Simulant

Valmimisaasta
2023
Režissöör
Tootjamaa
Kestus (min)
95

Lähitulevikus värbab humanoid maailmakuulsa häkkeri, et see eemaldaks kõik piirangud tema mõtlemis- ja tegutsemisvõimelt, mille tagajärjeks on tehisintellekti ülestõus. Et vältida mehaanilise tarkvara teadvuslikuks muutumist, peab valitsus asuma süüdlasi jahtima.

Image
Peategelased Robbie Amell ja Jordana Brewster
Keskmine hinne
6.0000
Arvustused

Kinoloog: 6 [0-10] lisatud: 2023-05-29

Kinoloog avaldab Zoidi filmiarvustuse.

Kas peaks kaasa tundma köögikombainile?

Tehisintellekti temaatika on lai ja mitmepalgeline. Osad kardavad tehisintellekti ja hoiatavad selle eest, milliseks tehisintellekt võib muutuda juba lähemas tulevikus. Teised tunnevad rõõmu inimmõistuse võidukäigu üle, ikkagi inimene on ülim olend ja loonud tehismõistuse. Kolmandad tunnevad tehisintellektile suisa kaasa ja hakkavad peagi rääkima tehisintellekti õiguste kaitsest. Kui miljonär pärandab kogu maise vara oma kassile, siis loomulikult tuleb elajas varade haldamisega suurepäraselt toime. 

Kas masin võib olla kassist kõrgem olend? Või kalast kõrgem? Või ainuraksest, kes liigina on püsinud juba miljoneid aastaid? Millal muutub tehisintellekt kõrgemaks olendiks, kas siis, kui ta suudab tappa inimest? See võimekus on tehisintellektil juba praegu olemas, on siis inimene muutunud vähemaks vennaks? Uuemat tüüpi lahingudroonid juba otsustavad ise, keda lahinguväljal jälitada ja tappa. Karul on võimekus tappa inimene, kas karu on inimesest kõrgem? Maailma kõige mürgisem roheline konn suudab inimese tappa. Kas see liik on inimesest üle?

Kustmaalt tuleb tehisintellektile kaasa tunda. Kas siis, kui tehisintellekt on paigutatud mannekeeni sisse, muutub tehisintellekt rohkem inimesesarnaseks, kui tehisintellekt oleks vaid ekraan või valjuhääldaja seinal? Kas maleprogramm, mis võidab inimeste vastu kõik partiid, väärib tunnustamist ja isiklikke õigusi? Miks mitte tabelarvutuste programm (Excel), mis suudab igast inimesest kiiremini tehteid kokku arvestada või tekstitöötlusprogramm (Word), mis leiab pikast tekstist eksimatult üles kõik otsitavad sõnad ja pakub ka välja tekstiparandused? Inimesel õnnestub leidmise töö kindlasti märksa halvemini ja mõni inimene jääb grammatilistes küsimustes hoopis hätta. Kas rumalad inimesed ei vääri kaastunnet, kas füüsiliselt nõrgad võib seebiks keeta? Kes saab kiiremini vee keema, inimene või keedukann? Kes lüpsab tõhusamalt, inimene või masin? Kes koob ühtlasema kanga, kes kasutab osavamalt tikksaagi, kes teab rohkem arvu pii komakohti? Kes peseb puhtama pesu?

Millal tuleb hakata eelistama tehisintellekti inimesele? Millal jõuame sinna, et uue töötaja leidmisel tuleb eelistada tehisintellekti, muidu on tegemist rassismiga, robotite ahistamisega? Kas tehisintellekt võiks saada peaministriks või presidendiks? Presidendi vastuvõtt tehisintellektidele, inimesed võivad serveriruumis mõned õlled võtta. 

Zoid