Ema kiri

Sylvia Spruck Wrigley

Tõlkinud Rauno Pärnits

 

Tsüklist „Andromeeda postmark”

 

Komandör Reynolds,

ma olen tänulik, et te lubasite Eugeniel (minu tütar, kes on muide ka suurepärane kokk) silma peal hoida. Ma olen kindel, et tal on selle üle vaid hea meel ja ta ei tee tüli. Kui ma tohin veel üht teenet paluda, siis kas te edastaksite selle kirja talle pärast kohalejõudmist.

Edwardsi Lennuväebaasis, 27. juulil 2029

(avada pärast teie äratust reisi lõpus, millal iganes see siis ka poleks)

 

Palju õnne sünnipäevaks, kallis!

 

Ma loodan, et oled rõõmus ja terve, kui see kiri sinuni jõuab. Kui sa seda loed, oled edukalt jõudnud oma uude koju. Ma olen sinu üle nii uhke, kullake! Ma teadsin alati, et nood suvekursused teadusmuuseumis tasuvad end lõpuks ära. Ainus, mis mulle meelehärmi teeb, on see, et ma ei saa sinu kõrval olla, et su uut elu hõlpsamaks teha. Tegelikult ma esitasin Kongressile palvekirja, et tähtedevaheliste reiside karmid nõuded on naeruväärsed ja astronautide perekonnaliikmeid peaks turvalisuse ja meeleolu tõstmiseks pardale lubatama. Kuid sina lahkud juba homme hommikul ja nad pole mulle veel vastanud, nii et ma kardan, et jääd omapead. Ma panen niisiis siia kirja mõned põhilised näpunäited edaspidiseks.

  1. Hoolitse alati, et su püksikud ja rinnahoidja oleks puhtad. Kui vaja, valgenda. Vali oma ihupesu hoolikalt ja mõtle seejuures alati, kuidas iga riidetükk võiks laiba peal välja näha: see ei tohiks olla liiga seksikas, muidu inimesed muust ei räägigi. Samas ei tohi see olla liiga argine, juhuks kui sul näkkab. See ongi ju missiooni eesmärk, eks?
    Ma ostsin sulle korseti. See tõmbab su kõhu sisse ja laseb sul mõned kilod kergem välja paista, samuti jätab mulje, et su rinnad on suuremad kui tegelikult. Ole ettevaatlik, ära kaota uude maailma jõudes kaalu liiga kiiresti, korsett võib jätta inetuid venitusjälgi.

  2. Kui võimalik, lase oma kulmud ja ripsmed toonida enne maandumist, nii et sa ei peaks muretsema tuši laiali valgumise pärast. Teil on ju pardal ilusalong? Ma pidanuks seda enne küsima, see on kindlasti teenus, mida mina esmajärjekorras nõuaks. Ma olen viimasel ajal tähele pannud, et sa ei pööra piisavalt tähelepanu enda meikimisele, see on lihtsalt laiskus, eriti kui on olemas nii palju kiireid nõkse oma paremate külgede rõhutamiseks. Ma pakkisin täieliku L'Oreali meigitarvete reisikarbikese su kohvri esitaskusse, nii et põhivarustus on sul saabumisel olemas. Tume huulepulk sobib sulle, kuid vaata ette säravpunasega, mis võib sust litsaka mulje jätta.

  3. Hoia alati näol õnnelik ja enesekindel naeratus, vaatamata asjaoludele. Inimesed tõmbuvad instinktiivselt sinu poole ja maaväliseid probleeme on kindlasti summas ohutum lahendada.

  4. Puhka rohkem. Ma olen kindel, et sul ei ole võtta värsket kurgimaski silme ümber, nii et sa pead iga hinna eest vältima kotte silmade all. Ma pakkisin sulle kaasa e-lugeri eneseabiraamatutega nagu Twiggy käsiraamat "Kuidas üle 40selet vapustav välja näha". Ma saan aru, et tänu relatiivsusele oled sa küll ainult 32, kuid ma pole kindel, kas ka kortsud sellele tähelepanu pööravad.

  5. Hoia oma jalad soojas ja kuivana. See on terveks ja elurõõmsaks jäämisel esmatähtis. Jumal üksi teab, missugune see Goldilocksi planeet välja näeb, kui te sinna jõuate, nii et ma panin su kohvrisse 6 paari villaseid sokke (kahused roosad, sest need olid NII nunnud ja odavad) ühes pediküürikomplektiga. Hoolitse oma jalgade eest ja nemad hoolitsevad sinu eest.

  6. Vali oma partnerit hoolikalt. Sa poleks minu arvates mitte kunagi pidanud seda kena Tommy Levinsoni maha jätma, aga mis sest enam. Ma mahutasin su kotti ära ka musta siidist öösärgi ja pudeli šampanjat, et sa saaksid vajadusel romantilise õhtu luua. Sina oma lameda rinnaga vajad nii palju eeliseid kui võimalik.
    Sa oled ainulaadne ja eriline ja sa pead seda alati meeles pidama. Ma tean, et teil on pagasil kaalupiirang, seepärast – et oma kinke ära mahutada – ma võtsin su kotist välja trankvilisaatorinooled ja uinutipüssi.
    Need on mind alati ärritanud, muide. Kui sul peaks probleeme tekkima, siis ma olen kindel, et mõni neist kenadest sõdurpoistest, kes sinuga koos reisivad, kaitseb sind. See on ka hea võimalus tutvumiseks.

 

Hetkeks, mil sa selle kirja kätte saad, oled mu sünnipäeva juba 172 korda vahele jätnud. Selle ma annan sulle andeks.

Sinu armastav ema.