin meid sisse ja panin luugid kokku. Ma sulgesin oma kiivri ja avasin välimise luugi, enne kui teist luuki kontrollisin ja selle avasin. Lüüsis oli õhku, kuid ma heitsin pilgu seljataha ja andsin märku, enne kui lahingulaeva sisenesin.

Ma suundusin kaptenisillale, samal ajal kui ülejäänud kaaperdusrühm lahku läks. Laeval polnud mitte kedagi ja kõik oli ooterežiimil. Ma kontrollisin kütusepaaki ja nägin, et see oli veerandi võrra täis. Andy teatas mu skafandri sides: „Masinaosakond on korras.”

Muigasin ja istusin piloodi istmele. „Ühenda reaktorid täielikult vooluvõrku.”

Hakkasin süsteeme testima: „Leidsid kedagi Samantha?”

„Ei.”

„Saada pool oma inimestest tagasi meie laevale.”

Ma väljusin tohutu laevaga jaama dokist, enne kui kasutasin väikemootoreid eemaldumiseks. See oli nagu uus sõit praamiga ja ma vangutasin pead, vähemalt tundus see sõit mõnevõrra vilkamana. Side ärkas ellu, kui jaama kontroller hakkas meid kutsuma. Keerasin laeva ringi ja hakkasin kiirust lisama. Avasin oma isikliku saatja: „Peter?”

„Jah?”

„Ma sõidan otsejoones välja, nii kiiresti, kui see praam annab. Hoia end dokituna, välja arvatud juhul, kui midagi sisse hüppab.”

„Selge.”

Vaatasin Andy hologrammi: „Kuidas paistab?”

„Ma pean pidevalt ringi hüppama, kuid kõik tundub päris hästi olevat,” ähkas ta.

Ma noogutasin ja avasin meie side. „Peter saada David Andy'le appi.”

„Ta on teel.”

Kiikasin uut hologrammi Samanthast, kui see ilmus. „See tulejuhtimise sviit on kena,” naeratas ta vastu.

Muhelesin, kui ma lõpuks laeva pöörasin ja asteroidide vöö kohal kiirust lisasin. Paar minutit hiljem nägin Lorenzit Andy juures ja pilgutasin silmi. Hetk hiljem nõjatus Sonia üle juhtkonsooli. „Tundub lihtne olevat.”

„Sul on paar väikemootorite juhtkontrolli rohkem ja mootorite kontrolli riba on kalibreeritud pikemaks,” teatasin ma talle.

„Me kolime enamuses siia laeva,” nõustus ta.

Ma noogutasin ja lasin end lõdvaks, kui ületasime jaama tavarakettide tulepiiri. Ma kontrollisin teabekordajal, kas transport jätkab oma sõitu. Lõpuks jäime me vahetustega töötama, kui süsteemist välja sõitsime. Kolm nädalat hiljem jõudsime heliopausi ja korvett eraldus, enne kui ma lahingulaevaga hüppasin.

Hakkasin liikuma süsteemi siseossa ja vahetasin transponderi koodi oma isikliku koodi vastu. Tunnike hiljem põkkus Sonia lahingulaevaga uuesti. Tana naeratas mulle: „Mitmed laevad on välja hüppamas.”

Ma noogutasin: „Peter võta ühendust kapten Jenningsiga ja teata talle, et me toome lahingulaeva.”

„See saab talle meeldima,” naeris ta.

Järsku ahmis ta õhku. „Laevad hüppavad sisse!”

Kiikasin kordajat: „Anna peahäire.”

„Kaks hävitajat ja Deemon klassi ristleja,” teatas Tana oma puldi tagant.

Vaatasin Samantha kujutist. „Saame me võidelda?”

„Sa võid selle peale kihla vedada,” urises ta vastu.

Laev värises ja ilmus hologramm Davidist: „Kilbid üles!”

Noogutasin ja jätkasin kiiruse tõstmist. Vaatasin kordajat, kui tosin raketti meie poole suundusid. Ma palvetasin, et hüppemootor oleks veel soe ja proovisin lühikest hopsu. Vahetult enne ussiaugu avanemist laev kõikus ja kolm tosinat suurt raketti sähvatas teele. Me hüppasime ja tavakosmoses tagasi hakkasin laeva ringi pöörama. „Samantha?”

Ta vastas oma kohalt: „Neetud kahjurid ... kaks hävitatud.”

Ma hopsasin uuesti, tulin välja ja pöörasin laeva ümber, et näha ristlejat äkki otse meie ees välja hüppamas. Samantha urises ja laksatas oma klahvidele. Tosin raketti lendas välja ja ristleja kadus plahvatuses. „Veel midagi?”, küsisin Tanalt.

„Mul on hävitajatest kolm päästepaati,” teatas ta.

Keerasin laeva nende poole. „Võta ühendust laevastikukontrolliga. Meil ei ole piisavalt inimesi, et vangidega tegeleda. Peale seda, kui oled lõpetanud, räägi päästepaatidega avariikanalil.”

Minut hiljem vaatas Tana üles. „Üks väidab, et neil on leke.”

Vaatasin lähimate laevade andmeid ja kirusin. Avasin siseside: „Samantha pane oma inimesed skafandritesse ja anna neile relvad kätte. Me peame tooma inimesed ühest päästepaadist sisse. Kui nad on lüüsis, pane see kinni.”

Ta noogutas ja kadus hologrammilt. Varsti pärast seda põkkus päästepaat ühe tüürpoordi lüüsiga. Hetkel, kui lüüs lahti tehti, avasid nad tule. Ma ei usu, et nad ootasid meie inimesi olevat skafandrites ja nad tõesti ei oodanud, et oleme valmis vastu võitlema.

Kuus meest lüüsis surid, kui minu mehed tule avasid. Teised päästepaadis olijad viskasid relvad maha ja andsid alla. Olin maruvihane, rünnata laeva, kes abistab kosmoseavariis, oli tõsine õiguserikkumine ja kuritegu. Ma lasin päästepaati kontrollida ja leket ei olnud, mis tähendas, et nad olid avarii asjus valetanud.

Ma võtsin ühendust laevastiku kontrolliga, et juhtumist teatada ja me panime ülejäänud mehed lüüsi kinni. Tund hiljem, kui esimene laevastiku alus tegi hopsu ja meie lähedal välja tuli, kiikasin Peteri poole minu seljataga. „Küsi, kas nad saavad vangid üle võtta.”

Ta noogutas ja avas side, et rääkida teise kapteniga. Pool tundi hiljem vaatasin, kuidas ristleja teise lüüsiga põkkus. Kui nad olid vangid üle võtnud, tegime me sisemise luugi lahti ja ristleja kapten kõndis pardale. Ma heitsin pilgu tagasi, kui ta Peteriga kaptenisillale jõudis.

Ta naeratas ja vaatas ringi. „Te tõesti varastasite uue lahingulaeva?”

„Tuttuus ja ka proovisõit läks väga hästi. Me saime isegi relvasüsteeme katsetada.”

„Me nägime,” naeratas ta.

Ma kontrollisin oma ekraani, enne kui talle otsa vaatasin. „Mis vangidest saab?”

„Neid küsitletakse tõeskänneri all. Need, kes osalesid antakse sõltumatu tribunali alla. Kui nad süüdi mõistetakse, siis visatakse nad avakosmosesse või saadetakse vanglaplaneedile ja neid ei lubata enam mitte kunagi kosmosesse.”

Me vestlesime ja vaatasime, kuidas teine laev ülejäänud kaks päästepaati üles korjas. Kolme nädala sõidul süsteemi siseossa põkkusid meiega ka teised sõjalaevad, kes seejärel meiega kaasa sõitsid. Ma vastasin kapten Jenningsi ja seejärel admirali palvele silduda sõjaväe jaamas keeldumisega. Viiekümne meheline meeskond ootas, kui ma lahingulaevaga sildusin. samal ajal viis Sonia meie laeva meie tavalisse dokki.

Kui meie inimesed hakkasid laevalt lahkuma, oli admiral esimene, kes meid õhulüüsi avanedes tervitama tuli. Tal oli lai naeratus näol, kui ta enne oma meeste laeva juhtimist mulle maksekaardid üle andis.

Täismaja

Lisaks lahingulaevale saime teada veel ühe registreerimata süsteemi. See oli kummaline, sest lahingulaeva navigeerimis süsteem luges seda kosmoseanomaaliaks. Valisime ka päikesesüsteemi, aga esmalt kavatsesime hüpata anomaaliasse. Mina, Peter ja Samantha pidime veel rääkima ja briifima laevastiku luurega, seepärast lasin ma kõigil paar päeva vabaks võtta.

Seekord lahkusime väikese laevastikuga; oli imelik tunne, kui meie ümber nii palju laevu sõitis. Me hüppasime sisse ülejäänud laevade taha ja nägime mitu ristlejat neid ründamas. Vaatasin olukorda ja naeratasin. „Surnud süsteem. Vii meid sisse Peter. Jäta laevastik võitlema ja liigu selle jaama poole. Tee hops, kui saad, kuid jälgi raskusjõu näitusid.”

Kiikasin Samanthat tema hologrammilt ja ütlesin: „Hoia ristlejatel silma peal.”

Ta noogutas, kui hakkasime liikuma ja ma jäin hopsu tegemist üle vaatama. Ristlejad tegelesid meie laevastikuga ja ma hakkasin aegamisi pingest vabanema. Poole süsteemi peal vaatasin teabekordajat ja suurendasin jaama kujutist. „Mida uuring raskusjõu kohta näitab?”

Tana vaatas mind: „Praegu on seda ainult üksikutest planeetidest.”

Ma noogutasin ja nõjatusin tagasi. „Samantha meil on, mis näeb välja nagu kaks jaama küljes kinni olevat laeva.”

Ta noogutas: „Ma näen neid.”

Ma naeratasin: „Kui jõuame lähemale lase neli raketti jaama ümber.”

Ta noogutas ja ma läksin tagasi vaatamise ja ootamise juurde. Me tulime lõpuks hopsust välja ja lasime raketid sihtkohtade suunas. Ma avasin süsteemi sidekanali pärast seda, kui need olid plahvatanud. „See oli teie ainus hoiatus. Lahkuge mõlemast kaubalaevast. Jätke üks lõks ja me laseme jaama puruks.”

Ma heitsin pilgu Peteri suunas. „Vii meid esiteks pakpoordis oleva kaubalaeva juurde.”

Ta noogutas ja ma avasin laeva siseside. „Kuulake. Kaaperdusrühm kasutab tüürpoordi õhulüüsi. Niipea kui olete laeva üle kontrollinud ja vaadanud tulge pardale tagasi. Sonia, niipea, kui sul on tee vaba, lahku kai äärest ja suundu välja. Tee hops, kui saad ja siis hüppa.”

Kiikasin Samantha poole, sest ta kortsutas kulmu: „Mis on?”

Ta vaatas mulle otsa: „Ma arvan, et teisel pool pakpoordi poolset kaubalaeva on midagi peidus.”

Vaatasin oma teabekordajat ja siis tema poole tagasi. „Hoia oma raketid tulistamisvalmis.”

Kui me kaubalaevast üle hakkasime nägema, ilmus teine laevakere ja ma ajasin end sirgu: „Tuld!”

Kuus raketti lendas välja ja Peter kasutas väikemootoreid, et meid allapoole, kaubalaeva varju, suruda. Raketiviirg läks üle kaubalaeva ja kaksteist samasugust tuli meie poole tagasi. Selle peale lasi Samantha välja kaks peibutist. Ma urisesin, kui avasin side. „Me laseme jaama õhku.”

„Oota!”

Vaatasin Samanthat, kui ta end oma istmel nihutas. „Raketid ei tabanud.”

Avasin side: „Lase järgmine sats jaama.”

„Me anname alla!”

Hoidsin oma silmad vaatluspuldi andmetel, kui Peter hakkas meid kaubalaeva alla liigutama. „Ütle ristlejale, et ta kõik oma süsteemid kinni paneks.”

Kui me ristlejat nägime, oli see pime ja ma märkasin, et see oli ühendatud kaubalaeva külge. „Sildu ristleja välimisel küljel Peter ja käsi, et kogu selle meeskond evakueeruks läbi kaubalaeva.”

Ma tirisin end oma istmelt üles ja jooksin õhulüüsi, enne kui me sildusime. Noogutasin ootavale kaaperdusrühmale ja niipea, kui meile roheline tuli anti, tõmbasin oma püstoli välja. Luuk avanes ja ma läksin sellest läbi, oodates, et vaenlane meie pihta tule avab. Avasin ristleja lüüsi, libistasin end läbi ja ootasin oma inimesi.

Kui sisemine lüüs avanes, sööstsime sellest läbi; üks pool läks ahtrisse masinaosakonda ja teine kaptenisillale. Ma suundusin otse teise lüüsi juurde ja leidsin selle lahti olevat, niisamuti ka õhulüüsi kaubalaeva. Avasin side: „Kui olete kontrollimise lõpetanud kohtume tagumise lüüsi juures, et kaubalaev üle vaadata.”

Läksin läbi ristleja kaubalaeva ja astusin tühja koridori. Ootasin ja lõpuks ilmus ka kaaperdusrühm. Sel ajal kui nemad lahku läksid, suundusin mina veel kord kaugeima lüüsi poole. Panin lüüsi välimise luugi kindlalt kinni ja tihestasin selle enne sisemise luugi sulgemist. Kaaperdusrühm lõpetas laeva kontrollimise ja ma suundusin tagasi ristlejasse.

„Sonia eemaldu jaamast niipea, kui oleme teist eemaldunud ja lülita siis transponder sisse. Ristleja jääb dokituks kaubalaeva külge, veenduge, et te lisate tema massi, kui teete hopsu või hüppe.”

Juhtisin ülejäänud kaaperdusrühma läbi ristleja tagasi meie laevale. Avasin side niipea, kui mõlemad luugid olid suletud. „Vii meid eemale Peter ja mine ümbertringi, et me liiguksime teise kaubalaeva taga. Kui seal on veel üks ristleja soovin ma sellele läheneda tagantpoolt.”

„Selge.”

Kulus mitu pingelist minutit, laev liikus ja siis teatas Peter: „Seal on veel üks ristleja ja see tundub pime olevat.”

Paar minutit veel ja ma vaatasin seda läbi lüüsi luugi, kui me sildusime. Läksin eest ära ja lasin kaaperdusrühmal esimesena laeva minna, järgnesin neile ning läksin läbi laeva selle tagumise lüüsi juurde. Kui kaaperdusrühm lõpetas laeva kontrollimise, astusin kaubalaeva. Kui nad hakkasid kaubalaeva kontrollima, suundusin kaptenisillale.

Ma libistasin end piloodi istmele ja kontrollisin kõiki seadistusi. Süsteemid hakkasid ridamisi tööle, kui Andy alustas reaktori ja tehnosüsteemide sisse lülitamist. Ootasin, kuni kaaperdusrühm teatas mulle, et kõik on korras ja kasutasin siis väikemootoreid, et jaamast eemale liikuda. Kasutasin sidevõrku: „Samantha?”

„Teel.”

Ma noogutasin: „Lase kellelgi kaaperdusrühmast hakata ristlejat kontrollima, ülejäänud võivad meie laeva tagasi minna.”

Ta sörkis sillale: „Selge.”

„Peter, kui kaaperdusrühm on pardal, võid sa eralduda.”

„Sain aru.”

Keerasin suurt laeva ja hakkasin kiirust lisades heliopausi poole sõitma. Teabekordajast nägin, et vaenlase laevad olid hävitatud ning meie laevastik suundus süsteemi siseosa poole. Vahetasin transponderi koodi, enne kui hakkasin hopsusid plaanima. Ma kontrollisin massi teavet, enne kui hopsu nuppu vajutasin. Me hüppasime, kuid see raputas tugevalt laeva ja ma kortsutasin kulmu, kui me välja tulime.

Kiikasin Samantha poole: „Midagi on valesti. Las su mees ristlejas kontrollib seda.”

Ta noogutas, kui avasin sidesõlme: „Sonia?”

Samantha heitis pilgu minu poole, kuulates oma kõrvaklappi. „Ristlejal on mootorid puudu.”

Ma vaatasin teda, kuni Sonia vastas. „Alex massiga on midagi valesti.”

Ma lasin end lõdvaks: „Proovi lahutada ristleja mootorite kaal.”

„Selge.”

Ma korrigeerisin andmeid ja plaanisin teise hopsu, enne, kui nupule vajutasin. Seekord läks kõik sujuvalt ja ma lasin end lõdvaks. Ma plaanisin hopsusid, kuni jõudsime heliopausini ja järgnesin siis Soniale, kui ta välja hüppas. Me ilmusime väljaspool meie süsteemi. Paar minutit hiljem tuli Peter meie laevaga hüppest välja.

Ma suundusin Sonia poole, kui ta süsteemi siseossa suundus. „Ma põkkun sinuga pakpoordis Sonia. Peter põkkub ristlejaga, mis teie laeva küljes on.”

Peter oli kiirem, ta püüdis meid kinni ja sildus meiega, enne kui ma teise kaubalaevani jõudsin. Ma heitsin pilgu tema poole, kui ta sisse kõndis ja jätkasin ettevaatlikult teise laevaga dokkimist. Kiikasin Andy't masinaruumist holos: „Me jääme teisi vooluga varustama.”

Ta noogutas, jätkas oma tööd ja ma nõjatusin oma istmel tagasi. Heitsin pilgu Peterile: „Vaata lastideklaratsioone ajal, kui ma võtan ühendust kapten Jenningsiga.”

„Saatsin paar meest ristlejast üle käima.”

„Saada keegi sellesse teise kah.”

„Sonia, sa võid nüüd mootorid välja lülitada.”

Kahel ristlejal puudusid olulised osad nagu mootorid ja elutagamise süsteemid. Mis neis puudu oli, oli kaubalaevades, koos muude asjadega paljude teiste laevade jaoks. Teel süsteemi siseossa täiendasime kaubalaevadest oma varusid ja kolm nädalat hiljem eraldusime neist enne dokkimist.

Voliniku vangistamine

Me saime kaubalaevade ja kahe ristleja eest suure boonuse. Kuna Lorenz tahtis Andy ja Davidiga laevale üldkontrolli teha, veetsime järgmised kaks nädalat jaamas. Ma hakkasin Peteri ja Samanthaga läbi töötama luurearuandeid süsteemidest, valisin meile Püha Siegfriedi. Me lahkusime jaamast ja pärast asteroidide vöö ületamist muigas Lorenz oma holos: „Tee üks hops.”

Ma kontrollisin grav teavet ja plaanisin hopsu, enne kui nuppu vajutasin. Laev hüppas kiiresti ja sujuvalt ning välja tulime sama sujuvalt. Vaatasin Lorenzi ja ta naeratas: „Me kõpitsesime natuke...”

Ma rahmasin käega: „Ära seda ära riku. Tead ju, et meie, linnu-lendurid, ei saa sellest niikuinii aru.”

Ta muigas ja ma kuulsin kuidas Andy koos Davidiga naersid. Hakkasin hopsuid plaanima ja tund aega hiljem jõudsime heliopausi. Ma kontrollisin pika hüppe plaani, enne kui ussiaugu avasin ja hüppasin. Keerasin ära ja liikusin meie positsiooni poole heliopausi kohal. Samantha lõpetas passiivse skaneeringu tegemise ja pani selle kordajasse. „Kaks ristlejat hopsu piiril ja neli hävitajat sügavamal süsteemi sees.”

Ma noogutasin ja lasin end lõdvaks. „Kaubalaevade liiklus?”

„Neli kaubatransporti liiguvad sügaval süsteemi siseosas ja üks kaubalaev läheb sisse hopsutsooni äärel.”

Kulus nädal enne seda, kui jõudsime positsioonile ja veel kolm, enne kui kõik sõjalaevad olid väljaspool vahetut hopsuulatust. Mis pani mind end toolil püsti ajama ja tähelepanu teritama oli transponderi kood, mida kasutas üks väike kaubalaev. Ma lõin üldhäiret ja lisasin kiirust. Vaatasin Samanthat, kui tema holo üles hüppas. „Pane rakett selle transportlaeva ette.”

„See on väike...”

„Tee seda!”

Mõni hetk hiljem läks rakett teele. Heitsin pilgu Edgari suunas: „Vaata sõjalaevu süsteemi siseosas.”

Vaatasin Andy't masinaosakonnas: „Soojeneda hopsu ja hüppemootorid üles.”

Ta noogutas ning ma vaatasin tagasi Peteri ja Sonia poole: „Nad võivad võidelda, kui me pardale läheme. Peter tahan, et sa kontrolliks hoolikalt meeskonda päästepaatides, kui nad seda ei tee. Vähemalt üks neist on pühakute riigivolinik.”

Ta silmad läksid suureks ja ta noogutas. Ma pöörasin end tagasi: „Saada hoiatus Edgar.”

Transport ei peatunud ja ma urisesin: „Pane järgmine rakett paar kilomeetrit selle ette.”

See sähvatas välja ja hetk hiljem lõhkes. Laev kõikus ja pöördus kõrvale, kuid läks edasi. Ma raputasin pead: „Ütle neile, et ma panen kümne sekundi pärast neisse kuus raketti ja alustan lugemist.”

Edgar noogutas ja kaheksa ajal laev äkki vähendas kiirust ja peatus. Edgar köhatas: „Sõjalaevad on teel välja. Üks üritas hopsu, kuid näib nagu läinuks midagi valesti.”

Ma noogutasin, lähenesin transpordile ja hakkasin dokkimiseks kiirust vähendama. Niipea, kui meil oli tihestus, avasid Samantha kaaperdajad luugi. Transpordilaeva meeskond avas tule, kuid minu inimesed olid valmis ja jäigad tööskafandrid peatasid kuulid. Ma vaatasin vaatluskaarti, kui järgmine laev hopsu teha püüdis.

Aeg tundus roomavat, enne kui Samantha urises sisesides: „Ta on meie käes ja laev on puhas.”

Ma pöörasin end ringi, et vaadata süsteemi kaardistust. „Pane luugid kinni ja tõuka meid eemale.”

Ta küsis side kaudu: „Mida ma selle volinikust sitapeaga teen?”

„Koori ta paljaks ja pista siis kongi.”

Ootasin, kuni mul oli luugist roheline tuli, enne kui hakkasin väikemootoreid kasutades eemalduma. Peter pani transportlaeva liikuma ja paiskas päästepaadid välja. Kõhklesin hetke, kas käivitada laev ja järgneda, kuni nägin vaenlase hävitajat välja hopsamas. Ootasin, kuni Samantha paar minutit hiljem relvakontrolli holosse ilmus: „Pane raketid valmis.”

Edgar tõmbas äkki õhku sisse; ma vaatasin korraks tema poole ja siis oma teabekordajat. Ma kirusin, pöörasin laeva ja mõõtsin vahemaad: „Tuld!”

Ma plaanisin hopsu samale hetkele, kui kuus raketti välja lendasid ja lõin nuppu. Lahingulaeval polnud isegi kilbid üleval, kui raketid teda tabasid ja siis me hopsasime. Ma keerasin laeva ümber, kui me lahingulaeva taga välja tulime ja Samantha tulistas käsku ootamata veel kuus raketti. Ma plaanisin uue hopsu ja lõin jälle nupule, kui lahingulaev veel kord pihta sai.

Ma keerutasin ja keerasin laeva, kui me välja tulime ning taas kord tulistasime. Ma lõin hopsu nuppu, kui meie pihta tulistati kakskümmend suurt raketti ja me hopsasime. Ma higistasin, kui me välja tulime ja keerasin laeva pööritamise ajal ringi ning me tulistasime veel ühe korra. Lahingulaev rebiti tükkideks, kui miski selle sees plahvatas. Keerasin laeva ringi ja suundusin väljapoole, kuid kaks hävitajat hüppas meie ja hüppepunkti vahele.

Samantha vandus kurja, kui ta järgmised kuus raketti välja lasi: „Meil on ainult kuus tükki järel!”

Ma hopsasin ja keerasin ringi, et näha, kuidas hävitajad tükkideks rebiti. Hävitajad, mis väljapoole olid hopsamas, peatusid ja ma pöörasin laeva ringi ning suundusin väljapoole. Peter oli juba välja hüpanud ja paar minutit hiljem hüppasin ka mina. Kui me välja tulime, suundusin süsteemi siseosa poole ja Edgar tegi meile vaatluskaardi. Kümmekond ristlejat olid süsteemi serval ja ma muutsin meie transponderi koodi.

Leidsin Peteri ja suundusin ta poole. Kui olime põkkunud nõjatusin toolil tagasi ja võdisesin hetke, kuni Edgar muigas ja Samantha naerma hakkas. Ma tõusin püsti ja vaatasin Sonia poole. „Vaata laeva järele ja alusta süsteemide kinni panemist.”

Suundusin kongi poole ja leidsin sisse astudes voliniku üht minu meest sõimamas. Ma naeratasin ja nõjatusin vastu seina: „Noh tundub, et me saime ühe ülespuhutud jobu.”

Minu mees naeris ja vangutas pead, enne kui luugi poole suundus. Volinik jõllitas mind: „Ma lasen su maha lüüa.”

Ma mühatasin: „Kuidas sulle meeldiks jaamani jalutada?”

„Ma ei ütle sulle midagi.”

Ma naeratasin: „Veame kihla? Enne, kui jaama jõuame, räägid sa mulle kõike, mida ma teada tahan.”

Pöördusin, et minna transpordilaeva kapteni kajutisse. Laeva last oli põhiliselt luksusesemed vanemohvitseridele. Mis pani mind naeratama oli see, mida volinik oli püüdnud oma toa arvutist kustutada. Kapteni arvutiparool lubas mul selle taastada ja oma andmepulgale salvestada.

Saatsin kapten Jenningsile krüpteeritud sõnumi, enne kui lasin meeskonnal laeva pardale tulla. Ma läksin tagasi kongi ja naeratasin volinikule, kui tema kongiukse avasin ja näitasin talle šokinuia. „Esiteks kasutan ma seda ja põletan sul munad otsast. Siis võtan ma ette su kõik suuremad lihaserühmad, kuni sa oled ainult võdisev kämp. Alles siis hakkan ma küsimusi esitama.”

„Sa ei saa seda teha. See on konventsioonide vastu.”

Ma naeratasin, kui ma tema poole hiilisin. „Kuid ma olen piraat, konventsioonid ei loe mulle midagi ja peale selle ei ole sa sõdur, seega ei käi need sinu kohta niikuinii.”

Ta oli vastu seina surutud: „Oota! Mul on... Mul on infot.”

Ma naeratasin viibutades šokinuia. „Sa annad selle mulle, kui ma lõpuks küsimist alustan.”

Ta vaatas meeleheites ringi: „Mul on raha ja ma tean, kuskohast seda veel rohkem saada.”

Hakkasin nuia tema poole sirutama, ta karjatas ning hakkas siis rääkima ja rääkima ja rääkima. Ta andis mulle üksuste positsioonid, süsteemide tugevused, liikumiskäsud ja palju muud. Ta andis mulle ka nende laevastiku palgaks mõeldud suure rahasaadetise aja ja koha. Kui ma välja kõndisin, nuttis ta põlvili põrandal ja ma polnud teda isegi puudutanud.

Ma naasin transportlaeva ja läksin otse voliniku kajuti tualetti. Avasin potikaane ja tõmbasin välja suure koti. Ma sulgesin kaane enne koti avamist, et näha rahatähtede pakke. Muigasin, panin koti kinni ja läksin kaptenisillale.

Panin koti kaptenitoolile, kui Peter minu poole vaatas. „Me saime just boonuse.”

Ma viipasin koti poole. „Viiskümmend miljonit voliniku enda kulul. Ta tahtis kosmosejahti osta.”

Ta muigas ja naeris siis: „Kahju, et see on väärtusetu.”

Naeratasin ja kiikasin Tana poole, kes muigas. „Kuid me saame selle ümber vahetada ja kaotame ainult poole.”

Ta naeris ja noogutas, kui ma süsteemiside üles võtsin ja Jenningsile veel ühe sõnumi saatsin. Sellele vastati kohe palvega silduda sõjalises jaamas. Ma raputasin pead ja saatsin oma vastuse ning vaatasin Peteri poole: „Nad tahavad jälle, et me läheks sõjalisse jaama.”

Ma tõusin ja läksin tema juurde: „Laev on luksusesemeid täis.”

Ta muigas, tõusis püsti ja ma istusin ning hakkasin ülevaatust tegema. Kulus kolm nädalat, mille järel korvett eraldus ja sildus meie laevadokis. Samal ajal juhtisin ma transportlaeva teise dokki. Kaks meest seisid volinikuga lüüsis, kuni ma laeva kinni panin. Avasin lüüsi ja lasin oma inimestel lahkuda.

Tosin laevastikuohvitseri ja kaks turvatöötajat tulid pardale, et volinik vahi alla võtta. Kaks admirali, kes koos Jenningsiga kohale olid tulnud, olid kivinägudega, kui ma andmepulga tema kätte andsin. „Ta andis palju informatsiooni.”

Ta noogutas, kuid ei öelnud midagi, kuni ma andsin talle andmekuubiku. „Meil tuli hävitada lahingulaev ja kaks hävitajat, et ta kätte saada.”

See avaldas mõju, ta tõmbus jäigaks ja ajas silmad suureks, kaks admirali ainult vaatasid teineteist. Ta köhatas: „Sa võitlesid korvetiga lahingulaeva vastu ja võitsid?”

Ma muigasin ja läksin edasi. „Meil on ainult kuus raketti järel. Nii et me oleks väga tänulikud, kui sa saaksid saata uued; nende asemele, mis meil tuli ära kasutada.”

Palgaraha varastamine

Vaatasin Samanthat, kui ta end vaatlustehniku istmele libistas: „Kas me saime kõik raketid peale laaditud?”

„Ning nad tegid isegi muudatused lõhkepeades,” naratas ta.

Me olime sildunud vaid nädal tagasi, kuid meil oli sihtmärk ja ajakava, millest tuli kinni hoida. Ta muigas ja noogutas mulle, kui ma lõpetasin oma süsteemide kontrolli. Viisin laeva väikemootoritega jaamast eemale, enne kui väljapoole pöörasin. Läksin üles, et ületada asteroidide vöö. Vaatasin Andy't masinaruumi hologrammil, kui ta köhatas. „Jah?”

„Proovi nüüd hopsata.”

Ma kontrollisin kõike kaks korda, kui ma hopsu plaanisin ja vajutasin siis nuppu. Me hüppasime läbi ussiaugu sujuvalt ja ma muigasin, kui hakkasin plaanima hopsusid süsteemist välja. Tund hiljem ma kontrollisin ja panin paika pika hüppe. Me tulime välja päeva kaugusel väljaspool süsteemi heliopausi. Hakkasin liikuma koha poole, mille me olime oma varitsuseks valinud.

Küsisin Samanthalt, kui ta skaneeringu andmed minu konsoolile saatis: „On midagi süsteemi siseosas?”

Ta muigas ja raputas pead: „Ei, kui see just dokis pole.”

Võtsin aega, meil oli ikkagi mitu päeva, enne kui palgatransport tulema pidi. Sel hommikul, kui laevad sisse hüppasid, puhkasin ma piloodi istmel. Ajasin end sirgu, kui Tana minu poole pöördus: „Üks kaubalaev, üks Marshal klassi väike transportlaev ja kaks ristlejat.”

Vaatasin skaneeringut ja teatasin: „Peahäire.”

Vaatasin, kuidas süsteemid ellu ärkasid, plaanisin hopsu ja enne nupule vajutamist heitsin pilgu Samantha poole tema holol. Me olime seda hetke oodanud ja niipea, kui me välja tulime, lendasid kuus raketti välja, ma pöörasin laeva ringi ja hakkasin kiirust lisama. Veel kuus raketti lendasid välja, kui esimesed kuus tabasid ühte ristlejatest. Sellel ei olnud isegi kilpe üleval ja ta kadus plahvatuses.

Ma hopsasin ja välja tulles keerasin laeva ringi, et näha, kuidas teine ristleja lõhki lendab. Keerasin laeva ja läksin transportlaevale järgi. „Saada hoiatus.”

Mõlemad laevad vähendasid kiirust, kui ma transportlaeva poole suundusin. „Neli ristlejat tulevad väljapoole,” sisistas Tana.

Ma noogutasin ja hakkasin transportlaevale lähemale sõitma ja ta nihutas end oma istmel: „Ma arvan, et nad viskasid midagi välja.”

Kiikasin Samantha poole: „Saad sa selle grav ankruga kätte?”

„Muidugi.”

Noogutasin, kui me põkkusime ja avasin siseside: „Läks!”

Ootasin ja hoidsin pilgu skaneeringu andmetel. Neli ristlejat tegid pikki hopse kuid meil oli aega. Peter teatas meie sidekanalil: „Palgaraha siin ei ole.”

Ma mõtlesin sellele, mille nad välja olid visanud ja naeratasin: „Ma arvan, et see on meil juba käes. Liigu eemale ja suundu välja.”

Vaatasin Samanthat tema hologrammis. „Las üks su meestest toob grav ankru sisse ja vaatab, mille me kinni püüdsime.”

Kui mul oli lüüsist roheline tuli, kasutasin ma väikemootoreid, et transportlaevast eemalduda. Kui see hakkas ära pöörama, tõmbas Tana õhku sisse ja ma vaatasin skaneeringu teavet. Nägin parve ründesüstikuid kaubalaevast eemaldumas ja meie poole tulemas. Ma tõstsin meie kilbid üles, keerasin laeva ringi ja avasin sidesõlme: „Viska päästepaat välja ja hüppa kohe Peter.”

Vaatasin Samanthat: „Pane rakettidele lähedussütikud ja tulista need siis välja.”

Ta noogutas ja hetk hiljem lendas kuus raketti välja. Paar tosinat raketti tuli lennates meie poole, kuid olin hopsu paika pannud ja vajutasin nuppu. Kui me välja tulime, keerasin laeva ringi ja nägin, et kaks kolmandikku ründesüstikutest olid kadunud, samuti transportlaev. Veel kuus raketti lendas ülejäänud ründesüstikute suunas.

Ma keerasin laeva ja hopsasin. „Lase kaubalaev õhku.”

Me tulime välja, ma keerasin laeva spiraalis; me pöörasime ringi ja tulistasime veel kuus raketti kaubalaeva pihta. See oli peaaegu otsetabamus ja neil ei olnud aega, et peibutised välja lasta. Raketid tirisid enamasti lõhki trümme, milles polnud midagi peale vaakumi. See on, peale nende kahe, mis plahvatasid ahtriosas ja ühes reaktoritest.

Kui laev plahvatas, keerasin ma ringi, lisasin kiirust ja plaanisin hüppe välja. Muretsesin, kas Peter oli ellu jäänud. Peale hüppest välja tulemist ohkas Tana kergendatult, kui keerasin süsteemi siseosa suunas: „Transport on otse meie ees.”

Kiikasin skaneeringu andmeid ja kohandasin kurssi. Vaatasin Samanthat tema holos: „Ütle mulle, et me saime nende palgad.”

Ta muigas ja noogutas: „Ja palgalehed.”

Naersin ja lasin end lõdvaks, kui me transportlaevale lähenesime. Kui olime põkkunud, panin laeva ooterežiimile ja sirutasin ennast. Ma naeratasin teistele, kui kaptenisillalt välja kõndisin. Transportlaevas olid jälle luksusesemed. Lasin mehed lahti kaupa läbi vaatama ja endale mõnda asja valima. Tegin ka kõne Jenningsile ja ütlesin, et meil on kogu vaenlase laevastiku palgalehed.

Ta oli vaimustuses, kuid muidugi tahtis ta, et me läheks sõjalisse jaama. Ma arvan, et ta oli õppinud, sest ta ei vaielnud liiga palju. Veidi hiljem olin transportlaeva kaptenisillal ja juhtisin laeva ning Samantha köhatas oma kurku skanneripuldi tagant: „Keegi hüppas just sisse.”

Kiikasin kordajasse ja lõpuks mõne pika hetke järel hakkasid ilmuma laevade koodid. Ma tõmbusin jäigaks: „See on terve ristlejate eskadron.”

Samantha lõi üldhäiret sel ajal, kui ma mõtlesin ja lõpuks vaatasin oma grav ekraani. Ma urisesin ja vaatasin holot Andy'st masinaruumis: „Soojeneda hüppemootorid üles.”

Ta vaatas mind, noogutas ja keeras end, kui ma end ära pöörasin ja plaanimist alustasin: „Saada Peter meie laeva. Ütle talle, et ta sisse hopsaks.”

Samantha pöördus tegema, mida ma talle ütlesin, kui ma vaatasin ristlejate eskadroni lähemale hopsamas. Vaatasin lüüsi tulesid, kui nad punaseks ja siis jälle roheliseks läksid. Ristlejate eskadron ilmus meie taha ja lisas kiirust. Lõpuks meie laev eraldus ja lisas kiirust ning ma ohkasin: „Tantsuks valmis Andy?”

Ta muigas ja tõstis pöidla ning ma lõin hopsu nuppu. Samal ajal kõlas sidesõlmest: „Transport peatuge ja valmistuge pardaletulekuks!”

Ussiauk avanes, me hopsasime ja tulime välja orbiidil viimase planeedi ümber. Ma ignoreerisin kõike peale grav ekraani ja näitude, kui hakkasin plaanima teist hopsu või hüpet, sest see ei tulnud olema lühike. Kiikasin Samanthat, kui ta kurku puhastas: „Mis on?”

Ta muigas: „Peter hopleb ikka sissepoole ja laevastik tuleb väljapoole.”

Ma noogutasin ja lõpetasin oma plaanimise enne nupule löömist, kuna ristlejate eskadron hopsas välja. Me hüppasime välja, kui nad sisse hopsasid ja väljusime teisel pool süsteemi, orbiidil järgmise planeedi ümber. Ma läksin tagasi tööle samal ajal, kui Samantha uuendas skaneeringut ja pomises ning porises omaette. Ma lõin jälle hüppe nuppu ja ta sisistas: „Nad hopsasid uuesti.”

Me hüppasime ja tulime välja veel sügavamal süsteemi siseosas, teise planeedi ümber. Ma vaatasin teda: „Kontrolli signaale mida me välja saadame.”

Läksin tööle tagasi, kui ta otsimist alustas. Vaatasin Andy't, kes kortsutas kulmu: „Mis on?”

„Meil on võib-olla üks või kaks hüpet, enne kui hüppemootor üles ütleb,” ohkas ta.

Samantha hüppas oma istmelt üles ja jooksis välja: „Ma leidsin selle!”

Ristlejate eskadronil oli vaja meid hävitada, et vabaneda oma laevastiku palgalehtedest. Ma lõpetasin oma plaani ja ristasin oma sõrmed, enne kui nuppu lõin. Seekord oli hüpe väga karm ja me tulime välja väga kaugel. Panin meeleheitlikult kõike kinni: „Sulge kõik, välja arvatud eluks vajalik Andy!”

Ma lõpetasin ja pöördusin Samantha poole, kui sillal pimedaks läks. Ta läks oma kohale: „See oli kapteni kajutis.”

Ma noogutasin ja üritasin end lõdvaks lasta, kui tillukesed hädatuled vilkuma hakkasid. Andy tuli paar minutit hiljem sillale, istus hüppeistmele ja ohkas: „Hüppemootor seiskus ja vajab täielikku väljavahetamist.”

Ma noogutasin: „Loodetavasti ei anna me end välja ajal, kui nad otsivad; hetkeni, mil laevastik nad välja ajab.”

„Mul on kaardipakk, kas keegi tahab mängida?”

„Ma säästan oma õnne laeva jaoks,” mühatas Samantha.

Pärast mitut tundi ootamist, lasin ma Andy'l laeva jälle voolu alla panna ja Samantha kasutas passiivset uuringut. Ristlejate eskadron oli peaaegu heliopausil ja me äratasime kõik süsteemid jälle ellu. Panin meid jälle liikuma, suundusin meie jaama poole ja lasin end lõdvaks. Kulus vaid paar päeva, sest olime enamiku teest juba ära hopsanud.

Andy veetis selle aja hopsumootorit ümber ehitades, meie Samanthaga jäime sillale. Selleks ajaks, kui me sildusime, oli Peter palgaraha juba ümber konverteerinud ja andnud kätte maksukaardid. Jennings ja admiral luurest olid oodanud ja võtnud palgalehed, niipea kui luuk avanes.

Me saime rohkesti raha laeva eest ja Jennings andis meile ka kolooniaraha lahingusõidu eest.

Jahtlaev

Olin otsustanud suunduda tagasi Püha Miikaeli ja pärast nädalat jaamas lahkusime me dokist ning suundusime välja. Me hopsasime välja heliopausi poole ja jõudsime sinna, kui Edgar teatas: „Üks laev ilmus just välja ja suundub meie poole.”

Ma vaatasin teda, siis kordajat ja lõpuks Peterit piloodiistmel. „Hävitaja. Valmista ette hopsude jada.”

Vaatasin Samanthat ja ta urises, kui kuus raketti välja tulistas. Mõni hetk hiljem ja just enne seda, kui raketid tabasid, me hopsasime. Kui me välja tulime, keeras Peter laeva ringi, kuid hävitaja oli kadunud. Hetk hiljem hüppas ta välja meie taga ja siis tulistas. Mul olid käed rusikas, kui ma istmel ettepoole kummardusin.

Me tulime hopsust välja ja pöörasime ringi, aga hävitaja oli taas läinud. Hetkel, kui me hopsasime, tuli see välja meie taga. Ma keerasin meid ringi, et alustada hopsu plaanimist. Saatsin koordinaatide komplekti Samanthale, kui me jälle välja tulime. Peter pöördus ja jälle hopsas hävitaja meie taga välja. Saatsin uue hopsu plaani Peterile, kes kirus ja vajutas hopsu nuppu just peale seda, kui Samantha kuus raketti välja lasi.

Ma olin pinges, sest teadsin, et varem või hiljem üks meist ei hopsa õigel ajal sisse või välja. Seekord tulime me välja ning Peter keeras ja pööras laeva spiraalimööda allapoole. Ma hoidsin hinge kinni, kui hävitaja hopsas välja just meie viimati tulistatud rakettide ette. Need tabasid laeva pära ja rebisid selle puruks. Ma ohkasin, ajasin end sirgu ja vaatasin Edgarit.

Ta vaatas oma vaatluspulti ja naeratas, kui ta minu poole vaatas. „Kahel päästepaadil õnnestus eralduda.”

Ma noogutasin ja vaatasin teabekordajat. „Ja kuus ristlejat on peaaegu siin.”

Me vähendasime kiirust ja vaatasime, kuidas päästepaadid ristlejate poolt üles korjati. Ma viipasin Peterile, kes laeva ringi pööras ja hakkas sisestama meie pikka hüppe plaani. Me tulime välja paar päeva enne heliopausi. Ootasime passiivse vaatluse andmeid, enne kui minna varjatult positsioonile, mille olime valinud.

Süsteemis olid mõned sõjalaevad, kuid enamasti patrullisid need lihtsalt jaamade ja planeetide lähedal. Transportlaevad hüppasid mitu korda sisse, kuid olid liiga kaugel. Kulus peaaegu kaks nädalat, enne kui midagi juhtus. Samantha istus treeningusimulaatori taga, Peter oli piloot ja Edgar vaatluspuldi taga. Naaldusin kaptenitoolile ja mõtlesin teisele positsioonile minemisest.

Vaatasin Edgari poole, kui too hüüatas: „Ussiauk avaneb kümne tuhande kilomeetri kaugusel!”

Nõjatusin ettepoole ja lõin üldhäiret: „Samantha pane raketid valmis.”

Olin vaevalt suu kinni pannud, kui kaks ristlejat ja neile järgnev jaht välja hüppasid. Kiikasin Samanthat tema holos: „Võta vasak!”

Kuus raketti sähvatasid välja, kui Peter laeva käima pani. See kargas spiraali mööda edasi ja Edgar hakkas vastumeetmeid kasutama. Vasak ristleja plahvatas, kuid parempoolne pöördus kursilt ära ja lisas kiirust. Veel kuus raketti lendas välja, enne kui me hopsasime. „Kui sa teise ristleja puruks lased, mine jahile järele!”, hüüdsin ma ja hüppasin püsti.

Jooksin sillalt pardaletuleku lüüsi luugi juurde. Samantha teatas hetk hiljem: „Teine ristleja on hävitatud! Kaks päästepaati lahti lastud, kaaperdusrühm valmistuda lahinguks.”

Me sobitasime end koos Tana ja Lorenziga skafandritesse nii kiiresti, kui suutsime; teised olid peaaegu valmis ja ootel. Tundus kuluvat mitu tundi, enne kui Edgar teatas: „Paigas, aga ärge raisake aega, tosin ristlejat tulevad välja.”

Tundsime kolakat laevade põkkumisel, ma ootasin rohelist tuld ja vajutasin luugikaane vabastajat. See libises lahti ja mehed tormasid teise lüüsi. Kui see avanes läksime läbi laeva ja ma läksin väga väikese päästepaadi juurde. Vaatasin seda tungil täis meestepunti ja kortsutasin kulmu kolme mehe peale meeskonna vormirõivastes, mis ei olnud ligilähedalgi nende suurusele.

„Teie kolm tulge välja,” viipasin ma neile.

Kapten jäigastus: „Ei.”

„Väga hea. Me pumpame õhu välja, enne kui paadi minema lööme,” teatasin ma naeratades.

Tema nägu ei olnud ainuke, mis kaameks läks. Ma viipasin kolmele mehele: „Astuge välja.”

Nad tulid aeglaselt välja ja ma kiikasin ühe oma mehe suunas: „Otsi nad läbi.”

Pöörasin ja avasin side: „Kuidas see välja näeb?”

„Puhas.”

Ma sulgesin luugi: „Löön päästepaadi välja.”

Ma sirutasin käe avariiolukorras väljapaiskamise nupu järele, kui minu side tööle hakkas: „Ussiauk avaneb! Kaks hävitajat!”

Kõhklesin, enne kui käe nupule lõin. „Pange need mehed luku taha!”

Ma keerasin ringi ja jooksin sillale. „Valmistuda stardiks!”

„Raketid!”

Ma sprintisin sillale, libistasin end piloodi istmele ja hakkasin klahve klõbistama: „Lahtisild...”

Laev võpatas ja Peter kirus: „Leke!”

Ma vandusin: „Laev maha jätta! Igaüks kiirustagu jahtlaeva!”

Ma kontrollisin kõike ja heitsin pilgu Lorenzile tema holos: „Seisund?”

Ta muigas: „Stardiks valmis.”

Noogutasin ning tegin valmis mitu hopsuplaani, kuni Peter sisesides teatas: „Kõik pardal!”

Ma kasutasin väikemootoreid, lisasin peaaegu otsekohe kiirust ja hopsasin samal ajal, kui hävitajad tule avasid. Kui ma välja tulin, tõstsin ma pidevalt kiirust ja hopsasin, kui hävitajad välja tulid. Tana keeras end: „Üks laevastik hüppab sisse!”

Ma raputasin pead, kui me välja tulime ja Peter Edgariga sillale tulid. Muutsin hopsuplaani, mida ma ette valmistasin. „Pane igaüks valmis Peter.”

Ta libistas end juhiistmele ja hakkas kõiki kontrollima. Ma tegin lõpuks pika hopsu ja tulin välja planeedi juures. Hakkasin uuesti plaanima: „Räägi minuga Lorenz!”

Ta näitas hambaid: „Nurrub nagu kass.”

Noogutasin, lugesin raskusjõu andmeid, sisestasin hüppeplaani ja vajutasin nuppu: „See läheb karmiks, seega vaata hopsumootorit.”

„Kumba? Meil on neid kaks,” naeris ta.

Ma vaatasin teda: „Vaheta neid siis omavahel.”

Ta noogutas, me tulime hopsust välja ja ma läksin tagasi raskusjõu skaneeringu lugemise juurde. Tana vaatas mind: „Neil on kaks ristlejat peaaegu ühel joonel järgmise planeediga.”

Noogutasin ja lõin hopsu nuppu: „Peter hakka vaatama gravitatsiooni andmeid ja planeeri hops edasi.”

„Juba teen seda, lihtsalt vaata oma võimaluste nimekirja,” muigas ta.

Me tulime välja ja ma proovisin ristlejaid ignoreerida, kui ma oma hopsu üle kontrollisin. Tana võpatas: „Raketid!”

Ma vajutasin nuppu ja Peter itsitas: „Jälle nemad.”

Kui me välja tulime, oli mul võimalustes järgmine hops, mis viinuks meid päikesest mööda. Ma sisestasin selle ja me hopsasime. Vaatasin Lorenzit ja Andy't holos tunglemas: „Kuidas meil läheb?”

Ta kehitas õlgu: „Nad kuumenevad.”

Noogutasin, kui me välja tulime: „Proovi nende jahutusluuke avakosmosesse avada.”

Ta jäigastus ja siis muigas: „Sa tiri meid siit välja ja me mõlemad anname sulle musi.”

Muigasin, kui ma kontrollisin võimalusi: „Nüüd tuleb raske osa, Peter. Loe tühja ruumi gravitatsiooni süsteemis, nagu loeks sa seda planeedi juures ja kasuta seda, et plaanida oma hops.”

Ma lõin hopsu nuppu ja heitsin pilgu seljataha, et näha peaaegu kogu meeskonda vaatamas. „Samantha? Võta üks meeskonnaliige ja mine küsitle neid mehi.”

„Ma viskan ühe läbi õhulüüsi, kui nad ei vasta,” naeris ta.

Kulus tund aega, enne kui jõudsime kaugemale heliopausi ja ma hakkasin sisestama meie hüpet. Kui me välja tulime, ohkasin ma kergendatult ja vaatasin Lorenzi: „Kuidas elavad meie mootorid?”

„Jätkavad kassi moodi nurrumist ja on külmad nagu külmkapp.”

Hakkasin meid süsteemi siseossa viima ja vaatasin siis Soniat: „Tahad ta ise sisse viia?”

Sonia norsatas: „Kuna sa kogu raske töö ise ära tegid.”

Tulin ära ja lasin tal silla üle võtta, enne kui suundusin Peteriga välja. Ta vaatas mind: „See läks lähedalt.”

Ma noogutasin: „Ja nüüd ei ole meil laeva.”

Ta noogutas ja me astusime tillukesse kajutisse. Samantha vaatas meie poole ja naeratas. „Meie külalised on kaks pühakute volinikku ja Norse Vabariigi volinik, kes nõuab nüüd et me ta vabastaksime.”

Ma nõjatusin vastu ust. „Ava õhulüüs ja ta võib jaama jalutada.”

Mehe nägu kahvatas: „Kuidas sa julged!”

Ma vaatasin teda ja naeratasin: „Sul olid seljas meeskonnaliikme riided ja sa ei tutvustanud end. Sa olid pühakute laevas, kellega me sõda peame. Teie valitsus on kuulutanud end neutraalseks, kuid siin sa oled. Sa oled spioon ja vastad küsimustele, mida me esitame või me viskame sind kosmosesse.”

Kaks pühakute volinikku jäigastusid ja üks ütles: „Sa ei saa sundida...”

Ma viipasin käega, katkestades teda: „Teie kahe kohalt. Te pole volinike riietes ja spioonid. Kas te vastate või surete.”

Vaatasin Peterit: „Eralda nad ja esimene kord, kui üks neist ei vasta, viska ta lüüsist välja.”

See andis palju rohkem vastuseid, sealhulgas teabe, et norse ettevõtja oli ehitanud raskeristleja prototüübi, mis oli väiksem kui hävitaja. Rakettide asemel, ütles volinik, olid tal automatiseeritud liigutatavad relvad, mis tulistasid, mida ta nimetas hopsu lasuks. See tõmbas minu tähelpanu ja ma hakkasin esitama küsimusi nagu, mis süsteemis nad seda ehitavad.

Peter vaatas mulle otsa ja naeratas, kui ma süsteemi üksikasjad kätte sain. Ma läksin tagasi sillale ja naeratasin Soniale, kui ma ta piloodi istmel välja vahetasin. Võtsin tema koha ja hakkasin kontrollteste tegema ning kiikasin Lorenzi, kes oli ikka veel masinaruumis: „Kuidas hopsumootorid tunduvad?”

Ta kortsutas kulmu: „Ma ju ütlesin sulle, et nad on korras.”

Noogutasin, sisestasin hopsu ja vajutasin nuppu. Me hüppasime ja tulime välja kõrgel orbiidil planeedi ümber. Hakkasin sisestama teist hopsu ja vaatasin Peterit: „Kui jõuame jaama, vajab igaüks uut tööasjade komplekti. Üks kott ainult ja pange jäigad skafandrid jahi pardale.”

Ma lõin hopsu nuppu, ta noogutas ja siis me hopsasime.

Varjatud kavatsuste tõestamine

Me olime jaamas ainult nii kaua, et anda üle vangid ja täiendada varusid, enne kui lahkusime. Me hopsasime välja ja ma sisestasin pika hüppe süvakosmosesse pühakute territoriaalruumis. Pärast välja tulemist keerasin laeva ja asusin koostama teise pika hüppe plaani kuni Vendricu päikesesüsteemini, mis kuulus Norse Vabariigile.

Kui me välja tulime, ootasin vaatlusandmeid, enne kui hakkasin süsteemi sisenema. Kõik olid pinges, kuna süsteemis oli terve pühakute lahingulaevastik, samuti norse laevastik. Peter rääkis laevatehase jaama kontrolliga ja sai meile sildumisloa. See oli pikk kolmenädalane reis süsteemi siseossa ja me muretsesime, et meid avastatakse.

Kui me tulime jaamale lähemale, jätkasime me vaatlusi ja nägime, mis võis olla ainult raskeristleja, kui see mootoreid testis. Me sildusime keset öötsüklit ja ma kontrollisin, et meie lüüsi jaamapoolsed luugid oleks suletud. Kõigil olid jäigad skafandrid või päästeülikonnad. Nüüd tuli raskem osa, me pidime väljuma teisest õhulüüsist rühmade kaupa.

Pärast seda kui kõik väljas olid kasutasin ma kosmose gravkelku, et neid enda järel tirida. Jäin jaama lähedale, suundusime üles, üle ja siis välja suurde ehitustiiba. Ma vähendasin kiirust, kui me laevani jõudsime ning kõik liikusid eemale ja laiali. Otsisime videokaameraid, töölisi ja andurite paigutust.

Oli väga vara hommikul, kui hakkasime end välimisse õhulüüsi libistama. Läksin teiste pilootide ja vaatlustehnikutega sillale ning Lorenz viis masinistid teisele poole. Samantha pani oma inimesed laeva ja iga selle kajutit läbi otsima. Üksainus pühakute leitnant tukastas kaptenitoolil, kui me sisse tulime.

Peter kasutas automaatsüstalt ajal, kui me teda kinni hoidsime. Kümne minutiga olid kõik pardalolijad magama pandud või uimastatud ja siis magama pandud. Kontrollisin piloodipulti sel ajal, kui Sonia vaatas. Ma lõpuks noogutasin ning vaatasin holot Lorenzi ja Samanthaga: „Noh?”

Lorenz irvitas: „Meil on kaks hopsumootorit ja hüppemootor ning kaks faasreaktorit, mis annavad kogu voolu, mida me tulevikus võime vajada.”

Vaatasin Samanthat ja ta naeratas: „Nad olid valmis alustama relvakatsetusi ja magasinid on kõik täis.”

Ma heitsin pilgu tagasi Peterile ja ta naeratas: „Ma teatan meestele, et nad võivad alustada pühakute prügi välja viskamist.”

Muigasin ja noogutasin Lorenzile: „Pane süsteemid tööle.”

Viis minutit ja ma eemaldusin jaamast väikemootoritega. Side oli vaikne, kui ma ringi keerasin ja sügavamale süsteemi hakkasin sisenema. Me ei tahtnud lahingut pidada või võidelda terve laevastikuga pluss kõigega, mida norselased saata võisid. Lugesin pidevalt grav skaneeringut samal ajal, kui laev kiirust lisas ja Sonia hopsu plaanima hakkas.

Kiikasin Samanthat: „Arvad, et saad need relvad tööle panna?”

Ta noogutas ja ma tõmbasin hinge, enne kui me hopsasime. Kohe peale seda, kui me välja tulime, hakkas side meid kutsuma. Ma plaanisin järgmise hopsu ja me hüppasime. Kui me välja tulime pööras Tana end: „Pühakute laevastik hopsab süsteemis ringi.”

Noogutasin, kui nõustusin Sonia hopsuplaaniga ja lõin nuppu. Töötasin järgmise kallal, enne kui välja tulime ja kohendasin seda. Me hopsasime ja Tana raputas pead: „Nad saavad meid ees ootama.”

Kiikasin Samanthat: „Tundub, et sa saad relvi testida.”

Ta naeratas metsikult: „Oi kallikesed.”

Ma raputasin pead, lõpetasin järgmise hopsu plaani ja me hüppasime. Samantha urises, kui me välja tulime ja Sonia saatis mulle oma hopsu plaani. Hakkasin seda sisestama, seda samal ajal üle kontrollides; ja just enne meie hopsu tulistas Samantha meie relvadest. Kui me välja tulime, olid kuus ristlejat ainult rusud ja kahel hävitajal olid päästepaadid väljas.

Minu sõrmed tantsisklesid, kui ma sisestasin veel ühe hopsu ja pühakute laevastik tulistas oma raketid. Samantha tulistas uuesti ja me hopsasime, enne kui raketid meid tabanuks. Kui me välja tulime vaatas Tana meie poole: „Pühakute lahingulaev jätab endast jälje maha ja teised laevad on peatatud.”

Noogutasin ja enne hüppamist sisestasin Sonia hopsu: „Lorenz?”

„Roheline ja nurrub nagu kassipoeg,” vastas ta.

Muigasin, kontrollisin grav teabe kordajat ja me välja tulime välja. Norse laevastik oli lõpuks hopsanud kogu tee ümbertringi, et meil tee kinni panna. Alustasin järgmist hopsu ja Samantha tulistas meie ahtrirelvadest. Sel korral, kui me välja tulime, olid kuus hävitajat ainult rusud ja praht. Norse laevastik ei kavatsenud aga järele anda ja tulistas, kui ma sisestasin järgmist hopsu ja me hüppasime.

Laev värises meie kilpide vastas toimunud mitme järjestikuse raketiplahvatuse all. Vaatasin Lorenzit tema hologrammis ja seejärel Samanthat: „Kahjustused?”

„Nad ei löönud kilbist läbi,” naeratas ta.

Ma ohkasin, me tulime välja ja Sonia asus meeleheitlikult tööle järgmise hopsu kallal ning Norse laevastik saabus. Samantha lasi pooltest meie relvadest; Sonia lõi hopsu nuppu ja mina töötasin järgmise hopsu kallal. Mitmed laevad tulistasid, kuid me hopsasime ja nad lasid mööda. Kui me välja tulime oli pool norse laevastikku rusudeks.

Lõpetasin sisestamise ja vajutasin hopsu nuppu ning vaenlane hopsas eest ära. Me hüppasime, ma urisesin ja heitsin pilgu tagasi Peteri poole: „See võtab liiga kaua aega.”

Ta kehitas õlgu: „Me oleme ikka veel gravitatsioonikaevus nii, et...”

Mu silmad läksid suureks, kui mulle meenus üks lugu uurimislaevast. Ma pöördusin ja otsisin meeleheitlikult kõiki grav skaneeringuid alates meie jaamast lahkumisest. Me tulime välja ning ma hakkasin plaanima ja lõin automaatjuhtimise väljalülituse nuppu. Sonia kortsutas kulmu: „Alex?”

Jätkasin tööd: „Lorenz pane hüppemootor valmis.”

Ta vaatas mind üllatunult, enne kui end ringi keeras. Ma kiikasin Samanthat: „Anna tuld kõigist relvadest, mul läheb ainult üks hetk aega.”

Ta noogutas ja siis hopsas vaenlane välja. Peter vaatas üle mu õla, et näha, mida ma teen ja sisistas: „Kas sa oled hull?”

Samantha tulistas ja ma keerasin laeva ning lõin hüppe nuppu. Ussiauk avanes, mõni hetk hiljem me hüppasime, haihtusime ja Norse laevastik kadus. Laev värises ja ma hakkasin tegema kiireid korrektuure: „Lorenz pane hopsumootorid tööle ja sünkrooni hüppemootoriga.”

Kulus kümme pikka minutit, enne kui me välja tulime. Ma nõjatusin tagasi toolileenile ja ohkasin: „Kahjude aruanne?”

Lorenz vahtis mind: „Mootorid on peaaegu külmad.”

Ma noogutasin: „Kilbid?”

Samantha vaatas ja siis irvitas: „Ikka rohelised.”

Ma ajasin end püsti: „Tahad meid koju viia Peter?”

Ta vaatas mind: „Sa läksid läbi päikese.”

Muigasin, kui suundusin silla luugi poole: „Tegelikult me läksime ümbert, kuid see oli lähedal.”

Läksin otsima kapteni kajutit ja peale selle leidmist, panin ukse enda järelt kinni. Ma nõjatusin vastu seina, hakkasin värisema ja vajusin aeglaselt põlvili. Kulus paar minutit, enne kui ma sügavalt hinge tõmbasin ja püsti tõusin. Otsisin kajuti läbi ja läksin lõpuks sillale tagasi. Peter oli hüpanud meid Rodney heliopausi servale ja suundus sissepoole.

Istusin kaptenitooli: „Muuda meie transponderi koodi.”

Panin tööle tooli holo ja küsisin: „Samantha arvad, et sul oleks võimalik saada jaamas tehtud raketid?”

Ta muigas: „Pole probleemi.”

Lorenz köhatas kurgu puhtaks: „Tahaksid selgitada, mida sa tegid?”

Nägin Peterit Soniaga tagasi vaatamas ja ohkasin: „Ühe luurelaeva logiraamatus oli üks kanne. Põhimõtteliselt me läksime läbi päikese pinna ja kasutasime seda, et meid linguviskega süsteemist välja paisata.”

Ta pilgutas, enne kui noogutas: „Mõistlik.”

Ma mühatasin: „Ainult hullule insenerile. Kui meil poleks olnud kõiki grav skaneeringuid alates ajast, kui me jaamast lahkusime, oleks ma võinud meid päikesse panna.”

Ta muigas: „Kõik, kes sind tunnevad on nõus, et sa võid olla veidi tasakaalutu, aga sa ei paneks teisi kunagi ohtu.”

Sonia naeris, kui ta tagasi vaatas: „Ma käisin plaanist kuus korda üle ja sa jätsid veavaru, mida oleks võinud ka mitte olla.”

Ma kehitasin õlgu, enne kui vaatasin peaekraani: „Igatahes on meil nüüd uus laev. Kellelgi on aimu, kus meie järgmine sihtmärk võiks olla?”

Pealöök

Kaks nädalat jaamas ja norsed karjusid endiselt vaenutegudest nende vastu. Muidugi olime saatnud neile ka ametliku sõjakuulutuse, kuna nad liitusid pühakutega. Pühakud olid proovinud saata mõned sõjalaevad mitmetesse meie süsteemidesse, kuid laevastik oli vaid oma laevad ümber paigutanud ja vaenlase kinni püüdnud.

Laevastiku luure keeldus meid toetamast ja käitus nagu oleksime pühakud. Tegelikult olid nad peaaegu vaenulikud ja keeldusid igasugustki infot andmast. Me olime olnud väga vaiksed laeva koha pealt, kuni kapten Jennings, nüüd kommodoor, külla tuli. Ma vaatasin kolme võimalikku süsteemi, kui nägin oma laua tagant, kuidas ta läbi avatud luugi sisse astus.

Nõjatusin tagasi ja ta köhatas: „Uus laev?”

Ma muigasin mõrult: „Teisel juhtus õnnetus.”

Ta noogutas, kui ta kirjutuslaua juurde tuli: „On see too, millest volinikud mulisevad?”

„Ma ei tea sellest midagi.”

Ta turtsatas ja puudutas ühte süsteemidest, mida ma uurisin: „See on pühakute peasüsteem.”

Ma vaatasin seda: „Nii see on.”

Ta vaatas mind tähelepanelikult: „Kas sa mõtled viia oma laeva sinna?”

Ma kehitasin õlgu: „Kuna teie luure inimesed ei ole enam nõus meile teavet andma, läheme me sinna pimesi.”

Ta vaatas tagasi ja istus ühte kahest toolist: „Ma ütlesin sulle, et Laevastik tegi mõningaid ümberkorraldusi.”

Ma nõjatusin: „Ja me oleme andnud neile palju, mida nad ei teadnud ja lisaks ka olulist tehnilist teavet. Nüüd tahavad nad kohelda meid nagu oleksime me spioonid?”

Ma puudutasin kaarte: „Pärast seda missiooni võtame kolooniaraha, mille me oleme teeninud ja lahkume. Me peaaegu hukkusime selle kuradi jahi kaaperdamisel ja volinike kinnivõtmisel ning, mida me saime sinult või laevastikult? Mitte kuraditki ja me hävitasime kaks ristlejat, enne kui laeva kaotasime.”

Ta noogutas: „Ja ma võitlesin teie eest selle koha pealt. Uus süsteemi admiral ei nõustu sinu sõna või sinu tõenditega, et te olete midagi hävitanud.”

Ma raputasin pead: „Ta tahab, mida me saame teha ilma selle eest maksmata.”

Istusin tagasi ja vaatasin teda: „Me ei kogu enam andmeid ega edasta neid laevastikule. Me ei teavita laevastikku või anna teile edasi uue tehnoloogiaga lasti. Sellest hetkest annan ma teile märku, et laevastik on rikkunud minuga sõlmitud lepingut. Ma esitan kroonile lepingu rikkumise teate, kui me tagasi tuleme.”

Ta kummardus ettepoole: „Sa ei saa seda teha.”

Ma naeratasin: „Tegelikult ma saan ja teen seda. Öelge oma admiralile, et kavatsen saada nii tema pea kui paelad.”

„Ja kui me kuulutame su nüüd piraadiks?” küsis ta püsti tõustes.

Tõusin ka ise püsti ja nõjatusin lauale: „Praegu katab ja kaitseb leping meid ikka veel. Sina ja laevastik võite öelda ükskõik, mida te tahate, kuid ma topin selle neetud lepingu teile kurku igas kohtus.”

Ta pöördus ja kõndis välja ning ma istusin ja avasin lõpuks laeva siseside: „Peter?”

Tunni aja pärast eraldusime me jaamast. Olin piloodi istmel, kui hakkasin plaanima hopse süsteemist välja. Me ignoreerisime laevastiku dispetšerit, kuid teavitasime süsteemi tsiviillendude kontrollerit. Kui jõudsime heliopausi plaanisin ma hoolikalt meie hüppe ja me tulime välja üks nädal enne pühakute peamise päikesesüsteemi heliopausi.

Keerasin ringi ja hakkasin liikuma süsteemi suunas ning Edgar hakkas vaatlusi tegema. Peter ohkas, kui skaneeringu teave hakkas selguma. Ma naeratasin, kui ma seda vaatasin ja liikusin edasi. Ta köhatas: „Miks sa kindel oled, et Laevastik ei püüa meid põrgusse lasta, kui me tagasi läheme?”

Ma teadsin, et teised sillal kuulasid ning ma heitsin pilgu tagasi: „Ma andsin lepingu koopia koos kõigi meie sõidulogidega oma advokaadile. Ta on esitanud selle krooni saadikule koos kavatsuse eellepinguga.”

Irvitasin, kui leenile nõjatusin ja end lõdvaks lasin: „Praeguseks peaks süsteemi ülemjuhataja juba higistama ja ma olen kindel, et keiser loodab, et ajakirjandus meist midagi ei kuule.”

„Pole mingitki võimalust, et ajakirjandus sellest teada ei saa,” kõhistas ta.

Just süsteemi sees patrullisid kolm laevastikku. Üks neist oli alati süsteemi sisenemise hüppepunktide lähedal. Kõik sissetulevad laevad peatusid ja ootasid kontrollrühmade pardalkäiku. Nii kestis see veidi üle nädala ja ma mõtlesin juba proovida mõnda teist päikesesüsteemi. Hetkel oli üks laevastikest lähedal ja pooleldi süsteemis sees.

Teine oli teisel pool ja sel võtnuks vähemalt tund aega, et jõuda hopsates meie juurde. Viimane oli poolitunud, pool suundus süsteemi põhjapoolusele ja teine pool läks lõunasse. Ussiauk ilmus ja uus kaubalaev hüppas meie lähedal välja. Istusin ja siis muigasin, kui ma transponderi sisse lülitasin ja üldhäiret lõin.

Ma äratasin laeva ellu ja lisasin kiirust: „Hoia skaneering ajakohane Tana ja ütle... 'Kõpitsejale', et see seisma jääks ja meie pardale tulekut ootaks.”

Ta muigas ja noogutas, kui lasin tal avada side ja öelda laevale, et see seisma jääks ja meie pardale tulekut ootaks. Vaatasin skaneeringut, vähendasin kiirust ja hakkasin põkkuma ühega laeva lüüsidest. Tana hakkas sidet segama, mina panin paika dokkimisklambrid ja siis hakkasid asjad untsu minema.

Kaaperdusrühm tormas teise laeva ja kuna me ei teinud asju nii nagu tavaliselt, siis neid oodati. Vähemalt olid minu inimesed jäikades skafandrites ja kaitstud. Ma olin närvis, sest laevastik põhja ja lõuna poolt jätkas meie poole hopsamist. „Samantha, kui nad on hopsu kaugusel, tulista. Alusta suurematest laevadest ja siis tööta end läbi väiksemate.”

Ta noogutas, pöördus ümber ja läks tagasi oma teabevoo juurde. Selleks ajaks, kui kaubalaev oli meie, olid kaks laevastikku lähemal ja siis teatas Peter: „Nad tegid midagi juhtimiskeskusele.”

Ma kirusin: „Meil ei ole palju aega.”

Ma kontrollisin ja kaaperdusrühm oli tagasi pardal, selle järel haakisin meid lahti ja liikusin teise laeva ette. Samantha urises, kui ma teabekordajat vaatasin ja siis andis igast kahurist tuld. Kaks laevastikku olid just hopsust väljunud; äkki oli neli laeva nende seast kadunud ja puruks rebitud. Üritasin jälgida teiste liikumist, kui nad plaanisid oma viimast hopsu meieni.

Tegin igaks juhuks hopsuplaani ja vaatasin Lorenzit: „Me vajame voolu kilpidesse.”

Kiikasin Tanat: „Kui nad tulevad hopsust välja, viska vöörist peibutis laeva ette.”

Ta noogutas, kõik relvad lasid jälle ja hetk hiljem vaatasin ma uusi andmeid. Veel kuus laeva plahvatasid, kui teised lõpuks hopsasid. Aeg tundus aeglustuvat, kui avasin laevadevahelise side: „Peter on sul õnne juhtpuldiga?”

„Jah me saime teada, mida nad tegid ja parandame seda,” urises ta vastu.

Vaenlase laevad väljusid hopsust ja me mõlemad tulistasime. Ma võtsin end kokku, kui ma nägin rakette meie poole tulemas. Järelejäänud hävitajad ja ristlejad kadusid ootamatult plahvatustes, mis rebisid nende kered tükkideks. Ma jäigastusin, kui kõik raketid tabasid kilpi ja kogu laev värises ja rappus.

Kilbid pidasid vastu ja kui pilt jälle selgeks läks, hõljusime me ikka veel kaubalaevaa ees. Ma lõdvestusin natuke, vaatasin skaneeringut ja seejärel ajasin end sirgeks: „Korda süsteemi skaneeringut paar minutit tagasi.”

Vaatasin, kui Tana taasesitas skaneeringu ja pöörasin end: „Läheneb laevastik! Peibutised välja! Kilp täisvõimsusele! Valmistuge tulistama kõigist relvadest!”

Laevastik, mis oli olnud teisel pool süsteemi, oli hopsanud piisavalt kaugele, et saada teavet ja siis hüpata. Ma lisasin kiirust: „Peibutised ja segajad Tana!”

Lasin käiku hopsu plaani ja ootasin, kuni säbruline ussiauk avanes ja kogu nende laevastik välja hüppas. Samantha tulistas kõigist relvadest, kui avasin ussiaugu ja hopsasin. Valmistasin ette teist hopsu ühele poole, niipea kui me välja tuleme. Keerasin ja pöörasin ning me tulistasime jälle kõigist relvadest. Pool laevastikku oli lihtsalt rusud ja teine pool ründas.

Ma hopsasin, kui plahvatused hakkasid nende laevu lõhki kiskuma. Ma plaanisin veel ühe hopsu ja heitsin pilgu Lorenzile: „Nad võivad meie ette hopsata, seega hoia voolu kilpides.”

Ta noogutas ja ma vaatasin Samanthat: „Kuidas on relvamagasinidega?”

„Me oleme neljakümne protsendi peal,” turtsatas ta.

Me tulime välja ja pöördusin tagasi kaubalaeva poole. Neli ristlejat tulistasid, kui ülejäänud laevastik hopsust välja tuli. Samantha jagas oma tule ning peibutised ja segajad imesid enamiku rakettidest endasse. Ristlejad plahvatasid ammu enne rakettide kohalejõudmist. Kilbid lahvatasid ning laev värises ja rappus uuesti.

Kui me jälle selgelt välja nägime, oli laevastiku asemel rusuhunnik. Keerasin ringi, kui kaubalaev lõpuks liikuma hakkas ja ilmusid laevastiku viimased kolm laeva, lahingulaev ja kaks hävitajat. Samantha tulistas lahingulaevaga samal ajal ning hetk hiljem olid see ja teised kaks laeva lihtsalt hõljuvad rusud.

Ülejäänud laevastik oli hopsanud, aga ma nägin neid liikumas planeedi poole ja ümber, nagu seda kaitstes. Raketid imeti peibutiste ja segajate poolt ära ning ma vaatasin, kuidas Peter lõpuks välja hüppas. Ma ohkasin ja hakkasin tegema omaenese hüppeplaani: „Ma olen kõige selle jaoks liiga vana.”

Lorenz naeris ja Tana irvitas minu poole: „Sina ja mina mõlemad boss.”

Me hüppasime ja ma vaatasin teabekordajat, kuni nägin kaubalaeva ning suundusin selle poole. Ma lasin end lõdvaks: „Las kõik teavad, et häire on läbi Tana.”

„Tahad hävitatud vaenlase laevade arvu?”, küsis Samantha.

Ma naeratasin ja vahetasin meie transponderi koodi: „Muidugi.”

„Neli lahingulaeva, kakskümmend ristlejat ja veel paarkümmend hävitajat,” oli vastuseks.

Ma krimpsutasin nägu: „Kuidas...”

„Mürsud meie relvadest tulid välja vastu nende keresid, mitte ei läinud läbi kilpide.”

Ma noogutasin, pöörasin end, et teha kõne ja lülitasin sisse oma transponderi: „Mr Surie palun.”

Kulus minut, enne kui ta ekraanile ilmus. Samal ajal lähenesin ma Peterile ja kaubalaevale: „Mr Steel?”

„Me oleme tagasi. Ma annan andmekettad üle, kui me sinna jõuame,” naeratasin ma.

„Saada mulle laeva arve, ma teavitan laevastikku ja leian ostja. Mul on ka raha teie viimase missiooni kohta pluss kolooniaraha. Laevastik nõuab sa annaks raskeristleja neile. Nad väidavad, et see on luureandmed vaenlase laevade täiustustest,” naeratas ta vastu.

„Seda ei juhtu. Kavatsen saata selle päikesesse, enne kui me sildume.”

Ta ohkas: „Anna neile vähemalt laeva skeemid.”

Ma raputasin pead: „Ei. Nad rõhutasid, et nad ei pea maksma luureandmete eest. Et me oleme tsiviilisikud ilma sõjalise loata ja meid ei saa usaldada. Laevastiku süsteemiadmiral isegi nimetas meid võimalikeks pühakute spioonideks ja reeturiteks. Niipalju, kui see meisse puutub, võivad nad kõik põrgu sõita. See oli meie viimane sõit ja me lahkume niipea, kui me vabaneme kaubalaevast.”

See osutus lihtsamaks öelda, kui teha. Peaaegu terve laevastik saabus meid saatma ja liikus meile lähedale. Me viisime lahingulaevast kõik välja, enne kui jõudsime jaama lähistele. Nad üritasid meid blokeerida, aga hoidsin kaubalaeva selle kursil, kuni laevastiku sõjalaev pidi ära keerama või meiega kokku põrkama. Tunni kaugusel jaamast saatsin kõik kaubalaeva pardale.

Ma eraldusin lahingulaevaga, enne kui käivitasin automatiseeritud programmi. Jooksin päästemulli ja paiskusin välja vahetult enne seda, kui laev päikesesse hopsas. Ma tüürisin mulli kaubalaevani ja ignoreerisin laevastiku karjumist. Kui ma meid peale sildumist laevast välja juhtisin, ootasid süsteemiadmiral ja tosin laevastiku sõdurit, et meid vahi alla võtta.

Mida ta ei oodanud oli hulka ajakirjanikke minu advokaadi ja keiserlikku kohtukirjutajaga. Ma vaatasin talle otsa, kui minu inimesed lükkasid end läbi laevastiku sõdurite. „Ma annan laeva plaanid sinu paelte vastu.”

Tungisin temast mööda ja läksin sinna, kus ajakirjanikud rääkisid minu inimestega. Ma andsin andmeketta Mr Surie kätte: „Viimase sõidu oma. Neli lahingulaeva, kakskümmend ristlejat ja veel paarkümmend hävitajat.”

Ajakirjanikud hakkasid ühel ajal küsimusi esitama ja lõpuks küsis üks seda, mida ma ootasin. „Mis süsteemi te ründasite?”

Ma vaatasin teda: „Pühakute peasüsteemi.”

Nad jäid vait ja ma kiikasin Mr Suriet: „Vabandage mind. Admiral ja laevastik süüdistavad meid pühakute kasuks spiooneerimises. Meil on rattad, mis viivad meid välja, aga me peame pakkima.”

Saime välja, enne kui avalikkus meie hävitatud laevade koguarvu peale hulluks läks. Süsteemi admiral kutsuti tagasi, et ta vastaks küsimustele, miks ta kuritarvitas vahendit, mis oli olnud vaenlase vastu niivõrd tõhus. Muidugi said nad siis teada, et ma pakkusin laeva plaane tema paelte vastu. Pühakud ja norsed alistusid kaks kuud hiljem.

---

Ma ujusin läbi eredavärvilise korallirahu, kuni jõudsin rannaliivani. Tõusin püsti ja vaatasin paarikümne meetri kaugusel olevat randa. Hakkasin aeglaselt välja kõndima ja naeratasin armsale naisele, kes mind ootas. Ma ignoreerisin kommodoor Jenningsit, kes temaga koos oli tulnud ja tõstsin võrkkoti talle näha. Ta lehvitas ja naeris, kui ta minu juurde vette jooksis, ajal kui ma aeglaselt kalda poole tulin.

Ta võttis mu käe, kui ta minuni jõudis ja ütles: „See mees tahab väga sinuga rääkida.”

Noogutasin, kuid ignoreerisin kommodoori ja hoidsin pilgu tema peal: „Said sa elektrijaama tööle?”

Ta naeris: „Jah ja elektriliinid aiakuplitesse.”

Kui me rannalainetest välja kõndisime, võttis ta koti heledate merekarpidega ja suundus mööda randa majja. Vaatasin Jenningsit: „Noh?”

Ta ohkas: „Esiteks ma tahan vabandada. Meie viimane kohtumine ei olnud just üks mu parimaid või uhkeimaid päevi. Admiral Gilbert on kohalt vabastatud ja pensionile saadetud. Keiser vaatas isiklikult sinu logisid ja palus oma õukonnal välja anda medalid...”

Ma avasin suu ja ta tõstis käe: „Ta isiklikult vabandab selle üle, kuidas sind ja su inimesi koheldi. Ta küsib ... küsib raskeristleja plaane.”

Ma mühatasin ja hakkasin maja poole minema: „Näed, ei olnudki nii raske.”

„Sa siis annad need mulle?”

Ma naeratasin: „Muidugi.”

 

LÕPP